"Személy szerint nagy rajongója vagyok a régimódi túlélőhorroroknak, ez volt az elsődleges oka, hogy a Dead Space-en akartam dolgozni. Szóval a folytatások akciódús volta egyben azt is jelenti, hogy nem nekem találták ki őket. Ez persze egy szükséges rossz a rajongói bázis növelése érdekében, amit nagyon nehéz helyesen csinálni. Úgy gondolom ugyanakkor, hogy a Visceral remek munkát végzett, hogy megtartsa az egyensúlyt. Tudom, hogy a fejlesztők mindig nagyobb skálában gondolkodtak. És már korábban is említettem, hogy az univerzum, amit teremtettünk, hatalmas, rengeteg olyan elemmel, amik egyszerűen nem fértek bele az első játékba. Szóval, hogy elmesélhessék azokat a történeteket is, elkerülhetetlen volt, hogy nagyobb környezetet és nyitottabb játékmenetet tervezzenek. Így vált egyre nagyra törőbbé a sorozat. Különben mindig ugyanazokat a játékokat láttuk volna" -- magyarázta Johnston a NowGamernek.

A Dead Space 3 az év elejének egyik legjobban várt játéka az Aliens: Colonial Marines mellett. Nem csoda hát, hogy nagy figyelem övezi, főleg, hogy a fejlesztőknek komolyan át kellett alakítaniuk a játékmenetet. Reméljük, lesz negyedik rész is, ez a széria megérdemli, hogy a következő konzolgeneráció során is velünk legyen.

Az első Dead Space pazar túlélőhorror volt, de a második részben már nagyobb teret kapott az akció, a harmadikban pedig szinte csak lövöldözni kell, a félelemkeltés erősen megcsappant. Hogy ez jó-e vagy sem, egyéni megítélés kérdése, de a rajongók többsége biztos fájlalja, hogy kedvenc sorozata kooperatív akciójátékká avanzsált. A Dead Space 3 egyjátékos módjáról a csütörtökön megjelenő, februári PC Guruban közlünk tesztet, de addig is álljon itt a széria első részét író Antony Johnston véleménye a megváltozott játékstílusról.