A Game Informer stábjának volt lehetősége alaposabban is szemügyre venni a PS4-exkluzív The Order: 1886-ot, és hála a magasságosnak, a látottakat meg is osztották velünk. Egyebek mellett kiderült, hogy ez a játékot fejlesztő stúdió, a Ready At Dawn eddigi legambiciózusabb projektje, és a csapat már 2009 óta dolgozik a motoron, amely teljes egészében kihasználja a PS4-ben rejlő lehetőségeket.

A Game Informer szerint egyébként ez a legszebb játék, amit valaha láttak. Az E3-on bemutatott trailer (lásd alant) az utolsó pixelig a játékból van, nem tartalmaz előre renderelt elemeket. Sőt, a fejlesztők megmutatták nekik ugyanazt a videót, csak már dinamikusabbak voltak a fények és a kamera új szögekből vette az eseményeket.

A játék ugyan TPS lesz, de a filmes megoldásokat helyezik a középpontba, mert a stúdió minden szempontból arra törekszik, hogy a játékosoknak filmszerű élményt biztosítsanak -- méghozzá nem is valami kamaradrámát, hanem rögvest blockbustert kívánnak elénk tenni. Hogy ezt biztosítsák, a kamerakezelést életszerűbben oldották meg, mint ahogy azt megszoktuk a TPS-ekben.

Azt is megtudhattuk, hogy a The Order: 1886-ban minden soft-body fizikával lett lemodellezve, ennek köszönhetően a tereptárgyak és a karakterek valósághűen reagálnak a rájuk ható erőhatásokra. Így eshet meg, hogy erős mágneses hatásra a fém elhajlik, vagy egy rozoga fal összeomlik, ha a ráható fizikai erő meghaladja az ellenállási szintjét.

És akkor pár szó a történetről, amit a stúdiófőnök, Ru Weerasriya és Kirk Ellis hozott össze, míg John Adams a fogatókönyvet jegyzi, és keveredik benne a fantasy, a sci-fi, a mitológia és a történelem. Több száz évvel a The Order: 1886 cselekménye előtt az emberiség egy kis csoportja genetikailag megváltozott, bestiális vonások jelentek meg rajtuk. Ők lettek a félvérek. Ezeket a torzszülötteket ugyan mitológiai lények után nevezték el, de valójában új fajként vannak jelen a Földön. Természetesen az ilyen mértékű másság ebben a világban sincs tolerálva, így háború tört ki az emberiség és a félvérek között, ami alaposan átformálta a történelmet.

Évszázadokkal később aztán egy Arthur nevű fickó összehozott egy csoportnyi embert, akikből megalapította a Kerekasztal lovagjait a túlvilág ellen. Ez a csapat áll a Lordok Háza középpontjában, amelynek élén a Kancellár áll. Feladatuk az emberiség megvédése a szörnyszülöttektől. Ebben segítségükre van az általuk felfedezett kemikália, az úgynevezett Black Water, ennek köszönhetően tovább élnek és gyorsabban gyógyulnak, mint egy átlagos ember, úgyhogy évszázadokon át háborúzhattak. Persze a Black Water fogyasztásának komoly ára van, egy átok, aminek levét az emberiség issza meg. Ráadásul hiába a szuperszérum, a félvérek még így is majdnem megnyerték a háborút, ám a 19. században beköszöntött ipari forradalom megfordította a dolgok menetét. A léghajó, a vezeték nélküli kommunikáció, a hőleképezés, valamint a tűz- és villámalapú fegyverek az emberiség malmára hajtották a vizet.

A történet elején a félvérek már a túlélésre játszanak, de a lovagok is súlyos veszteségeket szereztek, emiatt ők sem annyira aktívak már. A The Order: 1886 főhőse a Kerekasztal egyik leghíresebb lovagja, Sir Galahad lesz, aki hosszú élete során éppen eleget látott ahhoz, hogy megkérdőjelezze helyét e komor világban.

Az események Londonban játszódnak, ahol a helyzet igencsak puskaporos, és nem csak a félvérek miatt. Az éles szakadék a gazdagok és szegények között lázadás közeli állapotot szül. Miközben az utca népe a mindennapi túlélésért küzd, a gazdagok dőzsölnek, ráadásul a lovagok is őket támogatják. Úgyhogy nem csoda, ha a mezei Gipsz Jakab magasról tojik a háborúra, és kaszájával inkább az urak nyakát szeretné elmetszeni. Ez a kiélezett helyzet jól átjön majd az olyan helyszíneken, mint a lepusztult Whitechapel körzet.

S végül essék pár szó a játékmenetről. Galahadnek lesz mindenféle kütyüje, egyebek mellett egy méretes, de használható kommunikátora. Nem ússzuk meg a fedezékharcot sem, ám Galahad pisztolyával magához tudja rántani az ellent, így a közelharci összecsapásokat sem kell hiányolnunk majd.

Az ellenség azonban sunyi fajta, így megeshet, hogy meglepetésszerűen támad. Ilyenkor egy bonyolultabb közelharci rendszer lép üzembe, ami a szeretett/gyűlölt QTE-k egy helyi változata lesz. Emellett -- mivel Galahad már öregebb, mint Yoda, ezért tapasztalatai révén jóslásokba is bocsátkozhat -- lehetőségünk lesz „kitalálni”, hogyan fognak lezajlani az összecsapások. Egész pontosan, ha a kamerát az interakciós pontokra állítjuk, a program bemutatja, miként reagálnak majd az ellenfelek, ha használatba vesszük ezeket.

A fegyverek meglepőek és szokatlanok lesznek. Már a csáklyás pisztoly sem smafu, de a többfunkciós kombófegyver, a villámokádó ívpuska és a termitkarabély is jól hangzik. Utóbbi, ahogy neve is mutatja, termitet (alumínium és vas-oxid por keveréke) lő ki, ez felhőt képez az ellen körül, amit aztán csak be kell gyújtanunk, szó szerint odapörkölve ellenlábasainknak. S mivel eme kéziágyúk többnyire prototípusok, vadaknak és veszélyesnek tűnnek majd. Aztán persze nyilván kiderül, hogy tényleg azok-e.

A The Order: 1886 interaktív mozipillanatokat is kínál. Egy menekülőjelenetben például Galahad és Percival belefut egy sebesültbe, akit berángatnak valamiféle épületbe. A kamera rájuk zoommol, de a harc a lázadókkal folytatódik, miközben a mentés is folyamatban van.

A Black Water szintén használható lesz a csatákban, de nem agyba-főbe, csak a legvégső esetben. Mindenféle sebesülést meggyógyít, kivéve persze a halálosakat, abba továbbra is jóvátehetetlenül belehalnak a derék lovagok.

És a legvégére a multiplayer kérdése. Nos, erről nem nyilatkoztak részletesen a fejlesztők, csak annyit árultak el, hogy van valami ötlet a fejükben, de egyelőre az egyszemélyes módot szeretnék tökéletesen megcsinálni.

Nos, ennyit tudtunk meg a The Order: 1886-ról, amely kizárólag PS4-re jelenik meg, valamikor a jövőben.