The Protector - új lengyel akciójátékLengyelország legújabb fejlesztőcsapata a Gingerbread Studios, és egyből magasra is teszik a lécet önmaguk számára, ugyanis egy FPS/TPS keveréken dolgoznak, két játszható karakterrel, és projektjüket többnek szánják egyszerű akciójátéknál. A fejlesztők hátteréről nem sokat tudni, de a stúdió igazgatója James Cato, aki már lassan húsz éve van a játékiparban, és olyan címekben volt benne kisebb-nagyobb mértékben a keze, mint a Tomb Raider, a Duke Nukem vagy a Driver. Ezek után visszatért hazájába, hogy a Mortyr II és a The Mark fejlesztését felügyelje.

The Protector - új lengyel akciójáték A Protector két főszereplője Jonathan Kane, egy harcedzett brit zsoldos, ex-MI6 ügynök, és Jennifer Guile, a gyönyörű és ravasz archeológus - egy valamikori szerelmespár. Guile kisasszony édesapját azonban megöli egy terrorista szervezet, a Scarlet Vengeance, és ez két év után újra összehozza hőseinket, akiknek a múlt sérelmein is felül kell kerekedniük az életüket fenyegető veszélyeken kívül. Miután az idősebb Guile eltávozott az élők sorából, a rosszfiúk figyelme Jenniferre irányul, mivel ő az utolsó, aki ismeri egy ősi azték ereklye rejtekhelyét. Erre azért fáj a skarlátosok foga, mert szerintük, aki azt a nagy hatalmú tárgyat birtokolja, óriási pusztítást vihet végbe. A fejlesztők megpróbálják a napjainkban nagy problémának számító globális terrorizmust és a dél-amerikai mitológia világát összefonni egy izgalmas történetben, aminek két nagyban különböző befejezése lesz, attól függően, milyen döntéseket hozunk a játék során.

The Protector - új lengyel akciójátékA játékmenet sem lesz unalmas, köszönhetően például a két nagyon eltérő karakternek. Kane-t irányítva főleg az intenzív, de taktikus harc fog dominálni, míg Jenniferrel inkább a különféle fejtörőket oldhatjuk meg, valamint feszült lopakodós részekre is számíthatunk, és nála kihasználhatjuk majd azt, hogy az ellenfelek valósághű látást és hallást kaptak, tehát csak annyit észlelnek a környezetükből, amennyit mi, így ideális a terep ahhoz, hogy a hátuk mögé kerüljünk a szőke amazonnal. A Gears of Warhoz hasonlóan itt is lehet majd fedezék mögé bújni és mögüle kihajolva biztonságból tüzelni, igaz erre az MI is képes lesz. Ha pontosan célzunk, a fegyvert is kilőhetjük a kezükből, így arra késztetve őket, hogy gyorsan fedezékbe bújjanak, vagy a pisztolyukat előkapják, és azzal próbáljanak kárt tenni bennünk.

Ha ez nem volna elég, a játék világát teljesen interaktívnak ígérik a fejlesztők, amit sok karakter fog benépesíteni, a járókelőktől, munkásoktól és diákoktól kezdve a változatos ellenfelekig, melyek közt elit terroristák és mitikus azték lények is találhatók. A modern elvárásokat teljesítő fizikának hála a tárgyak darabokra törnek, szanaszét repülnek, és akár még a vékony falakon is átlőhetünk. A grafika egész szép, de még van mit dolgozni rajta az egyelőre még ismeretlen megjelenési dátumig. Azonban mivel még csak a napokban történt a bejelentés, valószínűleg 2009 elejénél hamarabb nem találkozunk a játékkal.