TimeShift újdonságokSok minden változott a legutóbbi helyzetjelentés óta, kezdve mindjárt a történettel. Az alaphelyzet maradt ugyanaz, tehát még mindig Michael Swift ezredest alakítjuk, aki a kislánya elvesztése felett érzett gyász elől menekülve elvállal egy megbízást a kormánytól, miszerint vissza kell mennie az időben egy új találmány segítségével, és ott el kell helyeznie egy szondát. Itt fordulnak rosszra a dolgok, hiszen mire visszatérünk, minden megváltozott, és egy kegyetlen diktátor uralkodik. A történet további folyását viszont átírták. Azt nem tudni, Dennis Quaid (Swift) és Michael Ironside (Krone) hangja maradt-e.

A legnagyobb játékmenetbeli változás a tavalyi újabb késés óta, hogy mostantól nem lehet külön lassítani, megállítani vagy visszatekerni az időt, hanem csak egy gomb áll majd rendelkezésünkre. Ez attól függően választja ki a legjobb megoldást, hogy épp milyen szituációba csöppentünk bele, tehát nem mindig tudjuk, mi is fog történni. Mindezt egy intelligens ruhával, a S.A.M.-mel (Strategic Systems for Adaptable Metacognit) érhetjük el, ez "segít eldönenti", mi következzen a gomb lenyomására.

TimeShift újdonságokAz idő manipulálását így kell elképzelni: felrobban melletted egy gránát, ekkor a ruha "tudni fogja", a legjobb megoldás az lesz, ha visszaforgatod az időt, és így elkerülheted a kellemetlen találkozást, nem pedig az, hogy melletted megmerevítse vagy hagyja lassan megtörténni a robbanást. Ha máshol például egy imbolygó henger segítségével kell átjutni egy kerítésen, akkor megállítja az időt, így könnyen és biztonságosan érkezhetünk meg a másik oldalra.

Az újragondolt TimeShiftben egy sokkal sötétebb és gonoszabb birodalommal kell szembeszállnunk egy antiutópiára hasonlító, szétbombázott környezetben. Egy kicsit a F.E.A.R.-re fog emlékeztetni, ami nem meglepő, ugyanis a művészeti vezető azon a játékon dolgozott korábban. Igen intenzív tűzharcokra kell számítanunk, fedezék mögé bújással, hatalmas robotok ellen is megküzdve, amelyek egész épületeket rombolnak le utánunk kutatva.

Az ellenfelekkel továbbra is szórakozhatunk, ha lelassítjuk az időt. Míg mi normál sebességgel mozoghatunk, illetve lőhetünk, addig ők mindezt csak nagyon lassan képesek végrehajtani. Így lesz időnk, hogy elvegyük a fegyvereiket és nézzük, amint a normál időbe visszatérő katona esdekel nekünk, hogy ne bántsuk, vagy például a mozdulatlan bakákat el-, illetve fellökhetjük.

Tavaly óta a grafika is sokat fejlődött, realisztikus árnyékokkal gazdagodott a repertoár, a tűz részecskeeffektjei is meggyőzőek, de talán a leglátványosabb az, mikor esőben lelassítjuk az időt, és így minden egyes esőcseppet láthatunk, amint a mögöttük lévő hátteret eltorzítják. Itt lesz alkalmunk az elsők között megcsodálni a Havok 4.5 fizikai motort, amivel sokkal látványosabb a folyadékok megjelenítése, illetve a ragdoll fizika is életszerűbb lesz. A terep rombolható lesz, igaz nem olyan szinten, mint a Strangleholdban. A textúrák minősége is csak javult, így már sokkal tetszetősebb az összkép, és szerintem év végén is felveszi a versenyt a konkurensekkel; vannak olyan külföldi újságírók, akik egyenesen a Gears of War-hoz hasonlítják a grafikát, ami nem kis dolog.

Mindent összevetve ez a nagy átalakítás úgy tűnik, egy még jobb játékot fog eredményezni. Új trailer Április 28-án érkezik. Reméljük, többet már nem csúszik a cucc...