Érdekes ötlettel állt elő a CD Projekt RED: mi lenne, ha a távoli jövőben megjelenő Cyberpunk 2077 nem-játékos karakterei más és más nyelven beszélnének, nekünk pedig csak akkor volna érthető, hogy mit mondanak, ha használnánk egy univerzális fordítókütyüt?

Sebastian Stepien történet-főtervező szerint még nincs kőbe vésve a dolog, de a csapat úgy képzeli el a játékot, hogy minden etnikum és nép a saját anyanyelvén és beszédstílusában kommunikálna, azaz ha mondjuk mexikóiakkal futnánk össze egy sikátor mélyén, spanyolul kéne beszélnünk hozzájuk, vagy legalábbis a saját, kevert szlengjükön. A világ ezzel is hihetőbb, életszerűbb lehetne, nem úgy, mint mostanában, amikor minden játékban folyékonyan  beszélik az angolt a szereplők.

A CD Projekt RED ráadásul szívesen áldozna az autentikusság oltárán, és minden karakternek olyan anyanyelvű színész szolgáltatná a hangját, amilyen származású a kitalált személy -- bár ez költséges és nem is egyszerű (mondjuk a fent említett mexikói példa sem olyan elterjedt Kelet-Európában), a srácok semmit sem szeretnek a véletlenre bízni. Reméljük, sikerül összehozniuk az elképzelést, igazán eredeti és stílusos dizájnelem válhatna belőle. Idejük mondjuk van, annyi szent.