Új C&C FPS készül!A C&C harmadik részének sikere talán még a készítőket is meglepte, bár kétségtelen tény, hogy okos döntések egész sorát hozták meg, melyek a sikerhez vezettek: visszanyúltak a gyökerekhez, látványosra cserélték a köntöst, és hagyták, hogy a széria mágikus lelke átjárja az egészet. Az eredmény: régi és új rajongók milliói, díjeső, boldogság. Márpedig ennek gyümölcsét egy olyan jó marketingérzékű kiadó, mint az EA, tutira leszüreteli. Épp emiatt nem volt meglepő, amikor kiderült: a 2007. februárjában licencelt CryEngine valószínűleg egy C&C FPS mellkasában fog dobogni, aztán szeptemberben meg is jelent az EALA stúdió állásajánlata, melyben egy ilyen projekthez kerestek munkaerőt. Az azóta csak C&CX kódnéven emlegetett cuccról azóta azonban mélyen hallgatott mindenki... mostanáig.

Ma ugyanis kiderült: ismét a mindig a tűz közelében lévő Game Informer magazin halászta ki a nagy halat, és januári számuk címlapszenzációja lesz a nagy bejelentés: a Tiberium című FPS. Mivel a lap nyilvánvalóan nem akarja előre lelőni a poént, ezért csak pár információt szellőzettek meg előre. Íme:
  • A sztori 11 évvel a harmadik tibérium háború után játszódik.
  • Az általunk irányított főhős neve Ricardo Vega, egy rutinos GDI parancsnok, akit jól megérdemelt nyugállományából hívnak vissza, hogy megakadályozza a Nod legújabb ördögi tervének megvalósulását.
  • A küldetések a „mediterrán vörös zóna” térségében zajlanak.
  • Csapatalapú akcióra számíthatunk.
  • A csapatok megnevezése R.A.I.D.  (Rapid Assault and Intercept Deployment).
  • Az eddig megismert csapattípusok: infantry, missile infantry, Titan, Orca.
  • Lesznek speciális erőink is, mint például az „Orbital Slug”.
Új C&C FPS készül!Nos, egyelőre csak ennyi tehát, amit tudunk, illetve a bal oldalt látható egyszem screenshot. Egy EALA belsős korábban megszellőztette, hogy a cucc kicsit C&C, kicsit Battlefield lesz, és a csapatokra vonatkozó kitételek ezt erősíteni látszanak – az nyilvánvaló, hogy a szólista kampány mellé kapunk majd egy igen erős multit is. Mindenesetre annak a puszta gondolata, hogy esetleg vezethetjük az univerzum híres járgányait, mint mondjuk az Orcát vagy a Titant, szerintem minden rajongót felizgat; a Renegade-ben ha valami valóban jó volt, az épp ez az elem, ahogy fölénk magasodtak az ismert épületek, ahogy szembeszálltunk az ismerős egységekkel. Ha a srácok mindezt egy megfelelő grafikai körítéssel párosítják (a CryEngine igen jó választásnak tűnik...), hozzátesznek egy BF-féle mókát, valami nagyon nagy siker szagát érzem máris a levegőben. Természetesen amint többet tudunk az egészről, lóhalálában hozzuk a híreket!

(Alant a Renegade-ből láthattok pár képet!)