Újabb információk, a' la Left 4 DeadSzinte biztos vagyok benne, hogy ezért a tudósításért minimum keresztre feszítenek majd Darthsék, de véletlenül bukkantam rá egy másik információmorzsa felkutatása közben, és annyira megörültem neki, hogy úgy döntöttem, fontosabb, mint az a bizonyos másik. Na szóval, a Turtle Rock stúdió – akinek pár gyenge Counter-Strike pályán kívül a valóban zseniális Source-botok mesterséges intelligenciáját is köszönhetjük – ismét szerét ejtette, hogy beszélnem kelljen a zsémbes-zombis akciójátékról, a Left 4 Deadről. De először is, térjünk ki arra egy kicsit, hogy mi is az a Left 4 Dead?

A Left 4 Dead címet viselő akciójáték egy igen különleges és hiánypótló alkotás lesz a számítógépes lövöldözős programok piacán. Lényegében ahhoz a romerói (George A. Romero egy zseniális filmkészítő, ő teremtette meg jelenkorunk csoszogó, hörgő, agyvelőre éhező élőhalottjait) alapszituációhoz nyúlnak hozzá, miszerint egy kávészagú hétfő reggelen arra ébrednek fel a világ szerencsésebb – pechesebb? - emberei, hogy mindent elözönlenek az agyzabáló szörnyetegek, nekik pedig, miután szükségük van a szürkeállományukra, menekülniük kell. Ez idáig ugye nem lenne túl nagy extra, hiszen számtalan játékban élhettük már át a rettegést a szörnyetegektől (elég csak a zseniális Neil Manke-féle Half-Life modra, és az abból készülő Source-motoros játékra, a They Hungerre, vagy a Resident Evil-szériára gondolni) azonban most először lesz esélyünk arra, hogy egy tripla A kategóriás játékon belül, barátainkkal karöltve próbáljuk meg kipusztítani a rémek seregét. Nem csűröm-csavarom tovább a szót, hiszen nemrég a Guruban is olvashattatok részletes beszámolót, de tény, hogy régóta vágyom egy olyan összetett, alaposan kidolgozott szoftverre, amelyben végre nem a barátaim elleni, hanem a mellettük történő akciózás a cél, a Turtle Rock pedig elhozza nekem, úgyhogy nagy ölelés a srácoknak.

De mielőtt elfelejtem a legfontosabbat: a fejlesztők bejelentették, hogy most augusztusban, Texasban, azon belül is Dallas környékén játszható lesz a cucc az id Software saját bejáratú showján, a QuakeCon 2007 „fesztiválon”. Ez két dolog miatt fontos: egyrészt a program már van olyan állapotban, hogy nem csak mutogatni, de játszatni is lehet, másrészt az E3 sajtódegradálása óta a „kisebb” fejlesztőbrigádok bármilyen lehetőséget megragadnak a vásárlók (és még véletlenül sem a szaksajtó) megragadására, ránézésre pedig az id esetünkben igencsak korrekt partner ebben, pedig ne feledjük, hogy a Left 4 Dead nem egy Carmack-erőművet, hanem a Valve saját bejáratú Source-motorját használja. Szóval augusztus másodikától ötödikéig megint özönlenek majd az információk a L4D-ről, én pedig, bízzatok bennem, itt leszek, hogy megosszam őket veletek.