A PC Guru 2016/01-es számában írtunk tesztet az UnderRail című RPG-ről, ami a klasszikus Fallout-epizódok nyomdokain haladva igyekszik meghódítani a játékosok szívét. A programot jórészt egyetlen ember készítette: a szerb Dejan Radisic tervezőként, programozóként, íróként és hangmérnökként vett részt az általa kitalált játék munkálataiban. A fejlesztésről, az egyemberes modellről és a független csapatok jövőjéről beszélgettünk.

Az UnderRail egy poszt-apokaliptikus szerepjáték, legjobban a Falloutra hajaz. Mért ezt az irányt választottátok a fejlesztés során?

Nem annyira poszt-apok játékot, inkább egykarakteres RPG-t szerettem volna készíteni. Ilyen játékokkal szeretek játszani, és amikor belekezdtem az UnderRailbe, nagyon kevés ilyen program volt a piacon. Manapság, már szerintem még mindig ritkák, egyéb műfajok is felvettek hasonló stílusjegyeket.

Egyszemélyes fejlesztőnek lenni bonyolultnak tűnik, ám mégsem példanélküli. Miért találkozunk egyre több magányos alkotóval?

A Stygian Software 2013 óta alapvetően három kulcsfigurából áll, szóval rég volt már, hogy teljesen egyedül dolgoztam. Egyébként elég jó móka, nagyon sok dologba kóstol bele az ember, csak tény, hogy elég lassan megy.

A megjelenés előtti három hónap elég nagy káosz volt, minden nap sokáig dolgoztunk, hétvégéken is. És a konkrét fejlesztésen túl egy csomó egyéb feladat is akadt, amelyeket le kellett tudnunk a megjelenésre.

A fejlesztési intenzitás egyébként mindig durva a végső hajrában. Minél nagyobb a játék, annál több a feladat.

Vannak szakmai példaképeid?

Nem igazán. Legtöbbször magukból a játékokból inspirálódom. A legtöbbnek a fejlesztőjéről alig tudok valamit.

Az UnderRail elég nagy sikernek örvend, Steamen és GoG-on egyaránt, de a sajtó is szereti. Számítottál rá, hogy felkapják a játékot?

Kedves tőled hogy „nagy sikernek” nevezed, de ez inkább csak simán siker. :)

Amikor 2013-ban kiaduk a steames Early Access változatot, meg kell mondjam, jobb visszajelzést kaptunk, mint amire számítottam. Azt hiszem, jól megéreztem, melyek a játék erősségei és gyengéi, és mégis hogy viszonyulnak hozzá a különféle játékosok. Szóval a teljes verzió premierje nagyjából úgy ment, ahogy vártam, és ez jó, mert én bíztam a sikerben.

Mik a terveid a jövőre nézve? Viszontlátunk valamelyik nagyobb stúdiónál.

Nem, azt hiszem inkább csinálok egyet én magam. ;)

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Az UnderRailről írt tesztünket a PC Guru magazin februári számában olvashatjátok. Keresd az újságosoknál!