A Eurogamer-családba tartozó, technológiai elemzésekkel foglalkozó Digital Foundry blog összevetette a nemrég kiadott, PlayStation 4-en futó Unreal Engine 4.0-s techdemót a tavalyi PC-s változattal. Mivel mindkét felvétel valósidejű, ezért alkalmasak a Sony konzolja, és egy erős PC korai összehasonlítására. Az eredmény? Nos, a PC minden téren köröket ver a konzolos demóra: szebb az árnyékolás, jobb a teljesítmény, élesebbek a textúrák, nincs csökkentett fokú anizotróp szűrés... Persze, a PS4-et is ki kell még ismerni, de tekintve, hogy az egész masinát a személyi számítógépeknél látott architektúra alapján tervezték a japánok, beigazolódni látszanak azon jóslatok, melyek szerint a nextgenek sokkal hamarabb elvesztik piacvezető szerepüket, mint a közel tíz éven át kitartó Xbox 360 és PlayStation 3.