Unreal Tournament 3: meglepetésMiután kioperáltuk Darthsból a mágikus matériát tartalmazó pendrive-ot, furcsa dolgot vettem észre kollégáimon. Grath szimplán unott arccal motyogta maga elé a Halo 3 szavacskákat - ez tőle igen megszokott dolog az elmúlt pár hétben -, Sasa megragadta a legnagyobb teljesítményű gépet a környéken, és "dolgozom" felkiáltással eltűnt egy sötét sarokban, Bate pedig faarccal közölte, hogy régen volt már a leadás, ő tehát kipróbálja, mit is kaptunk. Aztán kiderült: miután Darths magához tért, végre elárulták nekem is, miről van szó... ez után pedig én tűntem el, hogy elmondjam nektek is: megérkezett az Unreal Tournament harmadik részének izgatottan várt demonstrációja, melyet máris szedhettek lokálból!

Unreal Tournament 3: meglepetésA bemutatóban, amelyet viszont bizonyosan szinte mindenki várt - PC-sek, xboxosok, és playstationösök egyaránt - ráadásul elkényeztettek minket a fejlesztők: méretét tekintve ugyan az első rész teljes változatával kél versenyre a program, azonban a mai trendekkel ellentétben nem csak és kizárólag hús-vér emberekkel, az interneten küzdhetünk meg, hanem a fejlesztők által igen sok munkával elkészített, mesterséges intelligencia által irányított botokkal is. Apropó, rossz szokások: az Epic úgy döntött, még egy dologban túltesz a konkurencián...

Unreal Tournament 3: meglepetés...ez pedig a demó játszhatósága, hiszen a mostanában divatba jött "fél órányi kikapcsolódás" helyett az UT 3 bemutatója minimum százszor ennyit kínál. Kettő deatmatch pálya segít abban, hogy végképp eldöntsük, szükségünk van-e nekünk erre. A HeatRay nevezetű térképen éjszaka csatázhatunk, egy elhagyatott városban. A játékosok a Dark Walker nevezetű szuperfegyverért versengenek - ez egy gigantikus pinata, amely, ha meghal, U-Damage és Berzerk power upot dob - de nem mellesleg a láthatatlanságot is megcsíphetitek, ha ügyesek vagytok.

Unreal Tournament 3: meglepetésA ShrangriLa egy napos pálya, amely fenn, magasan az Izanagi-hegység csúcsai között játszódik. A térképet kifejezetten csapatjátékra fejlesztették, ám bármiféle bonyolult eljárás helyett kizárólag az öldöklés a cél - no meg a U-damage, amelyet a közepén rejtettek el. Akad még jumpboost és sérthetetlenség is - ezek talán segíthetik a túlélést, bár szinte biztos, hogy mindegyikért komoly csatákat kell vívni.

Unreal Tournament 3: meglepetésVégül pedig a legjobbnak ígérkező dobás: a Suspense. Az eddigi deatmatch pályák után kész felüdülés ez a majdnem tradicionális CTF (azaz "foglald el a zászlót") pálya, egy apró, ám mégis szokatlan eltérést leszámítva: itt ugyanis járművekkel is teperhetünk. Egy igen erős felfüggesztéssel rendelkező híd lesz a játszóterünk, mélyen az Axon frontvonalak mögött - ráadásul a demóban első ízben próbálhatjuk ki a Redeemert, a fegyvert, amelyet azt hiszem, semmilyen rajongónak nem kell bemutatnom.