A VentureBeat újságírójával folytatott beszélgetése során a Crytek vezérigazgatója, Cevat Yerli elmondta:

„Működött a Crysis 3 Wii U-n. Nagyon közel voltunk ahhoz, hogy kiadjuk a játékot, ám az EA és a Nintendo között nem volt elég jó az üzleti kapcsolat, s mivel mi magunk nem tudjuk kiadni a játékot a megfelelő jogok hiányában, a portnak meg kellett halnia.”

Az nem hír, hogy a Wii U képes megbirkózni a németek legfrissebb grafikusmotorjával, hiszen a Nintendo újonc asztali konzolja nagyjából olyan teljesítményre képes, mint a jelenleg kapható Xbox 360 és PlayStation 3, amire ugyebár megjelent a játék. Az viszont már érdekesebb, hogy nem valósulhatott meg a port annak ellenére sem, hogy a japánok igyekeznek a külsős fejlesztők felé nyitni. Ez minden bizonnyal a konzol vártnál gyengébb nyitányának tudható be, s ha ez a trend folytatódik, az nagyon nem lesz jó a platformnak.