A Borderlands 2-ben egy új rendszer mutatkozik be, ami azt a célt szolgálja, hogy a játék ne csak egyszeri szórakozás legyen, hanem a játékosokat évekre lekötő hobbi. A szolgáltatás a Badass nevet kapta, s ez egy karaktereken átívelő, végtelen számú szintet biztosító rendszer. Minden egyes szintlépés után a Badass kiválasztja a játékos statisztikáinak egy részét, majd felkínálja a lehetőséget, hogy az egyiket felfejlesszük.

A Gearbox abban bízik, hogy az igazán eltökélt játékosok ezer vagy még azt is meghaladó Badass-szinttel rendelkeznek majd, bizonyítva ezzel, hogy a játék szavatossága példaértékű. A cél az, hogy a játék gyakorlatilag örökké tartson, s a játékosok úgy érezzék, hogy nem csak a vételárat, hanem annál jóval többet kaptak játékélményként. Ez természetesen azt jelenti, hogy lesznek letölthető tartalmak is, mégpedig az egyik elképzelés az, hogy DLC útján legalább egy új karaktert adnak a játékhoz -- a Mechromancer a megjelenés után 60-90 nappal fog megérkezni az előrendelők számára ingyenesen, a későbbiek folyamán pedig egyéb kiegészítők is elkészülhetnek, de konkrét tervek erre vonatkozóan még nincsenek.

A fejlesztők egyébként az első játékból származó, több mint kétéves adatokra támaszkodva már megbecsülték, hogyan fogunk játszani a folytatás megjelenését követő második évben, illetve kiszámolták azt is, miként fog fejlődni a Badass.