Warhead PCMár a nyakunkon a Budapesten fejlesztett Warhead megjelenése, hiszen ha kinézünk az oldalsó játékadatlapra, rögtön láthatjuk, hogy már a héten a kezünkben lehet a várva várt játék. Hogy a „kiegészítő” akadásmentesen fusson a legtöbb gépen, a Crytek ígérete szerint egy nagymértékben optimalizált játékot kapunk majd kézhez, de ha biztosra karunk menni, akkor akár a direkt a Warhead futtatására összerakott számítógépet is megvehetjük.

Még múlt hónapban írtunk az EA azon akciójáról, aminek keretében egy hatszáz és nyolcszáz dollár közé beárazott PC-vel kedveskednek a játékosoknak, amin az ígéretek szerint tükörsimán fog futni a játék, magas részletességi szint mellett. A konfigurációt (képünkön) jövő héten leplezik le, de azt már biztosan tudjuk, hogy 699 dollárért (kb. 120 ezer Ft) egy Intel Core 2 Duo E7300-as processzort (2,66 GHz), egy Nvidia 9800GT videokártyát, és 2 GB RAM-ot találunk majd a burkolata alatt, a többi alkatrész mibenlétét azonban még homály fedi. Az értesüléseink szerint csak ez az egyféle összeállítás lesz kapható, és ez is csak az UltraPC áruházon keresztül.

A Crysis széria producere, Bernd Diemer beszélt egy kicsit a „Warhead PC”-ről, hogy miként kapta a nevét, és hogy milyen szerepet töltött be a fejlesztésben.

„Mikor elkezdtük a Warhead fejlesztését, úgy állapítottuk meg, hogy a teljesítmény egy nagyon fontos ügy, és megmondtuk a fiúknak: srácok, építünk egy PC-t, ami hatszáz vagy hétszáz dollárba kerül, és ezen a Warheadnak magas részletességi szint mellett minimum 30 FPS-sel kell futnia. Megépítettük a gépet, és a stúdió [itt a budapesti Crytek stúdióra utalt] közepére tettük. Minden ismertetést, minden, az EA és a Yerli [a Crytek alapítói, Cevat, Avni, és Faruk] testvéreknek szánt prezentációt, és a prototípusokat is ezen a gépen mutattuk be.”

Ezek után a gépet már csak úgy emlegették, mint a „Warhead PC”, és a segítségével optimalizálták a játékot, ugyanis ha egy kicsit csökkent a gépen a játék sebessége, a fejlesztők azonnal nekiálltak a hiba javításának.

„Számunkra ez nagyon hasznos volt, mert volt mihez viszonyítani. Nem lehetett azt mondani, hogy az én gépemen működik és szép is. Nem, nem, nem srácok, ez a mérce, ha ezen nem jó, akkor az egész rossz. Mi, mint egy csapat, ezt nagyra értékeltük.”

Az eredeti terv úgy szólt, hogy a „Warhead PC” konfigurációja alapján készítette volna el az ajánlott rendszerigényt az EA, de miután az Nvidia is csatlakozott, úgy döntöttek, hogy egy előre összerakott gépet fognak forgalmazni, hogy megkönnyítsék a PC-játékok világába való „csatlakozást.” Diemer kihangsúlyozta, hogy sem a Crytek, sem az EA nem kíván beszállni a hardverüzletbe. Inkább az ellen küzdenek, hogy megváltozzon az a felfogás, miszerint ha egy „high-end” PC-játékkal akarunk játszani, rengeteg pénzt kell gépfejlesztésre költeni.

„A legfontosabb dolog számunkra a kényelem, azt szeretnénk ha a PC-n való játék kényelmes lenne.” - Bernd Diemer



Végre fény derült a Warhead PC részletes hardverfelépítésére, megtudtuk, mire kell az a közel 700 dolcsi.

  • Alaplap: G31 mATX
  • CPU: Intel Core 2 Duo E7300 2.66 GHz 3M
  • VGA: NVIDIA GeForce 9800GT 512MB PCIe
  • RAM: 2GB DDR2 800MHz PC6400(kétszer 1GB)
  • HDD: 250GB 7200RPM 3G SATA II
  • Hangkártya: integrált Realtek High-Def Audio
  • Tápegység: 500Watt
  • Optikai meghajtó: 16x DVD-ROM

Mindez egy fekete Ultra X-Blaster ATX Mid-Tower házban kap majd helyet, az egyéves garancia mellé pedig még egeret és billentyűzetet is kapunk.

Warhead PC