Warren Spector: te írod a sztorit!Egy külhoni online lap interjújában Spector elhintett pár információt a készülő játékról. Eszerint ez egy logikus, evolúciós lépés lesz a játéktervező zseni korábbi címei után, azaz mintegy azok továbbgondolása, továbbfejlesztése. A fő cél, hogy a játékos ne egy előre megírt sztori részese legyen, hanem ő maga írja azt, alakítsa azt, így minden újabb játéknál új, más élményekkel gazdagodjon. Ráadásul azt sem szeretnék, hogy a cím egy adott műfaj merev korlátaihoz igazodjon, így egyszerre lesz akciós, harcolós, lopakodós és szerepjátszó is (ami szintén rímel az első mondatra, hiszen a System Shock, a Thief és a Deus Ex is hasonló módon sokszínű volt). Azt is hozzátette, hogy ha többet mondana, a kiadója és „még valaki a kreatív oldalon” megharagudna rá... A stúdió honlapján egyébként egyelőre csak álláshirdetés van, melyben Unreal és Source tapasztalatokkal rendelkező munkatársakat keresnek.

Véleménye szerint komoly összefogásra, valamiféle szabványosításra van szükség a PC területén, hogy legyen jövője ennek a platformnak. Mindenesetre ő örül a Vistának, mert grafikai téren magas az alapkövetelménye, így a rá íródó játékok már minimum beállításon is normálisan néznek majd ki (és normálisan futnak). Egyelőre azonban a konzolok lépéselőnyben vannak – az ő jelenlegi kedvence a Wii, és a legnagyobb örömmel a Zelda játékokkal nyomul, a Twilight Princess szerinte minden idők egyik legjobb játéka.

A tervezés terén ugyanaz az álláspontja, mint Will Wrightnak: kreatív, problémaközpontú, nyílt végű játékokra van szükség, amely a játékosoknak szabadságot ad, és megtanítja őket, hogy szembesüljenek döntéseik következményével; úgy látja, a piac szerencsére ebbe az irányba mozdul el. Az ideális cím számára egyfajta elegye a GTA-nak, a Sims2-nek és a Half-Life 2-nek: lopakodással, harccal, dumával, vagy más módon megoldást találni a problémákra, egy élő világban és sztoriban, melyben mi magunk irányíthatjuk és befolyásolhatjuk sorsunkat – remélhetőleg egy nap elkészítheti ezt a játékot...

Arra a kérdésre pedig, hogy melyik játékot várja 2007-ben a legjobban, így felelt: „Spore. Nincs vita. Ugye, nem kell megmagyaráznom? Gyerünk Will, tégy mindannyiunkat büszkévé!”