World of Warcraft: Wrath of the Lich King?!Amíg kipihente a Warcraft III és annak küldetéslemeze, a Frozen Throne fáradalmait, addig a Blizzard szakemberei bevackolták magukat északra, új szörnyeket helyeztek el a területen, majd elmenekültek, és állítólag legközelebb megnyitják majd a hetvenedik szintet birtokló egyéneknek, mondván, majd ők megbeszélik Arthasszal, mégis mit keresnek újdonsült székhelyén. Ha hihetünk a pletykáknak, az idei BlizzCon hatalmas új bejelentése a World of Warcraft második küldetéslemeze lesz, amely a Wrath of the Lich King címet viseli, és amelyről pontosan még nem tudunk semmit...
...azonban, miután imádok pletykákat közölni veletek, és a WoW közösség nagyon beindult, már ami a biztos információkat illeti, úgy döntöttem, pár érdekességet kiszedek nektek a szóbeszédekből. Miután nem tudhatjuk, hogy ezek közül melyik az igaz, és melyik nem, kéretik komolyan venni a PLETYKA műfajt, biztosat ugyanis majd a Blizzard hivatalos bejelentése után tudhatunk csak. Nos, nézzük.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King?!- Az egyik WOW rajongói oldal biztos forrásra hivatkozva közölte, hogy a küldetéslemezbe két új faj fog ismét bekerülni. Az Alliance oldaláról nem tud semmit, azonban a murlockot emelte ki, mint biztos pontot a Wrath of the Lich Kingben. A vízben járó szörnyek igazi őrületek, minden nagyobb WoW-rendezvényre bekeveredik pár fiatalember, murlocknak öltözve, szóval alapja lenne a dolognak, kérdés az, hogy lenne-e értelme úgy konkrétan.

- Egy másik portál szerint két új kaszt kap majd helyet, amelyek megbolygatják majd az alapjáték sekélyes állóvizét. Miután a Blizzard foggal-körömmel küzd azért, hogy a játékegyensúly megmaradjon, ez meglehetősen érdekesen hangzik – mindazonáltal az egyik új hős a Deathknight lesz, míg az Alliance oldalon egy teljesen más (!) kaszt kerül elő.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King?!- Szintén ezen a portálon, a fórumban hangzott el, hogy pár új másodlagos szakma is helyet kap majd – ez a bejegyzés amúgy tényként kezeli a küldetéslemez címét, és a murlockot, mint játszható fajt. Pár méretes ökörségen kívül bekerült egy-két igazán hangzatos is: a túlélés (surviving) szakmában például sátrakat építhetnénk a vadonban, amelyek – szinttől függően – bónuszokat adnak, és magasabb hozzáértésnél képesek megadni alváskor azt a „pihenő bónuszt”, amelyeket ezidáig csak a fogadók adtak meg. Természetesen, hogy ne legyünk pontatlanok, megemlítették még a favágást (?) és az alkoholfőzést is. Ez utóbbi sajnos teljesen esélytelen, de én magam szívesen megtanítanám kedvenc törpémnek a serital teremtését...

World of Warcraft: Wrath of the Lich King?!- És végül személyes kedvencem: a szintlimit kérdése. Az egyik rajongói portál fixen hiszi, hogy feltolják a limitet 75-re, egy másik pedig egy elejtett beszélgetésre utalva azt állítja: nyolcvanig nem is lesz megállás. A diszkrétebbek szerint a limit megmarad, pusztán új küldetésekkel – speciális übertárgyak nélkül! - és szörnyekkel töltik meg a kiegészítőben megjelenő új területeket, hiszen a különböző „instákat” beépíthetik foltokba is, a hobbijátékosoknak azonban kéne pár olyan terület, ahol 50 fős egyeztetés nélkül mehetnek egy kicsit kikapcsolódni.

(Az illusztrációnak felhasznált képek az alapjátékból, illetve az első küldetéslemezből vannak.)