Aztán ez a lendület kicsit alábbhagyott, napjainkban pedig úgy kell nagyítóval keresni az újabb versenyzőket, ami számomra azért is érthetetlen, mert ha valahol, ebben a műfajban aztán meg lehetne mutatni, mire képesek a grafikuskártyák és az egész új generációs technológia... De hát e játékokhoz gondolkodni kell, és itt bukik el a dolog, ami többek között a kalandjátékok vesztét is okozta. Itt nem lehet agyatlanul előremenni és lőni mindenre, ami mozog, ráadásul Jézusom, egy hatalmas, nyitott űrben mehetünk arra, amerre akarunk...

A német Egosoft hála istennek makacs, mint az öszvér: 1999-ben piacra dobta az első X-játékot, X: Beyond The Frontier címmel, ezzel megnyitva a kalandvágyók előtt a végtelen és egyre táguló X-univerzumot. A széria mottója jól reflektál az előző bekezdésben foglaltakra: Trade, Fight, Build, Think. - azaz kereskedj, harcolj, építs, gondolkodj. Az elmúlt tíz év alatt összesen hat cím jelent meg, és kialakult köré egy masszív, lelkes rajongótábor, akik rendületlenül tolják az „egósok” és az X (űr)szekerét (dacolva a negatív kritikákkal és a kisebb-nagyobb botlásokkal, hibákkal), így egyelőre nyugodtak, de legalábbis bizakodóak lehetünk a sorozat jövőjét illetően.

Akik nincsenek annyira képben: a sztori alapja klasszikus sci-fi : az emberiség a 21. században felfedezi a féreglyukakat és ezek kihasználásával ugrókapukat épít, melyek segítségével eljut egy idegen, ám néptelen naprendszerbe, az X-univerzumba, ahol meglepetésükre újabb ugrókapukat találnak. Az új világ kiaknázására Terraformálókat építenek, mesterséges intelligenciájú, önreplikáló automata űrhajókat, melyek egy szoftverhiba következtében készítőik ellen fordulnak, ezért a „mieink” Nathan R. Gunne vezetésével átcsalják őket az X-univerzumba, majd lerombolják az odavezető kaput. Ám 750 év múlva felbukkan egy Terraformáló, kísérleti ugróhajtóművel, mely szükségtelenné teszi a kapukat. A földiek elkapják, lemásolják, és az X-Shuttle névre keresztelt járgányt Kyle Brennan feneke alá teszik, aki, naná, átkerül a „túloldalra”, ahol idegen fajokat, Gunne leszármazottait, no meg a bosszúszomjas robothajókat találja...

A nagy lélegzetű eposz immár a harmadik felvonásánál tart, melynek gyűjteményes kiadását most jelentette be a Koch Media, természetesen továbbra is a Deep Silver címke alatt. A 2009 második negyedévében megjelenő X3: Gold Edition csomag kínálata igen gazdag: először is helyet kap benne a 2005-ben megjelent, 2935-ben játszódó X3: Reunion (a 2.5-ös verzióra frissítve, a The Bala Gi Missions add-onnal), és annak önálló küldetéslemeze, a 2008-as Terran Conflict (a legfrissebb, 2.0 verzió), melyben hazalátogathatunk a naprendszerünkbe, és megnézhetjük, mi változott a Földön az elmúlt pár száz évben. Ráadásként a srácok voltak olyan jók, és ehhez is összedobtak egy add-ont „The Aldrin Missions” címmel, mely itt debütál, és amelyben számos friss küldetést, hajót és szektort találunk. A címszereplő Aldrin egy kolónia, mely évszázadokkal ezelőtt „elveszett”, és most ismét csatlakozik a Terran-rendszerhez. A mi feladatunk lesz, hogy felfedezzük és újragyarmatosítsuk a kallódó világot, újfajta hajókkal és új eszközökkel, lehetőségekkel. A csomagot, mindezt megfejelve, egy, a TC zenei anyagát tartalmazó cédé teszi teljessé – és a Personal Uplink lehetőség, melynek segítségével csatlakozhatunk az Egosoft vadonatúj, erre a névre keresztelt közösségéhez, és összevethetjük teljesítményeinket, statisztikáinkat az X-univerzum többi játékosával.

(Közbevetőleg megjegyzem, hogy aki nem akarja megvenni az „aranykiadást”, az a megjelenés után az Aldrin Mission minicsomagot patch formájában letöltheti majd a készítőktől és a Steamről, illetve április 7-én megjelenik a Terran Conflict 2.0, ezzel az add-onnal egybefűzve, önálló termékként is; a szokásos német precizitás, és a szokásos törődés a rajongókkal, Egosoft módra...)

A sajtóközlemény szerint az X3: Gold Edition az X-trilógia „nagyfináléja”, mely sok-sok óra szórakozást ígér – én azért reménykedem benne, hogy ez nem jelenti az egész széria végét, és jönni fog valamikor majd az X4, vagy ha az nem, valami hasonló remek cím a tehetséges srácoktól. Minden trend dacára, ahogy azt például a Sins of a Solar Empire példája is bizonyította nemrég, igény volna rá...