- Tesztet olyan játékról kérünk, melyről nincs még teszt az adatbázisunkban, illetve nem írtunk róla a PC Guruban (lásd a Magazin menüpontot is!). Miután adatbázisunk picit le van maradva a magazinhoz képest, és hogy elkerüljük a felesleges munkát, arra kérem a vállalkozókat, hogy mielőtt nekiállnának a melónak, küldjenek nekem egy privát üzenetet, melyben megírják, miről szeretnének értekezni, és ha áldásomat adom rá, mehet a munka. Az üzenetek tárgya Tesztbejelentés legyen (és nem "Szia", "Heló","!" -- köszönöm előre is!), hogy hamarabb intézhessük a dolgot.
- Az írást az oldalunkról letölthető Tesztsablon alapján kérjük megejteni (mindenféle extra formázás nélkül!). Természetesen nem árt előtte elolvasni pár korábbi tesztünket, ami szintén útmutatást nyújt.
- Ha kész a mű, a futó pályázat oldalán megtaláljátok az űrlapot, amelynek segítségével beküldhetitek az anyagot, kitöltése értelemszerű. A beérkezéstől számított pár órán, maximum egy napon belül kiértékelem a teszteket, és eldöntöm, hogy elfogadom-e azokat, vagy elutasítom. Ezt azonnal láthatjátok a pályázati oldalon. Ha valaki szeretné megtudni, hogy miért történt az elutasítás, megkérdezheti privát üzenetben, de nem ígérem, hogy azonnal reagálok rá, ez esetben türelmet kérek. Felhívom a figyelmet a sportszerűségre: szigorúan fogok eljárni; aki szórakozik (képeket küld be, egyéb szöveget), figyelmeztetésben részesül, súlyosabb esetben azonnal kitiltom az oldalról. Hasonlóan járok el azzal, aki más írását próbálja meg beadni sajátjaként.
Az általam legjobbnak ítélt írás beküldője PC Guru ajándékcsomagot kap, benne mindenféle jósággal, a többieknek az a dicsőség jut osztályrészül, hogy kikerül írásuk a PC Guru Online-ra, amely úgy vélem, épp olyan értékes dolog. Persze azt se feledjétek: 2009-ben a pályázók közül került ki JohnBart, aki immár magazinunk cikkírója!
A vállalkozóknak sok sikert kívánok tehát, és akkor induljon az új versengés, a február-márciusi pályázat, melynek beküldési határideje: 2010. március 30., kedd éjfél (azért nem 31., mert kell egy kis idő a kiértékelésre is, ha az utolsó pillanatban érkeznek be a pályaművek). Az eredményhirdetésre 2010. április 1-én kerül sor.
A győztesnek pedig gratulálok az eredményéhez!
Képeket a pályázat lejártával lehet/kell még küldeni, vagy már felesleges?
Kredenc, a legutóbbi privát levélben megkérdeztem, hogy a következő kiszemeltemről írhatok-e, de nem jött válasz. ( mostanság lenne időm belekezdeni-addig is haladnék vele )
Elég kb. 33 játékkép és ugyanennyi háttérkép az aktuális tesztalanyhoz, vagy küldjek még szerintetek?
Magam részéről meg annyit, hogy utálok előre ígérgetni, mert korántsem biztos, hogy be tudom adni holnap az írásomat. 80-90%-os a készültségi fok, de valahogy nem látok benne semmit, valahogy üresnek érzem, hiányzik a "stílus", ezért lehet inkább csiszolgatom és következő hónapban indulok vele.
Ezt írtam
" Egy szóval nem írtam hogy lenézem az eddigieket, azt sem hogy az enyém lenne a legjobb, és semmi ehhez hasonlót. "
Illetve " mindössze 3 az elfogadott teszt " az az elég kevés sajnos jobb lenne ha több lenne" - Gondolom meg kell ütni egy komoly mércét, ezért ilyen kevés. Ennyire gondoltam.
Miért érzem hogy eleve hendikeppel indulok? De beadom ha el lesz fogadva jó, ha nem akkor lehet szidni, már egyeseknek úgyis megy.
Sok sikert!
Van mezőny Tizenegyen küldtek be pályázatot. Ez mezőny. A pályázat ugyanis nem arról szól, hogy ki kerül az első helyre, mert az másodlagos. A pályázat arról szól,hogy ki-ki megmérettethesse magát, képes-e színvonalas, a PGO nyilvánossága elé tárható tesztet írni. A mostani pályázaton ez sokaknak nem sikerült, de ha mindenki úgy gondolkodna, mint te, hogy nem küldöm be, mert ez így nem verseny, akkor fele ennyi versenymű érkezett volna be. És bár egészséges dolog az önbizalom, azaz hogy a saját írásodat eleve úgy értékeled, hogy az majd az elfogadott munkák között fog versenyezni, ennek elbírálását bízd rám... A teszt beküldése és elbírálása közötti időszakban ugyanis te nem az elfogadott három teszttel vagy versenyben, hanem a beküldött tizeneggyel...
v8506: "A nagy baj ott van, hogy a lehetőségek csökkennek. Tényleg egyre nehezebb érdemi címet találni, ami működik is és nincs róla teszt, de nem lehetetlen!"
Már megbocsáss, de ez "1 natty marhaság"... Ráadásul unalmas is, plusz egyfajta szemellenzősséget jelez: ismerni kell valamennyire a játékipart, nyitottnak kell lenni, megtalálni a tesztalanyokat. Talán nem véletlen, hogy JohnBart, aki ma már ugye a PC Guru oszlopos tagja, soha nem panaszkodott, és hónapról hónapra olyan játékok tesztjével jelentkezett, amelyről nemcsak lehetett, érdemes is volt írni, bár nyilván nem ezekkel a címekkel volt tele a "gamer-sajtó". (Erre jó példa az Euro Truck Simulator, amelyről még mi sem írtunk a magazinban, aztán hónapokig nem lehetett kirobbantani a hazai eladási toplistáról.) Több száz (!) játékcímet tudnék mondani az elmúlt pár évtizedből, amely jelentős volt és nincs róluk teszt a PGO-n, és ugyanennyit napjainkból, mert a casual- és indie játékfejlesztés él és virul, sőt budget kategóriában is jelennek meg olyan címek, amelyről lehet írni, akár pró, akár kontra. De aki azért dühöng nálam levélben, mert se a Protoype, se aFar Cry 2, se az új Batman nem kell nekem, és akkor "semmi nem maradt, amiről lehetne írni", annak azt szoktam válaszolni, hogy akkor hagyja a fenébe a dolgot, ami nem megy, azt nem kell erőltetni... Mert aki játékújságírásra adja a fejét, annak egyrészt el kell szakadnia a mainstreamtől, másrészt ismernie kell az elmúlt évek termését, hogy legyen rálátása, kitekintése, összehasonlítási alapja, etalonja, és így tovább. E nélkül nem megy.