- Tesztet olyan játékról kérünk, melyről nincs még teszt az adatbázisunkban, illetve nem írtunk róla a PC Guruban (lásd a Magazin menüpontot is!). Miután adatbázisunk picit le van maradva a magazinhoz képest, és hogy elkerüljük a felesleges munkát, arra kérem a vállalkozókat, hogy mielőtt nekiállnának a melónak, küldjenek nekem egy privát üzenetet, melyben megírják, miről szeretnének értekezni, és ha áldásomat adom rá, mehet a munka. Az üzenetek tárgya Tesztbejelentés legyen (és nem "Szia", "Heló","!" -- köszönöm előre is!), hogy hamarabb intézhessük a dolgot.
- Az írást az oldalunkról letölthető Tesztsablon alapján kérjük megejteni (mindenféle extra formázás nélkül!). Természetesen nem árt előtte elolvasni pár korábbi tesztünket, ami szintén útmutatást nyújt.
- Ha kész a mű, a futó pályázat oldalán megtaláljátok az űrlapot, amelynek segítségével beküldhetitek az anyagot, kitöltése értelemszerű. A beérkezéstől számított pár órán, maximum egy napon belül kiértékelem a teszteket, és eldöntöm, hogy elfogadom-e azokat, vagy elutasítom. Ezt azonnal láthatjátok a pályázati oldalon. Ha valaki szeretné megtudni, hogy miért történt az elutasítás, megkérdezheti privát üzenetben, de nem ígérem, hogy azonnal reagálok rá, ez esetben türelmet kérek. Felhívom a figyelmet a sportszerűségre: szigorúan fogok eljárni; aki szórakozik (képeket küld be, egyéb szöveget), figyelmeztetésben részesül, súlyosabb esetben azonnal kitiltom az oldalról. Hasonlóan járok el azzal, aki más írását próbálja meg beadni sajátjaként.
Az általam legjobbnak ítélt írás beküldője PC Guru ajándékcsomagot kap, benne mindenféle jósággal, a többieknek az a dicsőség jut osztályrészül, hogy kikerül írásuk a PC Guru Online-ra, amely úgy vélem, épp olyan értékes dolog. Persze azt se feledjétek: 2009-ben a pályázók közül került ki JohnBart, aki immár magazinunk cikkírója!
A vállalkozóknak sok sikert kívánok tehát, és akkor induljon az új versengés, a májusi pályázat, melynek beküldési határideje: 2010. május 30., vasárnap éjfél (azért nem 31., mert kell egy kis idő a kiértékelésre is, ha az utolsó pillanatban érkeznek be a pályaművek). Az eredményhirdetésre 2010. június 1-én kerül sor.
Uh a tesztemről meg telljesen elfeledkeztem... Holnap még csiszolgatok rajta, aztán vasárnap beadom.
Gondolom az üzid tárgya Tesztbejelentés volt, ugye?
Aki pedig játszott már egy kiemelkedő történetű alkotással az tudhatja hogy azt sem muszáj teljesen kivégezni (persze erősen ajánlott ). Ilyen játék pl. akármelyik gta: az első 5 percben érződik az, hogy itt minőségi alkotásról van szó, meg persze a Rockstar amúgy is garancia a jó játékra.
Nem mond egyikőtök (iverson2, ndk-turmixgép) sem hülyeséget a történet jelentőségével kapcsolatban - nagy jelentőséget azonban a végigjátszásnak jómagam általában nem tulajdonítok az értékelésnél (HAH! GYALÁZAT!), rögtön két okból kifolyólag.
Egyrészt, az esetek döntő többségében a sztori minősége konstans, azaz akár kiváló, akár sablonos a felütés, jó eséllyel ugyanolyan lesz a végéig (kivételek persze vannak), így az értékelésnél nem igazán nyomnak latba a későbbi (meg amúgy a konkrét) események, sokkal inkább az egész hangulat, az összhatás számít, erre kell rávilágítani egy tesztben. Jó példa erre az új Red Faction, aminek hiába vannak nagyon jó pillanatai, összességében a története erősen sablonos, sok helyütt gyengén kivitelezett - így jómagam az erős közepesnél nem tartom többre a történet szemszögéből.
Másrészt, ha teszem azt megkapnék tesztelésre egy RPG-t (vagy más, erősen történetorientált játékot), de nem lenne idő kitolni, akkor bizony nincs mit tenni, csalnék, és kutatómunkába kezdenék: elolvasom a részletes cselekményt, bevetem magam a hivatalos fórum bugyraiba, vagy megsasolok pár videót róla és az alapján döntöm el, hogy a készítők megfelelően kezelték-e a bevezetett szálakat, vagy elkövettek-e valami zavaró baromságot, ami miatt le kell vonnom a százalékból pár számjegyet.
Természetesen a világ akkor lenne szép, ha ilyen piszkos kis stiklikre nem lenne szükség, de sajnos az idő ellenünk dolgozik, a Herceg meg még mindig nem adta ide a Tőrét, szóval nincs mit tenni, néha a pontos információk alternatív megoldásokat követelnek: ezeket a lépéseket pedig hajlandó vagyok megtenni, ha ezzel elkerülhetem a hülyeségeket tartalmazó cikkeket.
Amúgy iverson2, jól emlékszel, én említettem, hogy a csomagomban volt egy Xbox játék, nevezetesen a PGR 4.
@]{redenc: nem fogom palástolni meglepődésemet azzal kapcsolatban, amit írtál. Bevallom, én el se tudnám képzelni, hogy anélkül írjak meg egy tesztet, hogy minimum egyszer ki ne végezném a játékot. Több esetben is változtattam egy játék értékelésén annak vége miatt. Nekem az is számít, hogyha kiviszek valamit, akkor később, "ülepedés" után hogy gondolok vissza az egészre. Például a Freedom Fighters-nél sokat nyomott a latba a hangulattalan utolsó fejezet, bár már nem emlékszem, hogy ezt az írásban is megemlítettem volna.
Természetesen teljesen ismeretlen játéknál, amikor még az idő is sürget, más a helyzet, de én ebbe sosem gondoltam bele, hogy nem visztek végig egy játékot.