Bár tagadhatatlan, hogy rengeteg komoly és jogos érvet lehet felhozni a mobiljátékok ellen, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a tényt, hogy okostelefonokról és tabletekről néha olyan remek, elismert játékok is indultak, mint például egyik kedvenc casual autóversenyzős játékom, a Horizon Chase Zero, vagy a szenzációs Sayonara Wild Hearts. A sorban pedig méltó helyet foglal el aktuális tesztalanyom, a Bleak Sword DX is, melynek első kiadása még 2019-ben jelent meg az Apple platformjain, azóta pedig az utóbbi évek egyik legjobb mobiljátékává avanzsált. A Devolver Digital elvetemült csapatának támogatásával pedig immár a PC és Nintendo Switch tulajok sem maradhatnak ki a mókából.

Azok az átkozott kardok

A Bleak Sword színhelye egy szebb napokat látott fantasy birodalom. A király legkisebb fia, miután szert tett az elátkozott mágikus kardra, a Frostmo… akarom mondani Soulcali… szóval a címbeli Tompa Kardra, annak mágiája megrontotta az elméjét, megölette vele a királyt és idősebb testvérét, a trónörököst, majd a kard hatalmától a birodalom lassan sötétségbe borult, elárasztották a különböző élőhalottak, démonok és egyéb természetfeletti rémek. Egyetlen magányos hős maradt csak a vidéken, aki farkasszemet néz a borzalmakkal, és útra kel, hogy megszerezze a három mágikus követ, melyek révén megtörheti az átkot, és leszámolhat a trónbitorlóval.

A játék fejezetekre osztott, a fejezeteken belül pedig lényegében rövid arénaharcok sorozatában kell öldökölnünk az életünkre törő ellenfeleket diorámaszerű, zárt helyszíneken. A kaszabolást néha feldobják olyan változtatások, mint például a keskeny hidakon vívott párbajok, lóháton vágtatva teljesítendő arénák és a helyszínváltásokat megelőző méretes főellenfelek. A játékmenet nem a bonyolultságáról híres, mozdulataink kimerülnek a mozgás, támadás, hárítás, kitérés, illetve legfeljebb két felszerelésünk használatában. A Bleak Sword zsenialitása azonban nem innen ered, hanem onnan, hogy ebből a minimális alapból, melyre még rá is tesz egy lapáttal az ősi, böszme CRT monitorokkal megtámogatott PC-ket idéző színvilág és prezentáció, egy brutálisan addiktív és szórakoztató játékot gyúr össze.

Az egyes arénaharcok pár másodperc alatt leküzdhetőek, ha azonban elhalálozunk, hátrahagyjuk addigi felszereléseinket, tapasztalati pontjainkat, és ha a második nekifutásra sem teljesítjük az arénát, azok véglegesen el is vesznek. A játék igen kellemes tempóban adagolja az új ellenfeleket, majd kombinálja azokat a már ismert fajtákkal, illetve új arénatípusokkal, hogy a viszonylag gyors szintlépések, rendszeres loot és változó helyszínek révén egyszerre motiválja, jutalmazza a játékost, de mégse éreztesse azt vele, hogy nyugodtan hátradőlhet. Bár az arénák méretén, a játékmeneten érződik kissé a mobilos örökség, ez a játékélmény tekintetében egyáltalán nem jelent hátrányt. Az alapjai percek alatt elsajátíthatóak, ellenben órákon át tökéletesíthetőek, egyszerre alkalmas rövid, pár perces játékra és több órás körökre is.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Még több átok és kárhozat

A fejlesztők pedig nem véletlenül csempészték a Deluxe jelzőt a játék címébe, a fentiek ugyanis eddig csak az alap Bleak Sword érdemei. A Deluxe kiadás többek között új DLC fejezeteket, Aréna és Boss Rush módot, valamint egy alternatív, DX játékmódot tartogat, mely jelentős mértékben megkavarja és kissé megnehezíti a pályákat, ellenfelek elosztását úgy, hogy azok mobiltelefonról valószínűleg már unfairnek érződtek volna, kontrollerrel viszont csak még intenzívebb a kihívás az alap mód teljesítését követően. 

Egyedüli hátránynak azt éreztem, hogy a játék kissé fösvény módon bánt a loottal, illetve annak menedzselhetőségével, különösen ha a korábbi arénákat játszottam újra némi XP farmolás érdekében. Illetve nem bántam volna, ha a plusz játékmódok korábban feloldódtak volna. A Steam Műhely támogatás emellett kihagyott ziccernek érződik, ha a játékosok saját kampányokat, térképeket, arénákat dolgozhatnának ki és oszthatnának meg egymással, az jelentősen növelhetné a szavatossági idejét. Viszont jelen formájában, különösen alig 9-10 eurós, azaz durván 3000-3600 forint körüli árával egy nagyon addiktív és szórakoztató nyári játék, főleg Switch, illetve Steam Deck tulajok számára, a hordozható konzolokhoz ugyanis tökéletesen passzol a gyors, pár perces vagy akár pár órás játékalkalmakat egyformán támogató stílus.