Holtak hajnala

Láttunk már olyat, hogy a város mellett lévő gyárból szivárgó mérgező anyagok hatására keltek újbóli életre a halottak, előfordult, hogy különböző kísérletek hatására nem maradt holt, ami holt volt, a játékok világában pedig apríthattuk őket különféle járművekkel (többek között a Zombie Driverben), de részt vehettünk a növények és zombik vérfagyasztó küzdelmében is. Az sem az első alkalom, hogy egy teljes iskola személyzete válik magatehetetlen, csoszogó testté (mint ahogyan azt a Dance of the Dead című horrorparódiában láthattuk). 

Valami hasonló történik a Day of the Zombie nevű FPS-ben is, miszerint hősünk egyik nap arra eszmél a kollégium eddig biztonságosnak tűnő falai között, hogy valami nem igazán stimmel; egyrészt körülötte mindenki belőle szeretne falatozni, másrészt az iskola szépen lassan kezd összedőlni. Ugyan kevéssé valószínű, hogy a különféle lőfegyverek és gránátok használata az oktatási terv része volt, ám nem tehetünk mást, fegyvert ragadunk, hogy rendet tegyünk az élőholtak soraiban és mentsük a saját, illetve barátnőnk irháját, aki remélhetőleg épségben átvészelte a történteket (elárulom, nem sikerült neki). Menet közben persze, ahogy lenni szokott, felbukkan a hadsereg is, hogy úrrá legyen a káoszon, de természetesen csak fokozzák azt, így tulajdonképpen teljesen egyedül kell megvívnunk a harcot.

Holtak napja

A szobánkban veszi kezdetét a borzalom, mely 14 pályán keresztül ível át, és talán a végén azt is megtudjuk, mi is okozta a történteket. Mire mindezt kiderítjük, végigirtjuk a városka utcáit, leereszkedünk a csatornába, megtisztítjuk a kertet a dögöktől, rendbe tesszük az irodát és a többi szobát, majd eljutunk a kikötőbe is, hogy egy hajón elhagyjuk a rettenetek helyszínét. 

Magányosan fogunk ugyan küzdeni, társaink csak a különféle önvédelmi eszközök lesznek, ezekből viszont akad jócskán. Mivel ebben a játékban a zombik nem használnak lőfegyvert, a közelharci eszközök igencsak hatékonyak. Alapesetben van az öklünk, melyet a kungfu szakirodalom elolvasásával igazi harci szerszámmá fejleszthetünk, de felszedhetünk baseball- és golfütőt, vascsőt, lapátot és fejszét is -- ez utóbbival remekül megszabadíthatjuk az ellenséget a végtagjaitól. Dobálhatunk gránátot és Molotov-koktélt is, és persze nem hiányoznak a lőfegyverek sem; revolver, shotgun, géppuska, mesterlövész-szerszám is bevethető. Lőszert meglehetősen módjával találunk elszórva, ezért igyekezzünk a zombik kényes pontjára, a fejre célozni, mely általában elegendő a kifektetésükhöz. Mellesleg nem is kell mindig minden mozgó lényt ledarálni, olykor elegendő simán elfutni mellettük. Mindezek mellett használhatunk kicsi és nagy elsősegélycsomagot is, mellyel sebeinket gyógyíthatjuk be. A folyamatos aprításon kívül bonyolult feladatokat nem állít elénk a játék, néha meg kell nyomni egy-két gombot vagy éppen értékes tárgyakat kell magunkhoz venni, de sokat gondolkodni nem igazán szükséges. 

Élőhalottakra fogunk vadászni, ami azt jelenti, hogy taktikázni különösebben nem fognak, helyette lassan vonszolják magukat felénk és próbálnak megharapni minket, tehát igencsak könnyű prédát jelentenek. A legbonyolultabb cselekedet, amire képesek, hogy betörik az ajtókat, de kinyitni például már nem tudják őket. Amennyiben kifogynánk a töltényből vagy gyógyulni szeretnénk, nézzünk körül, egyes szekrények, ládák ugyanis nyithatóak és hasznos utánpótlást rejtenek.

Az élőhalottak éjszakája

Hosszú regényt írni a Day of the Zombie-ról nem lehet és sajnos nem is érdemes, ugyanis nem kifejezetten egy emlékezetes játék. Ami elsőre feltűnik, az az elavult grafika. Ugyan Unreal Engine dolgozik alatta, de nem sokat sikerült kihozni belőle. Egy 2008 végén megjelent anyagtól el lehetne várni, hogy legalább az üvegeket, monitorokat szét lehessen törni, de ami a legnagyobb gond, az a sok ismétlődő elem: vajon miért fut mindegyik számítógép képernyőjén a Groove Games weboldala (ami mellesleg nem is működik már)? Sok helyszín és pályarész (például az előadóterem és más szobák vagy éppen az utca) egy az egyben felbukkan többször is, ami nem tesz jót a változatosságnak. Arról nem is beszélve, hogy rettentően egyutas a játék, folyamatosan csak egy irányba haladunk, sehol egy elágazás. Ami pozitívum, hogy ellenfélből legalább többféle van, akad, amelyik a földön kúszik, de némelyik fegyverrel van felszerelkezve vagy éppen zöld folyadékot okád. 

Az unalmas egyjátékos rész mellett van ugyan lehetőség többen összemérni erőnket (Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag és Invasion módok állnak rendelkezésre), de kétlem, hogy egy Dead Rising vagy Left 4 Dead helyett bárki is ezt választaná multizásra.