Bár azt sokan tudjátok, hogy a Call of Duty- vagy a Battlefield-sorozattal ellentétben a Far Cry 3 inkább az egyszemélyes játékmódra koncentrált, ám ennek ellenére két nagyon jól felépített multivariáció is megbújik a programban, amelyekben rendkívül jól szórakozhat még az is, aki alapból ki nem állhatja a többszereplős versengéseket.

A multiplayer két főbb részre osztható: létezik egy kooperatív és egy kompetitív szekció. Először beszéljünk kicsit a koopról, ami legalább olyan tartalmasra és szórakoztatóra sikeredett, mint az egyszemélyes játékmód. A kooperatív rész a kampánytól teljesen különálló történeten alapszik, amiben négy bosszúszomjas hajótörött kalandjait kísérhetjük figyelemmel, akik hat hónappal Brody és Jason kalandvágyó csapata előtt kerülnek a szigetre. A koop hat, viszonylag hosszú fejezetből áll, melyekben számtalan piros ruhás kalózt kell majd likvidálnia a négy játékosnak, ám szerencsére egyáltalán nemcsak agyatlan lövöldözésről van szó, hiszen a pályákat különféle eseményekkel és megoldandó feladatokkal tették tartalmasabbá a készítők. Hajókat, vonatokat és autókat kell javítanunk és megvédenünk, hidakat felrobbantanunk úgy, hogy miközben a négy játékos közül valaki cipeli a bombákat a megfelelő helyekre, a többiek fedezik őt, vagy egyszerűen csak kitartanak a hullámokban rohamozó kalózok támadásai alatt. Minden pályán találunk egy olyan részt is, amiben megmérkőzhetnek egymással a játékosok, tehát limitált időn belül kell lelőnünk minél több ellenfelet, vagy járművek segítségével minél gyorsabban bombákat furikáznunk egyik helyről a másikra. 

Az egész többszereplős játékmód mögött megbújik egy fejlődési rendszer is, amiben szerencsére összekapcsolódnak a kompetitív és a kooperatív játékban elért eredményeink. Ennek köszönhetően mindegy, hogy koopot vagy sima multit játszunk, karakterünk folyamatosan fejlődik, tapasztalati pontot kap, szinteket lép, fegyvereket fejleszt, és különféle kiegészítéseket nyit meg. 

Call of Jason

Mivel a Far Cry 3-ban a koop és a szólista rész is hihetetlen gazdag tartalommal bír, nem gondoltuk volna, hogy maradt még puskapor a készítők tarsolyában ahhoz, hogy egy értékelhető kompetitív küzdelmet is tegyenek ezek mellé. Szerencsére tévedtünk, ugyanis a játékban található egy egész jól sikerült hagyományos multi is, amiben közel két tucat játékos mérheti össze erejét a szokásos játékmódok valamelyikében. Van sima zászlófoglalás (Domination), Team Deathmatch, és akad pár érdekesebb játékmód is, mint például a Firestorm, amiben a két szemben álló csapatnak egyszerre kell bevennie az ellenfél két bázisát, majd ha ez sikerült, akkor elfoglalnia a pálya közepén lévő rádiótornyot. A játék ezen része leginkább a Call of Duty-sorozat multijához hasonlítható, tehát egy pörgős, jó reflexeket és pályaismeretet igénylő játékra számíthat az, aki idetéved. 

Bugokkal nem megy

Sajnos azonban hiába a nagyszerű alap, hiába a szórakoztató elemek sokasága, a Far Cry 3 multija elbukik azon az egyszerű tényen, hogy túl korán, rengeteg buggal együtt került kiadásra, amelyek keservesen megnehezítik a szórakozni vágyó játékosok életét. Ugyan a megjelenés óta már befutott pár patch, melyek orvosolták a legégetőbb problémákat, de még mindig találunk a programban olyan bosszantó hibákat, melyek láttán simán eldobjuk az egeret azzal a felkiáltással, hogy mi soha többé nem akarjuk betölteni a játékot. Az első két héten például alig-alig működött a szerverkereső, és csak Domination meccsek voltak elérhetők. Kezdetben nagy hiányosság volt, hogy nem lehetett már futó játékba becsatlakozni, ami főleg koop esetében rendkívül frusztráló élmény, hiszen sokan nem akartak órákat eltölteni egy pályán, majd kiléptek, ám emiatt a bennmaradt játékosok kezdhettek mindent elölről, ugyanis a játék nem skálázza le a nehézséget a résztvevők számától függően. Bosszantó, hogy mai napig nincs még auto balance rendszer a programban, így olyan játékba is belefutottunk már, amiben tizenketten kergettek egyetlen szerencsétlen flótást. A legbosszantóbb bug pedig továbbra is ott van a játékban: minden szintlépéskor vagy újraindításkor a játék elfelejti az összes előre beállított felszereléslistánkat (loadout), s csinálhatjuk újra azokat. Ja, igen, és miért nincsenek járművek a multiban? Hol vannak a nagyobb pályák? Hol a többi team support képesség? Erős DLC szagot érzünk a levegőben…

Mindezek ellenére érezhető, hogy jó alapokon nyugszik a Far Cry 3 multija. Ha a készítőknek végre sikerül kigyomlálni a hibákat (ami remélhetőleg már meg is történt, mire ezt a cikket olvassátok), akkor keserű szájíz nélkül ajánlhatjuk figyelmetekbe a tavalyi év legjobb FPS-ét, annak minden játékmódjával együtt.