Mivel lassan minden évben eltemeti valaki a PC-t, mostanra már meg sem halljuk, mikor a konzolpártiak azt ecsetelik, hogy mennyivel felhasználóbarátabb egy X360-at vagy egy PS3-at birtokolni. Mi ugyanis jól tudjuk, hogy PC-n játszani akkor is öröm, ha néha meg kell szenvednünk kedvenc játékunk telepítésével, ha nem indul a 2003-ban vásárolt Railroad Tycoon 3 Windows 7-en, ha az operációs rendszerünket félévenként újra kell telepíteni, vagy ha kéthetente kell drivert frissítenünk azért, hogy egyáltalán elinduljon valami.

Tapasztalt, öreg rókák vagyunk, akiken nem fog ki holmi hibaüzenet, s különösen szeretjük a kihívásokat. Olyanokat, amiket a PC rendszeresen biztosít számunkra. Nem hátrálunk meg csak azért, mert letiltja az indítást a víruskereső programunk, vagy nem megy ki a tűzfalon az adott alkalmazás, mert nem rendszergazdaként futtattuk azt. Még akkor sem, ha órákon át kell fórumokat bogarásznunk, hogy mi a fenéért nem látja az internetet az EA Origin rendszere.

Ubisoft, a PC-gyilkos

Akadnak viszont olyan pillanatok, mikor mi is csak a fejünket fogjuk azt kérdezve: „ezt most miért kellett?”. Nem értjük például, hogy a Ubisoft PC-s portjai miért próbálják elvenni a játékosok kedvét attól, hogy valaha eredeti szoftvert vásároljanak a jövőben. Miért kell minden egyes játékuknak digitális másolásvédelem címén megszívatni azt a szerencsétlen flótást, aki nehezen összekuporgatott pénzét olyan játékokra költi, mint például a Ghost Recon: Future Soldier? Vagy miért kell már első héten három patch letöltésével szenvednünk, melyek ráadásul telepítés után elfelejtik lezárni saját magukat? Minek kell a saját közösségnek nevezett Ubisoft launcherben bohóckodnunk ahhoz, hogy elindítsuk a játékot, mikor a kutya sem fog velünk barátkozni PC-n? Ubisoft pontok, amiből vehetek egy háttérkép-csomagot? Na, ne röhögtessetek, kit lehet ezzel lekenyerezni?

És még sorolhatnánk a kérdéseket, de inkább nem tesszük, hiszen ezzel is csak még egy szöget verünk szerencsétlen PC koporsójába. Sajnos a Ghost Recon: Future Solder PC-s portja nem sokat javít a platform megítélésén, mondhatni, hogy csak a gond van vele. Ha viszont túltesszük magunkat a hosszú, nehézkes telepítésen, a félórás patchelésen, valamint körberöhögtük a Ubisoft launchert és a remélhetőleg működő másolásvédelmet, akkor máris olyan jól szórakozhatunk, mint bármelyik konzolos játékos. 

Ahol a PC az úr

Azért jól tudjuk, hogy a PC-nek is megvannak a saját erősségei. Az egyik legfontosabb érvünk egy adott játék kiválasztásakor a grafika, ilyenkor pedig előtérbe kerül a PC, amelyekben (általában) a processzorok teljesítménye jóval nagyobb, mint a közel nyolc éves konzolokban. Az elmúlt 2-3 évben elérkeztünk oda, hogy végre van miért büszkének lennünk a 200 ezer forintos masinánkra, örömmel mutogatjuk konzolos haverjainknak a látványos összehasonlító képeket a Max Payne 3-ból vagy a Battlefieldből. Igen, a Ghost Recon Future Soldier is remekül néz ki PC-n, támogatja a DirectX 11-es tesszellációt, gyönyörűek az árnyékok, tűélesek a textúrák, minden egy kicsit szebb és jobb, ha ilyen opcióval indítjuk a játékot. Persze ez a pompás látvány megkéri az árát, magasabb felbontáson, ultramagas részletesség mellett bizony csak a legdurvább gépek bírják a tempót, de ennek ellenére kijelenthetjük, hogy a személyi számítógépes verzió szebb, mint a konzolos. Nem sokkal ugyan, de szebb. Egy pont ide!

Egy elsősorban konzolra fejlesztett játék esetében az irányítás lehet az első akadály, amin elbukhat az adott termék PC-s verziója, de a Future Soldier esete szerencsésnek mondható. A játék egérrel és billentyűzettel kifejezetten jól irányítható, az egeres célzásnak köszönhetően sokkal hatékonyabbak lehetünk, mint konzolos társaink. Egyedüli gondunk a különféle kütyükkel volt, a drón kezelése és kiválasztása például egészen elképesztően bénára sikeredett.

PC-vel a sírig

A Future Soldier többszereplős része sajnos hasonló hibákkal küzd, mint a konzolos port. A legnagyobb gond az, hogy még mindig nincs lehetőségünk idegenekkel végigtolni a kampányt, csak barátlistánkról pakolhatunk be társakat magunk mellé. Aztán ott a kompetitív játékmód, ami még mindig nagyon jó móka, de itt is azonnal az arcunkra fagy a mosoly, ha valaki kilép a játékból és a rendszer kidob minket a főmenübe, valamint magától is gyakran összeomlik az egész rendszer, bár ez utóbbi problémát épp most orvosolták egy újabb folttal. Talán a fenti sorok olvasása után már kitaláltátok, de amennyiben konzollal is rendelkeztek otthon, akkor azt javasoljuk, felejtsd el a PC-s változatát a GRFS-nek. Szépnek szép, egérrel jól játszható, de a telepítéssel és indítással járó problémák miatt jobb, ha maradsz a fix hardvernél.