Zseniképző

A zsenik eléréséhez 1200 kutató (40 „teli” lakóház) szükséges, a fejlesztés igénye házanként 6 szerszám és 2 szénszál (carbon). A szintlépés előtt mindenképp gondold végig és tervezd meg az új termelési láncok kiépítését, mivel a srácok nem túl türelmesek – az óceán mélyének felderítése és az előre tervezés elengedhetetlen... 

Merülj alá!

Immár minden szállítási útvonalat kinevezhetsz víz alattinak a stratégiai képernyőn, így a két vagy több szigetet összekötőt is. A tengeralattjárók automatikusan kezelik a „problémát”, tehát a kikötőt elhagyva alámerülnek, a végállomáson pedig feljönnek. Érdemes kihasználni, főleg háborúban; minderre a legalkalmasabb az új jószág, a Sysiphus, de persze a régi típusokat is használhatod.

Monumentális

A Science Forumot 1250 zseninél kezdheted építeni, a kész épület fenntartásához 2500 kreditre és 750 energiára van szükség, így fontold meg jól, mikor állsz neki a felhúzásának. Az építéshez egyébként nem kevés beton, fa, üveg és acél is kell, így ezeket vagy meg kell venned, vagy szükséged lesz a két másik frakció „felnevelésére” is, ezt is vedd számításba.

Áramközvetítő

A „Long-Distance Supply” missziónál tanácsos az Ecót választani, a naperőművek (Solar Towers) és a többi áramtermelő opció elegendő naftát fog biztosítani, főleg, ha minden termelést kiszervezel a környező szigetekre. A frakcióvezetők megbízásait szintén érdemes végrehajtani, Devi még egy vízi erőmű tervrajzzal is megajándékoz majd... 

Vigyázz a ruszkival!

A „Forced Evacuation” küldetésben elkerülhetetlen az összecsapás Sokow „komráddal”. Mielőtt nekiállnál megvenni a részvényeit, halmozz fel 4-500.000 kreditet, építsd ki legalább a fő sziget kikötőjének védelmét, és némi haderő sem árt, bár enélkül is megoldható a dolog. A harmadik pakett megvétele után 10 játékperccel elérhetővé válik a sziget megvásárlásának lehetősége, 60 ezerért.

Bátran a zsenikkel!

A „Shortage of Skilled Workers” küldetésben bátran állj neki egy Tech-város kiépítésének. Egyetlen lakosnál megkapod az építőmodul-gyártás, ötvennél a megfelelő erőművek, száznál a szerszámtermelés terveit, ezekkel, és a Bárkákkal, illetve a kikötőben kereskedve elérheted a megfelelő civilizációs szintet. Bár folyamatosan csődközelben leszel, határozott játékkal túl lehet lendülni a nehézségeken.

A végső csapás

A kampány fináléja húzós: Ebashi 15 küldetést ad egymás után, melyekben különféle cuccokat kell leszállítanod neki; ha ezek közül hármat nem teljesítesz, a játék véget ér. Elég egy Eco és egy Tech város, a hiányzó cuccokat kereskedéssel megszerezheted (Devitől például vedd meg az összes carbont!). Ha nem akarsz sokat szívni, a két, Motor és Impact Booster modult kérő küldetés kihagyható.