Pisztolyhősök

Tartsd észben, hogy a pisztoly életmentő lehet, ha mondjuk épp kifogyott az elsődleges fegyverből a lőszer, a mesterlövésznél pedig még fontosabb, mivel közelharcban csak ezzel tud hatékonyan küzdeni. Az öntödében (Foundry) két szinten is tudod fejleszteni ezeket, és érdemes rástartolni a plazma- és lézerverziók kutatására is.

Robbanásveszély

A harctéren a robbanószereket (gránátok, rakétavető) csak végszükség esetén vesd be! Bár segítségükkel több ellenfelet is megsebezhetsz, a detonáció megsemmisíti az értékes idegen technológiákat, a fejlesztéshez szükséges fegyveralkatrészeket, és csak pár hullafoszlányt tudsz hazavinni a tudósoknak...

Jószomszédi viszony

Tervezd meg előre a bázis továbbfejlesztését, ugyanis az egymás szomszédságába kerülő, azonos funkciójú részlegek erősítik egymást, értékes bónuszokkal jutalmazzák előrelátásodat. A STEAM feliratú „kockák” fontosak, ide nagy hatékonyságú hőgenerátort telepíthetsz, ezt is kalkuláld bele.

Feketepiac

A Situation Roomból elérhető a Grey Market, magyarul a feketepiac, ahol eladhatod a csatatéren begyűjtött hullákat és berendezéseket, felszereléseket – ez azonban könnyen visszaüthet, ezekre ugyanis neked is szükséged van a fejlesztésekhez, így csak akkor nyúlj ehhez a megoldáshoz, ha nagy szükséged van pár extra kreditre!

Szemek az égen

Ahogy a tesztben is írtam, a legfőbb feladatod, hogy minél előbb lefedd a Földet műholdakkal. Ne feledd, hosszú idő, míg elkészül egy szatellit, így az első kreditjeidet fordítsd ezek legyártására. A működtetésükhöz szükséges helyiségeket építsd egymás mellé/alá, így három Satellite Uplink és egy Satellite Nexus elég lesz a teljes bolygó megfigyelésére!

Túszejtés

A sztori során szükséged lesz egy (bármilyen típusú) idegen elfogására, ezt az Arc Thrower nevű sokkolóval tudod elvégezni. Az akció sikeréhez először sebesíts meg a komát (két-három életerőpontja maradjon), majd lépj közel hozzá (az eszköz hatósugara igen kicsi, bár ezt a Foundryban tudod növelni). Veszélyes művelet, így érdemes akkor elvégezni, ha már csak egy vagy két ellenfeled van a pályán.

Fedezéktippek

Ha egy gépjármű mögé húzódtál be, és az kigyullad, azonnal menj el onnan, mert a következő kör elején felrobban. A S.H.I.V. önjáró löveg amúgy mozgó fedezékként is használható, de csak az erősebb, továbbfejlesztett verzió. A Ghost Armorba bújt bakát nehezebben veszik észre, de az álca szintén csak fedezék mögött hatásos – ez a cucc főleg a civilmentő akcióknál lesz hasznos.

Harctéri mozgás

A mesterlövészt érdemes magas helyre felvinni, ebben segít a csáklyával ellátott Skeleton Suit, illetve a repülő Archangel Armor. Az ajtók berúgása felkeltheti az idegenek figyelmét, kinyitásuk viszont nem fogyaszt akciópontot, így tanácsos ezt kihasználni. Figyelj oda az ellenség keltette hanghullámokra is, ezek iránya elárulja, merre kell továbbindulnod, hogyan kell pozicionálnod embereidet.