Első fejezet: Pocsolyában


Miután kézhez kapjuk az irányítást, beszéljünk a vékonyabb fickóval. Addig provokáljuk, míg a dagi meg nem üt minket. Ekkor a bicskánk a mellettünk levő dobozra hull. Intézzük el, hogy kapjunk még egy maflást! Ekkor pont a bicska mellé esünk. Vegyük fel a zsebkést és szabadítsuk ki magunkat. A bejátszás végén a Big Ben tetején találjuk magunkat. Induljunk balra a felvonó felé és vegyük fel a seprűt, majd a jobb oldalon kössük ki a nagy csomót. Ekkor megindul a felvonó lefele, de a kötél végén ott lóg két kellemetlen ismerősünk. Vegyük fel a földről a rongyot, a seprűvel pedig taszítsuk a mélybe a hordót. Így újra felfelé megy a felvonó, a két jómadár pedig az óra mutatóján találja magát. Most menjünk vissza jobbra, és a rongyot mártsuk a vödör vízbe, majd másszunk lefelé. Jack a mászás után nem hajlandó továbbmenni, de ha a vizes ronggyal feltakarítjuk a guanót, akkor szabad az út tovább. Lent a madár fészkében meglátjuk a bicskánkat, de a madár nem hagyja felvenni, csipkedi Jacket. Menjünk balra, és vegyük fel a zsákot. Dobjuk vele fejbe a dagadt fickót az óramutatón. Ekkor átesik az óraüvegen, és megszólal az Big Ben órajátéka, a madár pedig elreppen, s mi felvehetjük a késünket. Irány vissza a felvonóhoz, ahol a késsel vágjuk el a tekerő kötelét. Nézzük végig a bejátszást, ahogy kihajózunk a végtelen tengerre.

Jack KeaneJack KeaneJack Keane

Második fejezet: Az utazás


A kikötőben induljunk balra, és menjünk be a kalandorok boltjába. Nézzünk be a balra levő próbafülkébe, ahol egy hölgyike öltözik (Amandának hívják), majd beszéljünk az éppen megérkező férfival. Addig társalogjunk, míg nem ad egy flaska rumot. Ezt rögtön passzoljuk is tovább két matrózunknak, akik cserébe elhagyják őrhelyüket. Ez pont jól is jön, hiszen a hajó oldalába van elrejtve minden pénzünk. Vegyük le a világosabb deszkát, alatta meg is találjuk a pénzt. Beszéljünk a hajó mellett álldogáló „mexikói” férfival (Montgomery). Egy csomagot kapunk, amit fel kéne adnunk postán, de nincs felbélyegezve; ráadásul a kalandor-boltban is éppen elfogyott a bélyeg. Most beszéljünk Amandával, aki egy levelet ad nekünk, hogy postázzuk, de mivel fizetni nem tud érte, felajánlja, hogy ő lesz a navigátorunk (kár, hogy csak ennyit ajánl...). A deszkát, ami alatt a pénzünk volt, adjuk Cookster kapitánynak, cserébe elvehetjük a hordón levő pipáját. Menjünk vissza a boltba és vásároljunk. A 30 shillingből nem tudjuk megvenni mind a négy tételt, de nem kell aggódni, mert bármelyik hármat vásároljuk meg, mindig lesz alternatíva a továbbjutáshoz. A választható tételek között van egy olló, egy öngyújtó, egy flakon kenőolaj és egy iránytű. Ezután a bolt mellett jobbra levő dobozokon másszunk fel, és menjünk el balra a bolt mögé. (Itt találunk 3 zöld teaónt, amit fel tudunk venni. Tegyük ezeket a másik három tetejére piramis alakban. Ez megnyitja az 1. bónuszt.) A pipával üldözzük el az ablakban ólálkodó darazsakat, és vegyük fel a tálat. Irány vissza a hajóhoz, le a jobbra levő csónakhoz és merítsünk a tálba vizet. Használjuk a levelet a tál vízen, mire hirtelen leázik a levélről egy bélyeg - máris ragaszthatjuk a csomagra. Gyerünk vissza a kalandorboltba! Az eladó mellett jobbra található a postaláda, adjuk fel a csomagot. Menjünk ki a boltból, és induljunk jobbra, ahol már várakozik két matrózunk. Addig beszéljünk nekik, míg hajlandóak lesznek dolgozni, és visszasietnek a hajóhoz. Menjük vissza mi is, és kezdjük meg az igazi kalandozást - természetesen velünk jön Amanda és Montgomery is.

Jack KeaneJack KeaneJack Keane

Harmadik fejezet: Hajótörés


Amanda tehetséges navigálásának köszönhetően zátonyra futunk Tooth Islanden. Ráadásul két matrózunkkal együtt még az egyetlen mentőcsónakot is ellopja. Kettesben maradunk Montgomeryvel, úgyhogy jobb híján beszéljünk vele. Ad nekünk egy tekerőt és egy szövetdarabot, majd vegyük fel mellőle a kovaföldet, és a tengeri csillagot. (5 db csillagot kell összegyűjteni, hogy megnyíljon a 2. bónusz.) Ezután menjünk be a barlangba, és a láda mellől vegyük fel a puskát, no meg a kép bal oldalán levő második csillagot. Késsel vágjunk utat a növényben, és hagyjuk el a barlangot. A harmadik és a negyedik csillag a barlang kijáratával szemben, illetve balra a parton található. Vizsgáljuk meg a fegyvert! A belőle nyert puskaport kombináljuk a kovafölddel, és ehhez még adjuk hozzá a rongydarabot. Az így kapott bombát helyezzük a lépcső tetején lévő sziklahasadékba. Ha van öngyújtó, akkor egyszerűen gyújtsuk meg, viszont ha nincs, akkor a kést használjuk az iránytűn, és az így kapott lencsével lobbantsuk be. A robbanás utat nyit, és átugorhatunk a szakadék felett. Balra a pallón átbillegve pont az árbocrúd tetejével szemben találjuk magunkat. Vágjuk el a kötelet, s mehetünk is le a hajóroncshoz, felkapván a horgászbotot, a zsákot és a kukacot. (A zsák fontos, mert egy későbbi bónuszhoz kell majd!) Kombináljuk a botot, a tekerőt és a kukacot, majd horgásszuk ki a barlang bejáratánál lévő vízben úszó deszkát. Siessünk vissza Montgomeryhez, és fektessük a deszkát a ledőlt oszlopra. Másszunk egy szinttel feljebb, és ugorjunk a deszkára! Montgomery azonban túl nehéz, és nem repül fel a következő szintre -  beszéljünk vele, és győzzük meg, hogy neki kéne inkább ugrania, így máris feljutunk a felsőbb szintre. Itt vegyük fel az éket, az imamalmot, a kettő kőfej darabot, az üvegcsét, a horgot és az utolsó tengeri csillagot. Nyissuk ki a templom ajtaját a horoggal, bent vegyük fel a fűszert és a brosst. Használjuk a kenőanyagot (zöld üveg) a csörlőn, vagy a most felvett lila üvegcsét, így jobban csúszik a csörlő. Csússzunk le rajta, és vegyük fel a harmadik kőfej darabot. Szórjuk a fűszert a kagylókra, aztán vegyük fel a gyöngyöt. Kombináljuk a gyöngyöt a brossal! Másszunk vissza és két kőfej darabot tegyünk a kincses ládába. Ezután beszéljünk Montyval, s kérdezzük meg tőle, hogy nem tudná-e valahogy könnyebbé tenni magát. Erre ő azt javasolja, hogy levetkőzik... Miután levetkőzött, tegyük a harmadik kőfej darabot is a ládába: így már elég ellensúly van Monty felrepítéséhez a második szintre. Közben egy idegen lány tűnik fel, akiről kiderül, hogy Sharinak hívják. Beszéljünk vele és kérjük meg, hogy dobja át az indát. Természetesen vonakodik, de ha odaadjuk neki a brossot, akkor megteszi. Menjünk a templomba, egészen a fal végéig, és az indát a kiálló sárga kampóra dobva feljutunk a szikla tetejére. Itt rövidke bejátszás következik, amiben Monty szörnyű véget ér.

Jack KeaneJack KeaneJack Keane

###

Negyedik fejezet: Fizetünk és visszatérünk?


Menjünk be a dzsungelbe, végig, a faluhoz vezető ösvényen. A falu határában áll egy szentély, valamiféle szoborral. Másszunk fel hozzá, és vegyik ki a kezéből a tömjént. Utána oldalazzunk a faluba, és próbáljuk meggyőzni az őröket, hogy britek vagyunk. Nem hisznek nekünk, a papírjainkat kérik és mivel nem tudjuk odaadni, elküldenek melegebb égtájakra. Sebaj, menjünk balra a Punjab Inn nevű hotelba. Csengessünk egyet, mire megjelenik a portás: érdeklődjünk tőle a Montgomery által lefoglalt szobáról. A portás nem túl segítőkész, nem mond nekünk semmit, viszont egy pohár vízzel megkínál minket. A jobbra levő kandallóban oltsuk el a vízzel a lángokat, és gyorsan vegyük fel a tisztítószert meg a terpentint a polcról, aztán cseréljük ki őket; a szobortól elkobozott tömjénnel pedig koszoljuk be pult elején levő aranycsillagot. A portás észreveszi, hogy koszos lett a csillag, és le akarja tisztítani, csakhogy nem a tisztítószert veszi fel, hanem a terpentint, ami leoldja a csillag ragasztását. Vegyük fel a csillagot, és zsaroljuk meg vele a portást. Ha odaadja Montgomery szobakulcsát, visszaadhatjuk neki a csillagot, ha nem, akkor... (ezen végül is nem kell gondolkoznunk). Belemegy a cserébe, és odaadja a 7-es szoba kulcsát. (Ha az előző fejezetben felvettük Jack hátizsákját, akkor a szobába lépve megnyílik a 3. bónusz.)

Vegyük fel a polcról a csomagot, és nyissuk ki: Montgomery iratai vannak benne. Vegyük fel még a földön heverő piros zoknit is, majd menjünk vissza az őrökhöz, és mutassuk meg nekik Montgomery iratait. Még mindig nem biztosak a dolgukban, és feltesznek két kérdést. Az elsőre a második válasz a helyes, a másodikra pedig a harmadik. Most már szabadon bemehetünk a faluba! Induljunk el felfelé, majd rögtön jobbra. Egy bolthoz érünk, aminek Shari apja, Gopesh a tulajdonosa. Beszéljünk vele, mire elmondja, hogy a bolt éppen zárva van, de esküvői meghívóval beléphetünk. Ezek után menjünk vissza balra, és tovább felfelé a felső faluba. A hirdetőtábláról vegyük le a hirdetést, amely egy költészeti találkozóról szól. A balra levő standnál beszéljünk Rupiah-val, és adjuk neki a Montgomery szobájában talált csomagban levő másik iratot. Cserébe egy ház kulcsát kapjuk. Kérdezzük meg tőle, hogy merre is található pontosan a ház. Miután elmondja, menjünk egy kicsit lejjebb, le a lépcsőn és el balra. Ott egy sírt találunk. Vegyük le a tetejéről a gyertyát. Most menjünk vissza a lépcsőig, de ne menjünk fel rajta, hanem inkább jobbra nézzünk el: meg is találjuk az új házunkat, csak sajnos némileg romos állapotban. Menjünk vissza, és beszéljünk a ház állapotáról Rupiah-val. Bár nem tartja jogosnak panaszunkat, mégis nagylelkű és megveszi romos házunkat 10 fontért, és 1 shillingért. Eközben egy bejátszásban láthatjuk az ördögi Dr. T tevékenykedését is, mely egy úttorlasz képében nyilvánul meg.

Menjünk vissza a falu elejére, a két őrhöz. Beszéljünk Pandúval, az elefánt sofőrrel, aki hajlandó lenne minket keresztülvinni a dzsungelen a repülőtérig, de sajnos az őrök nem engedik, mivel azt állítják, hogy Pandu koccant neki elefántjával az őrháznak. Erre a kitört hátsó elefántlámpa a bizonyíték... Adjunk az őröknek 10 fontot a károk megtérítésére, aztán menjünk vissza a felső faluba, és a gyümölcsös standnál beszéljünk Louise-zal. Mesél az elefánthajtásról, unokáról és egy félbehagyott esküvőről is - az unokáról kicsit többet is beszéljünk vele! Elmondja, hogy a kedvenc étele a lekvár, és ad is nekünk egy üveg „Nagyi legjobbja” lekvárt. Ezt nyújtsuk át Sharinak, s miután megkajálta, tegyük az üres üvegbe a gyertyát, és ezt még kombináljuk a piros zoknival. Szép csendélet... Ez jó lesz ideiglenes hátsó lámpának az elefántra, nosza, szereljük is fel rá. Beszéljünk megint Louise-zal, és kérjük meg, hogy mondja el az őröknek, nem Pandu ment neki az őrháznak, mivel egész éjszaka Sharinak udvarolt. Ezután beszéljünk mi is az őrökkel, és vessük be Pandu reptérre szállítását. (Ezzel a jócselekedettel megnyílik a 4. bónusz is.) Közben egy bejátszásban láthatjuk, hogy a két gazfickó a kalandorok boltja előtt érdeklődik, hogy merre mentünk tovább, mi pedig egy megtermett elefánt hátán nekivágunk a dzsungelnek. Sajnos pont Dr. T úttorlaszába botlunk, úgyhogy balra induljunk visszafelé, majd a barikádnál irány Pandu. Ő közben már lepakolta a csomagokat az elefántról, és szépen meg is terített magának egy jobbfajta piknikhez. Az elefánt melletti ládából vegyük fel az ásófejet, az ásónyelet, és a szuronyt. A nyelet és a fejet kombinálva máris kapunk egy tökéletes ásót! Most menjünk vissza megint a dzsungelbe, itt négy irányba mehetünk tovább. Vagy visszafordulunk balra Panduhoz, vagy jobbra, az úttorlasz felé, vagy felfelé a vízhez, esetleg fel jobbra egy hatalmas gyökéren. Van választási lehetőségünk!

Mivel a víz felé egy jókora anakonda állja utunkat, inkább más irányba próbálkozzunk az elindulással! Marad a gyökér, mint egyetlen használható irány... Másszunk fel rajta, és a balra kiálló kődarabról vegyük fel a hatalmas diót. Ezután másszunk tovább, míg ki nem érünk felül, a szobor fejénél. Itt irány jobbra, egészen az úttorlaszig. Vegyük fel a torlasz előtt heverő fadarabot, majd menjünk visszafelé, egészen az elektromos kerítésig! A döglött patkány mellől vegyük fel a csavarhúzót, és menjünk vissza a szoborhoz, s tegyük a diót a szobor szájába. A szájtól menjünk balra, és a fadarabot helyezzük a faágon levő lyukba. Máris fel tudunk mászni eggyel feljebbi szintre, ahol is egy házikóhoz érünk – a bejátszásban jobban szemügyre vehetjük. Látható, hogy a kerítéshez az áramot egy buzgón kerekező majom szolgáltatja – hehe, mi jöhet még? Menjünk fel az épülethez, és a csavarhúzóval csavarozzuk ki a kerítés csavarjait! A leeső kerítésdarabot vegyük fel, majd a szuronnyal kattintsunk a csengőre, mire a maki haragosan felkel, és megnézi, ki zargatja. Most menjünk vissza oda, ahol a hatalmas diót találtuk. Innen jól látható az anakonda is; pont jó hely, hogy csapdába ejtsük. Dobjuk hát rá az előzőleg felvett kerítésdarabot, így szegény hüllőnk börtönbe kerül, viszont át tudunk menni rögtön a vizes területen, ahol korábban a kígyó miatt nem sikerült. Egy romokkal teli területre érünk, ahol az egyik oszlopról egy hosszú lián lóg le, amit késünkkel vágjunk le. Menjünk teljesen balra, a kis épen maradt szentélybe, és húzzuk meg az elefántszobor orrát. Ekkor a nagy szobor összeroppantja a diót, amit az előbb a szájába raktunk. Most menjünk tovább balra, és a növényzeten vágjunk utat késsel! Addig menjünk tovább az úton, míg egy húsevő növénybe nem botlunk. A liánnal kössük meg, majd az ásóval ássuk ki. Másszunk vissza a szájhoz, vegyük fel a fél dióhéjat, aztán célozzuk be a majom kunyhóját! Kombináljuk a húsevő növényt és a dióhéjat, így egy szép cserepes virágot kapunk. Helyezzük a virágot a verandára, és késünkkel távolítsuk el a liánkötést, majd megint csengessünk a szuronnyal. Majomhaver persze megint kijön, a növény meg szőröstül-bőröstül felfalja, majd kiköpi. Most már nyugodtan átmászhatunk az elektromos kerítésen, és mehetünk a repülőtérre. Sajnos azonban egyetlen járat sem indul a szigetről, így Jack kénytelen maradni. Közben egy bejátszásban látjuk, hogy Amanda és Dr. T milyen cselszövést eszelt ki Jack félreállítására. Egy bizonyos elrejtett kincs felkutatásával akarják Jack figyelmét elvonni...

Jack KeaneJack KeaneJack Keane

Ötödik fejezet: Letesztelve


Most Amanda irányítását kapjuk meg.

Míg Jacket Miss Gristle szórakoztatja, addig menjünk jobbra a kilátóba. Nézzük meg a térképet, és nézzünk bele a teleszkópba is. A szálloda verandáját látjuk benne, úgyhogy mehetünk tovább jobbra, az úttorlaszig. A puskával lőjük szét a kötelet rajta, így megtisztul az út lefelé. Menjünk le Panduhoz és mondjuk neki, hogy az utasa (Jack) az út végénél várja. Pandu azonban nem tud továbbmenni, mivel Jack elvitte a szuronyt, ami az elefánt ösztökélésére volt alkalmas. Menjünk vissza a faluba és a Punjab Inn előtti ruhaszárító kötelet lőjük el. A lehulló esernyőt és harisnyát vegyük fel. A hotel tulajdonosa sajnos nem ad ki információt Jackről, és az őrök sem engednek be a faluba, úgyhogy menjünk a falu elején levő szentélyhez, és vegyünk fel egy tömjént. Ezután irány a dzsungel, vissza Panduhoz. Adjuk neki az esernyőt, cserébe agy üvegnyitót kapunk. Menjünk vissza a kilátóhoz, és az üvegnyitóval lazítsuk meg a teleszkóp csavarját, így le tudjuk szerelni simán. A harisnyával kössük a puskára a teleszkópot, és az egész szerkezetet helyezzük vissza az állványra. Lőjünk rá valamelyik vázára. A zajra kijön az erkélyre a tulaj, és egy ékkel támasztja ki a mindig visszacsukódó ajtót. Lőjük ki az éket, így kizárjuk a fickót az erkélyre, mi pedig szabadon tevékenykedhetünk a hotelban. Menjünk a hotelba és vegyük fel a terpentines flakont, a Jack számára érkezett csomagot a pultról, és gyújtsuk meg a kandallóban a tömjént. Menjünk fel Jack szobájába, és öntsük a terpentint a lámpásba, majd a parázsló tömjénnel gyújtsuk fel az egészet. Bontsuk ki csomagot, és a benne levő levelet a lámpás fényénél olvassuk el. Egy, a királynő által küldött levél ez, mely valamiféle küldetést ad Jack számára. Elolvasás után a levél megsemmisíti önmagát, ebből adódóan a Dr. T által írt levelet helyezhetjük az asztalra. Egy találós kérdést tartalmaz: mi is történt 1871. november 6-án? Amanda azonban azzal nem számolt, hogy az égve felejtett lámpás majd meggyújtja a függönyt, és szépen lassan leég Jack szobája is.

###

Hatodik fejezet: Jack múltja


Újra Jacket irányítjuk

Menjünk vissza a dzsungelbe, arra a részre, ahol a nagy szoborral találkoztunk az imént. Jön is rögvest egy segélykiáltás, nézzük meg, kitől/mitől származik! Másszunk fel a gyökéren oda, ahol az óriás diót találtuk. Hopp, meg is van a jajveszékelő: egy szerencsétlenül járt fickó lóg egy faágon, majd az is kiderül róla, hogy Murphynek hívják. Fogjuk a bicskánkat, vágjuk le az indákról, mire beleesik a lenti tóba, ahol a kígyót foglyul ejtettük. Menjünk utána, és beszéljünk vele: vázoljuk fel neki, hogy szívesen visszakísérjük a faluba. A képernyő betöltése alatt vissza is érünk, úgyhogy a következő képen már a Punjab Inn előtt állunk. Vegyük fel a földről a kátránydarabot, majd menjünk fel a szobánkba. Az egész ki van égve, de szerencsére a levél ép; csak megperzselődött kicsit. Vegyük fel még az ágy melletti falba vert három szeget is. Olvassuk el a levelet, majd hagyjuk el az épületet. Beszéljünk a katonákkal és kérdezzük meg tőlük, mi történt 1871 novemberében. Adnak nekünk egy falukrónikát, de pont a novemberi eseményekről szóló rész hiányzik. Kérdezzünk rá a katonáktól, hol vannak a hiányzó oldalak. Azt mondják, hogy Signore Gopeshnél, Louise nagyinál, és Lady Rupiah-nál volt korábban a krónika. Először menjünk Mr. Gopesh boltjába! Ő azt állítja, tökéletes állapotban adta vissza a könyvet. Beszéljünk Rupiah-val is. Ő szintén ugyanazon az állásponton van, így már csak Louise-nál lehetnek az oldalak. Először tagadja, de aztán beismeri, hogy ő tépte ki őket, és bűnbánóan visszaadja. Olvassuk el az oldalakat, és belemerülvén a sztoriba feltárulnak a részletek egy bizonyos botanikus kerti tűzvészről, s a Keane családról. Beszéljünk Murphyvel, aki éppen a felső falu elejénél, a növény ketrece előtt áll. Ő ismeri az egész szigetet, és azt ígéri, ha szerzünk egy csónakot, elvisz minket a tűz helyszínére. Menjünk vissza a régi házunkhoz, amit eladtunk Rupiah-nak. Ott találunk egy csónakot, ami sajnos érdekes módon megfeneklett, így használhatatlan. Valahogy meg kell reparálni! Eközben egy átvezető videóban Dr. T-t és majom hadseregét láthatjuk.

Mehetünk is Mr. Gopesh boltjába, ahol felfedezünk a polcon egy kalapácsot, és egy ecsetet, de sajnos pénzünk nincs rájuk. Mr. Gopesh felajánlja, hogyha teszünk neki egy kis szívességet, akkor nekünk adja a kért szerszámokat. Az első feladat Luiginak, Mr. Gopesh cicájának szerezni valami finomságot. Menjünk el gyorsan a henteshez, és beszéljünk vele. Adni fog nekünk egy rúd kolbászt. Ezt a cica sajnos nem eszi meg, úgyhogy valami finomabb kell... Menjünk vissza a falu legelejére a folyóhoz, majd az őröktől jobbra lévő  kőépítményre másszunk fel, és lógassuk a kolbászt a halak közé. Sikerül is egy halacskát kifogni, extra csalink bevetésével. Menjünk visszafelé, egészen a növény ketrecéig, és vegyük fel a bal oldalánál levő deszkát! Ezután adjuk a halat Mr. Gopesh-nek, cserébe pedig elvihetjük a kalapácsot. Kérjünk egy új megbízatást az ecsetért cserébe! A második feladatunk Mr. Gopesh arany tyúkjának a visszaszerzése, amit Rupiah rejtett el. Beszéljünk Rupiah-val, aki a nyomatékos hangvételre való tekintettel elárulja, hol a szobor. A régi házunk előtti bezárt ládában megtaláljuk, ráadásul még a kulcsát is odaadja. Vigyük vissza a szobrot Mr. Gopesh-nek, cserébe miénk az ecset. Már csak egy dolog hiányzik a csónak javításához: puha, kenhető kátrány. Menjünk a növény ketrecének jobb oldalára, és másszunk fel a sziklapárkányra, onnan balra haladva az őrök házának tetejére jutunk. Ejtsük a kemény kátrányt a kéménybe, és pár pillanat múlva egy őr már hozza is ki a megpuhult kátrányunkat egy fazékban. Most már megjavíthatjuk a csónakot, nosza, iramodjunk oda! Először deszkázzuk újra, majd az ecset segítségével kenjük le kátránnyal. (A csónak megjavítása az 5. bónusz megnyitását eredményezi.)

Jack KeaneJack KeaneJack Keane

Horgonyozzunk fel, közben Murphy is megjön és elindulunk a botanikuskertbe. Murphy onnan már nem hajlandó tovább jönni velünk, de ha beszélünk vele, ad egy üvegcse salátaolajat. A késsel vágjunk ki egy páfránylevelet a víz mellől, később még jól jöhet! Induljunk felfelé, s nemsoká egy udvarra érünk, ahol egy rozoga kordé és néhány tök van. Vegyük fel a kiesett kereket, az emelőt, és az egyik tök mellől egy marék friss földet. (Ha a késsel kifaragjuk mind a hét tököt, akkor megnyílik a 6. bónusz.) Menjünk tovább balra az úton a romos házig, a tábla szerint ez a ház egykor „A K…” volt. Vegyük fel a zöld tölcsért, aztán menjünk tovább felfelé, a botanikuskert bejáratáig. Az ajtót nem lehet kinyitni. Kombináljuk a salátaolajat az emelőn, és azt pedig használjuk az ajtón, ami most már kinyílik, és be tudunk inalni. Induljunk hát befelé, és jobb oldalt fedezzük fel a ládát - vegyünk belőle trágyát! (még rímel is). Menjünk egészen be az épület végéig, ahol egy láda van szintén, teljesen benőve mindenféle növényzettel. Sajnos a késünk nem tudja elvágni ezeket, úgyhogy menjünk vissza a ládáig, amiben a trágya volt. Ettől jobbra is van egy út, amit szintén benőtt a növényzet, viszont szerencsére ezeket már elvágja a késünk. Egy laborba érünk, de se a lámpa, se a vízcsap nem működik. Menjünk ki az épületből, és az ajtónál forduljunk balra. Vegyük fel a kertészkönyvet és a virágdobozt, ezután kombinálhatjuk a kocsikereket és a páfrányok levelét, majd az így kapott szélkereket erősítsük a jobb oldali rúdra. Már van áramunk is! Most olvassuk el a könyvet. A növénykísérletekről szól, amelyeket itt végeztek a botanikus kertben, jó pár évvel ezelőtt. Menjünk el egészen jobbra, az épület mögé, át a függőhídon, majd onnan be a liftbe. A hely, ahova érünk, valamiféle raktárhelyiség-szerűség, viszont van lift is (majd később). A lifttől jobbra levő szelepet forgassuk el, így a víz megindul a csőben, csakhogy a cső el van törve. Fogjuk a szelep melletti szerelőtáskát, és menjünk el egészen balra, a plafonról lógó tábláig, majd onnan a fal mellettiig. A tábla alatt egy fogantyú van, ezt húzzuk meg, eredményeképp egy párkány nyílik ki. Most menjünk vissza a liften a törött csőig, a jobb oldalát javítsuk meg a szerelőtáskával, a bal oldalába pedig tegyük bele a tölcsért. Még most sem jut át a víz az egyik oldalról a másikra sajnos, viszont keményen odakattintunk a jobb oldali cső lelógó végére. Jack meghajlítja kicsit felfelé, így a tölcsérbe pont belemegy a víz. Menjünk vissza a laborba, ahol figyelmesek leszünk két ládára. Az egyikben piros, a másikban aranyszínű magok vannak, marjunk fel egy-egy adagot mindkettőből. Tegyük a virágládát az asztalra, és tegyük bele a friss földet, amit a tökföldön gyűjtöttünk be. Most tegyük bele mindkét magot a ládába (arany és piros). A virágláda mögötti keverőgépbe tegyük bele a trágyát, és nyissuk meg a géphez vezető vízcsapot. Műveletünk végeztével egy szépen fejlett húsevő növénnyel gazdagodtunk, vigyük is gyorsan új házi kedvencünket a ládához, amit benőtt a gaz, és rakjuk le mellé! Egy pillanat alatt felfalja az indákat, és a bicskával már könnyedén kinyithatjuk a ládát. Egy napló kerül elő, ami említést tesz Jack szüleiről, a kísérletekről, és egy bizonyos Dr. Umbatiról. Továbbá megtalálható a ládában egy kémcsőnyi Emerald 13 nevű anyag, és a Keane család gyűrűje is. Menjünk ki az épületből, és beszéljünk Murphyvel. Kiderül, hogy ő volt Jack babysittere kiskorában, ennek örömére menjünk a lifthez. A bejátszásban egy éppen dokkoló léghajót láthatunk, ami egy nagy ládát enged le. Lépjünk a ládába, mire az ajtó hirtelen ránk csukódik, a következő képeken pedig már Amanda és Dr. T diskurálnak egymással.
Jack KeaneJack KeaneJack Keane

Hetedik fejezet: Vadászat Jackre


Ismét Amandát irányítjuk.

A láda mellett állunk, de közben Jack megszökött onnan, egyszerűen kitörte az oldalát. Nem tudunk utánamenni, mert a liftajtó beragadt, így csak lefelé juthatunk ki a láda alatti területen. Nézzük meg a ládát, majd az alatta levő létrát. Túl szűk a hely, nem lehet lemászni, úgyhogy  menjünk el egészen balra, és a két elájult majomtól vegyük fel a két pompont, a két lyukkártyát, a ládán fekvőtől a ragasztószalagot, és a ládát, amiben lufi van. Ha nyitva van a párkány, máris tegyük a fekete-sárgaszegélyes mélyedésébe a ládát, utána a karral csukjuk vissza az egészet. Így a doboz összetörik, mi pedig felvehetjük azonnal a lufit. Ezután menjünk vissza a ládához, amiből Jack megszökött, és Amanda fegyverével lőjünk bele a mögötte levő héliumvezetékbe. A kiáramló héliummal töltsük meg a lufit (partyarc ez a Jack, tudtam én), és nyissuk ki a ládát. Egy rakat nitroglicerin van benne, ami a ládához van láncolva. A láncok végeihez dugjunk be egy-egy lyukkártyát. A láncok elengedik a robbanószert, ami szépen nekigurul a lufinak, és nem lesz semmi baja. Ezután a puskával lőjük ki mind az öt lámpát a raktérben. Kombináljuk a két pompont, és a terem végében levő csapóajtótól jelezzünk a léghajósnak, hogy felszállhat. Most már szabad az út lefelé a létrán! Mire Amanda leér, már Jack is éppen ki tudja nyitni a beragadt liftajtót, viszont sajnos túl gyáva, hogy a léghajó tetejére ugorjon, így Amanda elkapja...

Nyolcadik fejezet: Jack döntése


A világítótorony tetején egy hordó petróleumhoz vagyunk kikötve: a doktor azt az eszement tervet találta ki, hogy a húsevő növény hadával szétrombolja az angol királyi flottát. Dr. T szerint, amint a felkelő nap első sugarai áthaladnak a prizmán, az meggyújtja a petróleumban levő kanócot, és mi szénné égünk. Jó kilátások... Gyorsan tenni kellene valamit, tehát együk meg a piros magot, amitől pár pillanatig Jack eléggé terebélyessé válik és elszakítja a kötelet. Ezután vegyük fel a kanócot és tisztítsuk meg vele az üveget, hogy kilássunk. Az egyik üveg résnyire nyitva van, és ha meglökjük, azon ki tudunk ugrani. Amint kijutunk, a petróleum máris lángra lobban. Az erkélyen induljunk jobbra, és kérjünk segítséget a sziklán álldogáló emberkétől, mire rögön átdobja nekünk az övét. Menjünk vissza balra, és használjuk az övet a lefelé vezető kötélen: egy szinttel lejjebb jutottunk. (Irány jobbra, és vegyük fel a lila trófeát. Menjünk balra, és a pelikán elől vegyük fel az ezüst trófeát, majd menjünk be az ajtón. A jobb oldalon, az égő lépcsőnél van a harmadik, kék trófea. Az ajtó mellett van három állvány. Ezekre tegyük rá a trófeákat, így a 7. bónusz is kinyílik.) A szék mellől vegyük fel az óriási gyufát, az üveges szekrényből pedig a gyűrű segítségével szerezzük meg a hálót. A hálóval fogjuk be a pelikánt az erkélyen, erre ő reakcióként egy rozsdás öreg konzervdobozt köp elénk. A konzervdobozzal vágjuk el a szekrény mellett álló, a létrát helyben tartó gordiuszi csomót. Ezután, ha a létrát eltoljuk, leveri nekünk a szekrény tetején található dobozt. Vegyük ki a dobozból a dinamitot, és tegyük a lelakatolt csapóajtóra. Ezután az óriási gyufát tartsuk a lángokba, és gyújtsuk meg vele a dinamitot! A kirobbant csapóajtón másszunk ki, és beszéljünk azzal az emberrel, aki nekünk adta az övét. Egy küldetéssel bíz meg minket, megmutatja az utat is, de onnan már egyedül kell tovább mennünk.

###

Kilencedik fejezet: Jack kiképzése


Egy ősi templomnál indul a fejezet.

Rögtön az első templomnál menjünk át a hídon, és lépjünk be az épületbe. Beszéljünk a pappal, aki egy feladatot ad nekünk: keressük meg a teret és az időt. Mi sem egyszerűbb, menjünk balra és másszunk fel az állványra. Mozgassuk az egeret addig, míg a szöveg kiírása ismétlődik a képernyőn. Ha abbamarad, lejöhetünk és beszélhetünk megint a pappal. A feladat megoldása jó, ennyi volt, tovább mehetünk. Mielőtt lemennénk az alagútba, a szobor kezeiből vegyük fel a krikettütőt, a napernyőt és a fuvolát. Ezután bemehetünk az alagútba, ahonnan egy szeszfőzdébe érünk, ahol szóba elegyedhetünk a másik pappal is. A főzőgépet kell megszerelnünk, hogy a papok újra főzni tudjanak snapszot. Eléggé bonyolult, de azért megoldható feladat. Álljunk szembe a pappal, és vegyük észre a balra lógó koszos csövet. Ezt vegyük fel, és menjünk el jobbra. Az új helyszínen is található a földön egy rozsdás cső - ezt is vegyük fel, majd illesszük a gép zöld részébe! A napernyőt nyomjuk a sárga alkatrész lyukába, amerre a gőz áramlik: hamarosan elkezd működni a szerkezet, úgyhogy menjünk vissza balra, a bejáratig, és a felette levő két szelep közé illesszük be a fuvolát. Most menjünk fel a lépcsőn az irányító panelig, és a bal oldali szelephez illesszük a rozsdás csövet, a jobb oldali szelephez pedig az alatta lógó horpadt darabot. A gép ezzel készen áll a működésre, már csak be kéne kapcsolni. Itt jön képbe a krikettütő. Üssünk néhányat a főszelepre, és a gép máris beindul!

Jack KeaneJack KeaneJack Keane

A papok örülnek, lesz snapszuk, mi pedig mehetünk a következő próbatétel helyszínére. A harmadik próba mindösszesen annyiból áll, hogy be kell mennünk a Szent Tigris barlangjába. Induljunk balra, a nagy farönkön, be a barlangba, már szabad is az út. A falról vegyük fel a fáklyát, viszont további utunkat egy óriási pók állja, nem igazán lehet továbbmenni. Vegyünk fel egy üveget a földről, és tegyük az üres pókhálóba! Ekkor a pók átmászik arra, mi pedig kapásból léphetünk is tova. Menjünk addig, míg egy szakadékhoz érünk, és nézzünk át a túloldalra: a mennyezeten egy hatalmas imbolygó cseppkövet látunk. Kattintgassunk rá addig, míg le nem zuhan. Ezután már nyugodtan átugorhatunk a túloldalra, vegyük fel a kalapácsot és szöget, valamint a hordót. Menjünk tovább, és legnagyobb meglepetésünkre a halottnak hitt Montgomery ücsörög a kimúlt Szent Tigris mellett. Sajnálatos módon beszorult a lába két szikla közé, ezért nem adott életjelet magáról. Mellette is van egy hordó, ezt is vegyük fel,  utána pedig menjünk vissza a pókhoz, és az üres pókhálóba tegyük be az egyik hordót. Ekkor a pók komótosan átsétál, felveszi a hordót, és belerakja a mennyezetről lógó bevásárlókocsiba. Tegyük a másik hordót is az üres hálóba, s a pók ugyanazt a procedúrát megismétli. Miután mindkét hordó a bevásárlókocsiban van, másszunk fel a párkányra, és az egy shillinggel nyissuk ki a kocsi zárját. A kocsi leesik, a hordók pedig mind összetörnek. Vegyük fel a hordók fedeleit és a bevásárlókocsit, majd menjünk vissza Montyhoz. Használjuk a kalapácsot és szeget a fedeleken, a bevásárlókocsit pedig a tigrisen. Ezután a két lyukas fedelet kombináljuk a bevásárlókocsival. Így a kocsinak van kereke, és a benne levő tigris könnyedén mozgatható. Miután ezzel is megvagyunk, használjuk a megfelelő üvöltést, hogy a papok lássák, Jacknek sikerült kicsalnia a tigrist a barlangjából. Eközben sajnos a két bérgyilkos is megérkezik a templomokhoz, viszont az egyik pap nekünk adja a trónterem kulcsát. A farönk-híd mellett találunk egy nagy bogarat, vágjuk zsebre.

Menjünk vissza a templomba, ahol a szoborról elvettük a három tárgyat. A szobortól balra van egy ajtó, ez lesz a trónterem ajtaja. Nyissuk ki imént beszerzett kulcsunkkal, lépjünk be és beszéljünk a kicsi emberrel, ő a templom főpapja. Még egy utolsó próbát teljesítenünk kell: össze kell hoznunk egy esküvőt... A főpap egy oklevélben biztosítja, hogy Jack tevékenysége nem ütközhet akadályba. Menjünk balra, és lépjünk ki az ajtón! Abba az irányba haladjunk tovább, amerre a kék tábla mutat. Miután átkelünk a dzsungelen, a temetőben találjuk magunkat, ahol a sírról korábban levettük a gyertyát. Menjünk a brit katonákhoz, az ellenőrzési ponthoz. (Adjuk nekik a nagy bogarat, ezzel megnyitjuk a 8. bónuszt.) Mehetünk is a piactérre Rupiah-hoz, és beszélgessünk vele. Mutassuk meg neki az oklevelet, amit a főpap állított ki. Ez felhatalmaz minket, hogy a falu felsőbb szintjére is felmehessünk, válasszuk a jobb oldali lépcsőt. Beszéljünk Mr. Gopeshsel, és kérdezősködjünk a házasulandókról. Elmeséli, hogy Vincent ódzkodik az esküvőtől, aztán dühében felrohan az emeletre, és megveri Vincentet. Ezután beszéljünk Vincenttel, a potenciális férjjelölttel, aki valójában nem is biztos benne, hogy feleségül akarja venni Sharit. Vegyük fel az ágyáról a kötést, majd beszéljünk ismét Gopeshsel! A csészéje után érdeklődjünk, ami valójában egy nagyon értékes és egyedi ereklye. Most beszélgessünk Vincent anyjával, Rupiah-val. Az esküvőről kérdezősködjünk, mire elmesél egy történetet egy bizonyos Kela Taráról és folyamatosan azt hangoztatja, hogy az esküvőnek létre kell jönnie, de ő nem szól a fiatalok dolgába. Ez a Kela Tara valamiféle szerelmi vers, aminek még létezik egy másolata valahol, de azt már nem tudja Rupiah, hogy hol.

Jack KeaneJack KeaneJack Keane

Menjünk le az alsó faluba, és beszéljünk a mészárossal. Először nagyon ellenséges, és folyamatosan elzavar minket, de ha odaadjuk neki a röplapot, amit hurcolunk magunkkal régóta, megenyhül, és beszélhetünk vele a versről és mindenféle titkokról. Ígérjük meg neki, hogy nem áruljuk el a titkait senkinek! Ezért az ígéretért cserébe egy szívességgel tartozik nekünk. Használjuk is ki, és beszéljünk vele újra. Kérdezzük a Kela Taráról, erre egy meghatalmazást ad nekünk. Menjünk vissza a dzsungelba a templomokhoz, és keressük meg azt a papot, aki az előbb azt a feladatot adta, hogy a szoborról lekapjuk a napernyőt, a krikettütőt és a fuvolát! Adjuk neki a meghatalmazást, cserébe kapunk egy versikét. Kiderül, hogy aki a vers szövegét meghallja, az rögtön szerelmes lesz. Menjünk vissza a felső faluba, beszéljünk Montgomeryvel és Murphyvel. Irány ezután a Murphy mögötti lépcső, és induljunk balra. A folyosó végén egy pálmafa található, szakajtsunk róla egy kókuszdiót, ami le is esik a földre nyomban és kettétörik. Vegyük fel a két fél darabot, és ezekkel menjünk vissza a kis hídon keresztül az alsó faluba vezető lépcsőkhöz, de ne menjünk le rajtuk; hanem a jobbra kissé takarásban levő ajtón menjünk be. Az út innen Shari szobájába vezet, akinek oda is adhatjuk a verset, majd a két fél kókuszdiót kombináljuk a gézzel. Így egy fülvédőt kapunk, amit szintén Sharinak adhatunk. Ha ez a fején van, nyugodtan gyakorolhatja a verset, nem lesz semmi gond. Sajnos a kötés nem elég erős, és az egyik fél kókuszdió leesik a lány füléről, mire meghallja a verset és kissé „kivetkőzik” magából. Mr. Gopesh elrángatja őrült lányát a helyszínről, és ő maga áll őrt a szobájához vezető híd végénél. Vegyük fel Shari eldobott esküvői ruháját a híd bal oldalánál, és az értékes teáscsészét az asztalról! Ezután menjünk fel a túloldalon levő lépcsőn, be a gyógyszertárba. Beszéljünk a gyógyszerésszel szerelmi bájitalról, majd az ajtó bal oldalánál levő posztert is olvassuk el - különféle gyógyhatású növényekről ír. Most menjünk át a másik folyosóra, és lépjünk be a második ajtón. Rupiah-t találjuk ott egymagában elmélkedni, beszéljünk vele is, majd adjuk át a teáscsészét! Gyorsan elszalad, és beteszi a gyönyörű csészét a gyűjteményébe, ezalatt az erkély sarkánál levő virágtartóból vegyük fel a virágot! Jack elég ügyetlen és leejti, de egy emelettel lejjebb fel tudjuk ismételten venni. Menjünk vissza a gyógyszertárba, és adjuk a ritka növényt a lánynak. Mondjuk neki, hogy cserébe adjon szerelmi bájitalt, közben ügyeljünk arra is, hogy a gyógyszertárban vegyük fel Shari esküvői ruháját, és úgy menjünk Vincenthez. Használjuk Vincenten a bájitalt, mire egyből leüvölt a többieknek, hogy mégis lesz esküvő. Menjünk újfent a gyógyszertárba, és használjuk az esküvői ruhát megint. Ekkor Jack azon nyomban visszaölti eredeti külsejét, és máris beszélhetünk Murphyvel; kérjünk tőle ötleteket, hogyan lehetne Shari tudatát helyrebillenteni. Ezután vegyük el a hátán levő csomagból a serpenyőt, s míg Mr. Gopesh plusz Rupiah veszekednek, addig osonjunk be Shari szobájába, és a serpenyővel jól verjük kupán. A trükk beválik, és Shari szerelmesen omlik Vincent karjaiba...

Menjünk vissza a templomba, és beszéljünk a főpappal! Ad nekünk egy memóriaitalt, és ezzel kiderül, hogy még egy utolsó, mindent eldöntő küldetésünk akad errefelé: Jacknek szembe kell nézni a múltjával. Menjünk ki a templomból balra, és a jobbra levő kapun haladjunk tovább. A már előzőleg felfedezett romos házhoz érünk, ahol a „The K” feliratú törött táblát láthatjuk, láthattuk. Kiderül, hogy ez a házikó volt egykor a Keane család lakhelye. Jack az italtól visszaemlékszik kiskorára, mikor egy rejtélyes idegen jött a házukhoz, és felőle érdeklődött, Murphy, a babysitter pedig letagadta őt. Így hát most a kicsi Jacket kell irányítanunk és menekülnünk vele. A leltárban egy cumi van. Emellé a szobából még több tárgyat fel tudunk venni. A szekrényből vegyük ki az építőkockát, utána pedig a szekrény melletti polcról kapjunk fel még kettő kockát, egy lasszót, és egy kincses ládikát, a polc elől a zenedobozt, az asztal alól a könyvet, és a rácsos ágy két rácsát. Ha ezek mind megvannak, akkor másszunk fel a székre, onnan az asztalra, és vegyük fel a játékfegyvert, majd a két rácsot helyezzük a fogas két üres helyébe! A két rácsra tegyük rá a könyvet, így feljebb tudunk mászni, egészen a szekrény tetejére. Ott vegyük fel a kishajót, aztán a cumit egyesítsük a lasszóval, s ezt a játékfegyverrel, majd a kishajóval. A végén az egészet kombináljuk a mennyezeten látható csillárral, utána kattintsunk a kishajóra, ami átlendül a másik oldalra és kitöri az ablakot. Másszunk le a padlóra, és menjünk a hintalóhoz. Tegyük a kincses ládikát a ló lába alá és lökjük meg a lovat, mire az összetöri a ládát, és mi felvehetjük a zsebkést. Menjünk az ablak alatti kisszékhez, fogjuk a 3 építőkockát, s helyezzük a kisszékre. Ez még mindig nem elég magas, ezért tegyük még a tetejükre a zenedobozt - így már fel tudunk mászni. Ha feljutottunk, vágjuk el a késsel a kötelet, és másszunk ki az ablakon. Most már megértjük, Jack miért félt attól, hogy a léghajó tetejére ugorjon, mikor Amanada elől menekült...

Tizedik fejezet: Kutatás nyomok után


Amandát irányíthatjuk ismét.

Menjünk a bal oldali padhoz, és vegyünk róla némi friss földet. Ezután menjünk be az ajtón az épületbe, át a túlsó folyosóra, egészen a legfelső ajtóig: ez lesz Amanda szobája. Lépjünk be, és próbáljuk meg kinyitni a ruhásszekrényt! A bal oldali ajtó természetesen zárva van, viszont valahogyan ki kell nyitnunk. Menjünk ki a szobából, végig a folyosón az utolsó ajtóig, ahol egy ingaóra áll. A késsel piszkáljuk le az óra mutatóit, ám sajnos a kés az órába esik. Menjünk vissza Amanda szobájába, és az óramutatókkal nyissuk ki a szekrény bal oldalát. Egy csontváz pottyan ki belőle, kezében egy üzenettel. Olvassuk el az üzenetet! Ezután menjünk ki a szobából, miközben megérkezik Dr. T is, Miss Gristle pedig azon mérgelődik folyton, hogy mekkora kosz van a házban. Beszéljünk Miss Gristle-vel addig, míg el nem megy egy pohár limonádéért. Míg távol van, próbáljunk meg belépni a doki szobájába. Amint az ajtó felé nyúlunk, már ott is terem a limonádéval, úgyhogy emiatt nem tudunk egyelőre belépni, viszont vigasztaljon a tudat, hogy legalább az itóka megvan.

Jack KeaneJack KeaneJack Keane

Menjünk le a lépcsőn, és ébresszük fel az alvó gorillát! Valószínűleg eléggé álmos szegény, mert tesz két fáradt kört a szoba közepén, aztán visszafekszik durmolni. Kombináljuk a limonádét a földdel, így egy kupac sarat kapunk. Ezt kenjük a gorilla talpára, és ébresszük fel megint. Miközben körbe-körbe járkál, mindent jól összesaraz, Miss Gristle pedig ettől nagyon ideges lesz, és lerohan feltakarítani a koszt. Ezt kihasználva beosonhatunk a doktor szobájába, és nézzünk jól körül -bár igazándiból csak a lépcső mögötti dobozból egy gorillaképet tudunk felvenni. Sebaj, elég ez most, menjünk, és beszélgessünk inkább a doktorral, majd hagyjuk el a szobát. Menjünk vissza az erkély bejáratához, és nézzük meg alaposan a falon a képeket. A felsőt cseréljük ki a gorilla portréjával, majd szóljunk Miss Gristle-nek, hogy valami nincs rendben. Felrohan megnézni, és mérgében lehajítja a felmosó vödröt az alsó emelet közepére. Vegyük fel az üres vödröt a földről, és menjünk vissza az erkélyre. A bal oldali pad mellett találunk egy csapot, máris nekifoghatunk feltölteni a vödröt. Ezután menjünk vissza a könyvtárszobába, ahol a gorilla alszik, és locsoljuk le a tüzet, majd vegyünk fel egy darabka faszenet. Használjuk az előzőleg lecserélt képen, és szóljunk megint Miss Gristle-nek, hogy gond van újfent. Megint felmegy, és annyira felidegesíti magát, hogy dühében elkezdi ütlegelni szerencsétlen gorillát. A gorilla sírva menekül Amanda szobájába, a doktor pedig kijön megnézni, hogy mi ez a nagy ricsaj. Siessünk a doki irodájába, és vegyük ki a földgömbbe rejtett ouzót, illetve a húsevő növény melletti polc alsó részéről a komolyzenei bakelitet. Tegyük a lemezt a gramofonba, és tekerjük meg a kurblit. Elindul a zene, mire a növény elalszik tőle. Rövid ideig tart ez az állapot, ezért sietve használjuk az ouzót a növényen. Ettől végleg elalszik. Most már közel tudunk menni a trezorhoz! Kétféleképpen tudjuk kinyitni, teljesen mindegy, melyik utat választjuk.

1. lehetőség:
Menjünk le az első emeletre a könyvtárszobába, és a jobb oldali polcról vegyük fel az elsősegélykészletet. Menjünk ki az erkélyre, és a fegyverrel lőjük szét az agyagszobrot, majd tegyük az állványra az elsősegélyládát. Lőjünk bele ebbe is. Vegyük ki a dobozból a sztetoszkópot, és menjünk vissza a doktor irodájába. Használjuk a sztetoszkópot a trezoron, és könnyedén kinyithatjuk.

2. módszer
Menjünk le az első emeletre, irány a jobbra a főbejárat felé. Itt egy könyvespolc található a falon. A polc jobb oldalán másszunk fel kétszer, majd vegyük fel a zsebkendőt. Adjuk ezt Amanda szobájában a sírdogáló gorillának, és kérdezzük tőle az igazságot. Beszélni ugyan nem tud, de a vakarózásával elárulja a trezor kódját: JBBJ.

Ezután már csak ki kell nyitnunk a széfet, és elolvasni a doktor jegyzeteit. Az egyik papír Amanda későbbi kirúgásáról szól. Közben a doki is belép a szobába, de szerencsére nem vesz észre minket. Ezután még egy bejátszást láthatunk a két fiatal egymásra találásáról - igen vicces lesz...

Jack KeaneJack KeaneJack Keane

Tizenegyedik fejezet: Az oroszlán barlangjában


Ismételten visszakapjuk Jack irányítását.

Sajnos a nagy rohanásban Jack ruhája ott marad Amanda szobájában, így első dolgunk, hogy valahogy visszaszerezzük. Menjünk jobbra, végig a verandán. Az erkélynél a doktort és Amandát látjuk reggelizni, lopakodjunk hát oda a csaphoz, és nyissuk meg! Egy nagy tócsa keletkezik a doki alatt, felkel, elzárja a csapot, és egy másik székre ül. Tökéletes, így már nyert ügyünk van, hiszen nem látja Jacket. Lopódzunk el a doktor háta mögött, és lépjünk be az épületbe. Ellenőrizzük a doktor szobáját - sajnos zárva van, Amanda szobája előtt pedig Miss Gristle tevékenykedik. A bal oldali lépcsőn menjünk le a könyvtárba, és a kandalló melletti csengőt húzzuk meg! Jack automatikusan elbújik, mert Miss Gristle lejön megnézni, hogy ki csengetett. Amíg Miss Gristle lenn van, addig menjünk fel, és induljunk Amanda szobája felé. Ekkor Miss Gristle is elindul felfelé, Jack pedig gyorsan elbújik az óra mögé a folyosó végén. Nézzünk bele az órába, szerencsére megtaláljuk az imént elvesztett kést. Lépjünk be az óra mellett balra található ajtón, ez lesz a gorilla szobája. Éppen újságot olvas, és szüksége van a fényre. Mi sem egyszerűbb; menjünk a reluxához, és csavarjuk le, mire a gorilla dühösen odalép, és leszaggatja az ablakról. Ezután már ki tudunk osonni az ablakon át, és menjünk be Amanda szobájába. Jack addig nem hajlandó felöltözni, míg mi, játékosok látjuk... Nagyon kész! Húzzuk hát ki a szekrény fiókját, és nyissuk ki a bal oldali ajtaját! Ez pont eltakarja előlünk Jacket, és nyugodtan felöltözhet. Hurrá! Menjünk vissza a gorilla szobájába az ablakon vagy az ajtón keresztül, és vegyük fel a polcról a gorillaszobrot, no meg a fájdalomcsillapítót. Menjünk ki az ajtón keresztül, és innen ki az erkélyre: a pad mellől vegyük fel a kannát, és a csappal kombinálva töltsük meg vízzel. Ne törődjünk a doktorral, nem fog észrevenni, viszont vegyük fel a fűrészt is a farakásról. Menjünk vissza a verandán keresztül Amanda szobájának ablakához, és vegyük fel az ott lógó esernyőt. Irány vissza az erkélyre, a doktor mellett jobbra levő széken hevernek a ház kulcsai. Az esernyővel halásszuk el szépen, ezután szerezzük vissza Jack zsebkését. Ennek két módja lehetséges:

1. módszer
Menjünk le a földszintre, és a bal oldali lépcső mellől vegyük fel a felmosóból kiesett szövetszálat. Ezután menjünk a főbejárathoz, és az ajtótól jobbra levő hirdetőtábláról vegyük fel a papírt és a mágnest! Kombináljuk a mágnest a szövetszállal, így egy mágneses horgászbotot kapunk. Menjünk fel az órához, és horgásszuk ki a kést.

2. módszer
A főbejárat melletti könyvespolc bal oldalán másszunk fel, és az óra alatti kiálló deszkán használjuk a fűrészt. Jack szépen kifűrészeli az óra alját és megvan a kés (lényegesen egyszerűbb alternatíva).

Menjünk a doktor irodájába, és az asztal elől vegyük fel a töltőtollat, majd használjuk a nálunk levő levélen! A kulccsal nyithatjuk az asztal fiókjait, mindegyikben egy-egy babafej van, kivéve a bal alsót. Nyissuk ki azt is, utána pedig használjuk rajta a kést. Három levél fog előkerülni (a levelek előkerülése kinyitja a 9. bónuszt.) A három fej közül egy a dédnagyapáé, egy a nagyapáé, egy pedig az apáé, na de hol van a doktor babájának a feje? Kombináljuk a kanna vizet a fájdalomcsillapítóval, s az így kapott anyaggal locsoljuk meg a másnapos húsevő növényt! Ettől feléled és újra harcias lesz. Adjuk gyorsan neki a gorillababát, válaszul szépen leharapja a fejét, ami pont jó lesz nekünk a doktor feje helyett. Most, hogy már megvan a négy fej, helyezzük őket a megfelelő babákra, és mindegyiknek tekerjük el kicsit a fejét, ekkor a szemközti könyvespolc átalakul irányítóközponttá. Olvassuk el a terveket, majd a késsel vágjuk el a telefonvezetéket! Most nálunk van a vezeték és a telefon is. Ekkor belép Miss Gristle a szobába, de szerencsére Jacknek sikerül elbújnia a doktor széke mögé. Adjuk oda a Miss Gristle-nek az előzőleg kitöltött levelet, ami mellesleg egy felmondólevél. Szipogva elhagyja az irodát, és mi is nyugodtan kimehetünk.

Jack KeaneJack KeaneJack Keane

Sajnos amint kilépünk, a doktor észrevesz minket. Mondjuk neki, hogy tönkretettük az irányítóközpontját, így nem tudja végrehajtani ördögi tervét. Sajnos azzal nem számoltunk, hogy manuálisan is el tudja indítani az akciót: elmenekül egy hőlégballonon, és mi nem tudjuk rögtön követni, mert a gorilla elállja az utunkat. Amanda szövegei közül az elsőt válasszuk ki, és akkor eláll az útból, mi pedig egy repülőgéppel üldözhetjük a doktort. A repülő azonban túl nehéz, nem érjük utol a dokit... Amanda arra kér minket, hogy a fölös terheket dobjuk ki! Semmi gond, másszunk a felső szárnyra, vegyük fel a repülős felszerelést, és a két dobozt a szárnyakról vágjuk le. Átmenetileg felgyorsulunk ugyan, aztán persze kiderül, hogy azok voltak a benzintankok: sürgősen orvosolni kell a problémát! A jobb oldalon lezuhanó tank kinyitotta a szervizajtót a szárnyon. Másszunk le és nyissuk ki az ajtót, majd vegyük ki a kannát, és a kézikönyvet. A kézikönyv semmit nem ér ebben a helyzetben, Jacknek egyedül kell megoldania a problémát.  Az Amanda mögötti motornak nyissuk fel a fedelét, és nézzük meg a mellette futó csövet! Jack rájön, hogy kellene még egy cső, így használjuk a kést a repülős felszerelésen, és az így kapott csődarabot helyezzük a be, utána pedig a kannából töltsünk benzint a motorba! Mikor a doktor meglátja, hogy a repülő gyorsulni kezd, átdobja Jerry nevű majmát egy csavarhúzóval, hogy megnehezítse a továbbjutást. Jerry addig-addig ütlegeli a repülő jobb szárnyát, míg az elkezd leválni. Vegyük fel a jobb oldali első szárnytartó rudat, és zúzzuk meg vele a majmot, ekkor Amanda fejére ugrik és eltakarja a szemeit. Húzzuk meg a hátán levő fehér zsineget, mire kinyílik az ejtőernyő, és Jerry szépen elszáll.

Hirtelen kigyullad a motor, és előbb-utóbb kénytelenek leszünk leszállni. Menjünk hátra a hátsó szárnyakhoz, és vegyük fel Jerry piros csavarhúzóját – szereljünk egyet! A gép közepén kétoldalt kiáll egy fém rúd, azon használjuk a csavarhúzót! Ezután használjuk először a telefonkábelt, majd a futómű rudat a