Part I - The Demise of the Zombie Pirate LeChuck
Part II - The Curse Gets Worse
Vegyük
fel a parazsat a partról, majd látogassuk meg a voodoo boszorkányt.
Húzzuk meg a krokodil nyelvét, majd diskuráljunk el az öreglánnyal. Az
Elaine-t sújtó átkot csak a Blood szigeten található tiszta
gyémántgyűrűvel lehet megtörni. Három dologra lesz szükségünk, egy
térképre, egy hajóra, s tapasztalt legénységre. Nézzünk be a városba, s
látogassuk meg a borbélyműhelyt. Három tapasztalt kalóz is nyüzsög az
épületben, de egyelőre nem hajlandók beállni a hozzánk matróznak.
Mindhárom feltételt szabott, amit teljesítenünk kell. Először is
szabaduljunk meg a piperkőc kapitánytól. Ugorjunk el a színházba, majd
kutassuk át a fogason lógó kabátot. A zsebéből vegyük ki a kesztyűt,
majd a gallérról söpörjük be a tetveket. Vegyük fel az asztalról a
varázspálcát, majd varázsoljunk egy könyvet a cilinderbe (hasbeszélők
kézikönyve). Térjünk vissza a leendő legénységünkhöz. Várjuk meg, míg a
nagydarab fickó leteszi a fésűt, ekkor szórjuk be tetvekkel. A hatás
nem is maradt el, a kapitány szegényebb lesz egy hajkoronával, mi pedig
gazdagabbak egy lehetőséggel. Üljünk be a székbe, majd emeljük fel
kissé a kar segítségével. Rúgjuk le a papírnehezéket, majd használjuk
ki a kalóz távozását. Emeljük fel a széket, s szedjük fel a mennyezetbe
fúródott ollót. Az étterem melletti virágokból vágjunk le egyet, majd
vágjuk magunkat keresztül az erdőn. A kilátón meglehetősen kellemetlen
helyzetbe kerülünk. A kígyó lenyelt minket, s nem tudunk kiszabadulni.
Keverjük össze a kávét a virággal, majd öntsük rá a kígyó fejére.
Szegénynek rosszat tett a keverék, mivel azonnal kiköpött minket,
egyenesen a futóhomokba. Kössük rá a légballonra a papírnehezéket, majd
fújjuk a lián fölé. Törjünk le egy darab nádat, majd szedjünk le egy
tüskét. Töltsük meg vele a fúvócsövünket, célozzunk és lőjünk. Térjünk
vissza a borbélyműhelybe, majd csapjuk arcon a sovány kalózt a
kesztyűvel. Pisztolypárbajban esélyünk sincs vele szemben. Csukjuk le a
középső fegyverdoboz tetejét, majd válasszuk a bendzsót.
Megpróbálhatjuk utánozni a mestert, de néhány próbálkozás után be kell
látnunk, hogy esélyünk sincs vele szemben. Vegyük fel a pisztolyt, s
egyszerűen lőjük szét a bendzsóját. Ekkora aljasság láttán megváltozik
a véleménye, s beáll hozzánk matróznak. A kígyó belsejében talált
helyfoglalással már be tudunk menni az étterembe. Vegyük ki a hulla
hátából a fűrészes élű kést, majd emeljünk el egy kétszersültet a
hordóból. Amint beleharapunk, rögtön rájövünk mekkora hibát követtünk
el. Tele volt férgekkel, még szerencse, hogy nem nyeltük le őket.
Szórjuk a kis aranyosokat a sült csirkére, majd vegyük fel a
klubtagsági igazolványt. Nézzünk szét egy kicsit a strandon. Mutassuk
meg a kabinos fiúnak az igazolványt, majd vegyünk fel három törölközőt.
Vizezzük be őket, majd az egyikkel csapjuk meg a pimasz gazembert.
Emeljük el az őrizetlenül hagyott olajosüveget, majd sétáljunk ki a
partra. A forró homokon csak a vizes törölközők leterítésével juthatunk
keresztül. A parton fekvő alak a színésztársulat menedzsere, s tudja az
utat a Blood szigetre. A térkép a hátára van tetoválva, de addig nem
hajlandó megfordulni, amíg le nem barnul a hasa. Vegyük fel a hasán
lévő bögrét, majd térjünk vissza a városba. Keressük meg a limonádét
áruló kis csibészt, vonjuk el a figyelmét a legócskább trükkel, majd
cseréljük ki a két bögrét. Vegyünk egy adag frissítőt, majd röhögjünk
egy nagyot. A fiú megsértődik, s otthagy mindet. A korsót merítsük meg
az üzlet mellett álló festékben, majd térjünk vissz a partra. Tegyük a
fickó hasára a lukas bögrét, majd öntsük bele a festéket.
Figyelmeztessük a leégés veszélyeire, majd vegyük alaposan szemügyre a
térképet, amikor hasra fordul. Öntsük le a hátát olajjal, majd hámozzuk
le a térképet. Most már könnyedén odatalálunk a Blood szigetre.Térjünk vissza a voodoo boszorkány hajójára, majd vegyük fel a földről a tűt és a ragasztót. Vásároljunk egy csomag rágót az automatából, majd keressük meg a lyukas csónakot az öbölben. Kenjük be ragasztóval a gumikorongot, majd foltozzuk be a csónakot. Evezzünk el a hajóig, majd fűrészeljük le a padlót. Menjünk fel a fedélzetre, majd viseljük el a megszégyenítő tollforgatást. A toll és a szurok hatására erősen ijesztő külsőnk lett, próbálkozzunk meg újra a vendéglőssel. Az nem ijedt meg a démontól, egy palacsintaütővel alaposan kupán vágott minket. A kalózhajón tértünk magunkhoz, kondérban. Nyissuk ki az ablakot, majd mossuk le magunkat a vízesés alatt. Kínáljuk meg a vendéglőst egy rágóval, majd amikor a legnagyobb a lufija, durrantsuk ki a tűvel. Vegyük fel a földről az aranyfogat, majd nyomjuk bele egy megrágott rágógumiba. Szívjunk egy kis héliumgázt a lufiból, majd kapjuk be a rágót az aranyfoggal. A rágó lufi a foggal kirepül az ablakon. Kövessük, s az étteremből hozott tállal mossunk aranyat a ház előtt található sárpocsolyából. Mutassuk meg az aranyfogat a harmadik kalóznak, így már teljes a legénységünk. Már csak az aranyszobrot kell valahol megtalálnunk. Térjünk vissza a kalózhajóra, majd kápráztassuk el a hasbeszélő tudományunkkal a másodtisztet. A parancsnok nevében adjuk utasításba, hogy a majmoknak el kell hagyniuk a hajót. Vegyük fel az asztalról a kincses térképet. Térjünk vissza a színházba, majd az emeleten húzzuk meg a világítás melletti kart. A térkép útmutatása alapján nyomjuk meg a gombokat, a kereszt megmutatja a kincs lelőhelyét. Kenjük be csirkehájjal az ágyúgolyókat, majd ássuk ki a szobrot. Miután biztonságba helyeztük az árbockosárban, kihajózhatunk a nyílt tengerre.
Part III - Three Sheets of Winds
###
Part IV - The Bartender, the Thieves, his Aunt and her Lover
A
hajótörés után magunkra maradtunk. Vegyük fel az üveget a homokból,
majd induljunk el felfedezni a kis szigetet. A temetőben vegyük fel a
sírkő mellé támasztott kalapácsot és vésőt, majd adjuk oda a vak
kutyának a kétszersültdarabot. Szedjük ki a hátából a szőrt, majd
látogassuk meg a hotelt. Kérjük meg a jósnőt, hogy lesse meg a
sorsunkat a kártyán. Úgy látszik nincs szerencsénk, mivel állandóan a
halál kártya jön ki, mikor rólunk van szó. Ismételjük ezt addig, míg
össze nem gyűlik öt darab halálkártya. A csapos alaposan felönthetett a
garatra tegnap este, mivel iszonyatos fejfájással küzd. Addig nem is
hajlandó szóba állni velünk, amíg ki nem gyógyítjuk a macskajajból.
Vegyük fel a bárpulton heverő receptkönyvet, majd keressük ki a
másnaposság ellenszerét. Három összetevőre lesz szükségünk, melyből az
egyik már meg is van (olyan kutya szőre, mely megharapott minket).
Borsot a szélmalom tövében találunk, a tojás megszerzéséhez azonban
trükköznünk kell. Vegyük le a bárszék mozgó ülőkéjét, majd tegyük a
sziklákra a parton. A kalapáccsal sózzunk jó nagyot a fa törzsére.
Adjuk oda az ital alkotóelemeit a fogadósnak, aki pillanatok alatt
elkészíti a gyógyszert, s hálából a maradékot nekünk adja egy kis
üvegcsében. Rendeljünk egy italt, de ragaszkodjunk a díszítő ernyőhöz
is. Ez a kellék momentán hiánycikk a szigeten, de a fogadós
megajándékoz minket egy eredeti méretűvel. Nézzünk be a kamrába, s
vegyük le a mágnest a hűtőszekrény ajtajáról. Kanyarítsunk egy emberes
adagot a sajtból a vésővel, majd másszunk fel az emeletre. Nyissunk be
az első szobába, majd a kalapáccsal verjük be a kilógó szöget. Térjünk
vissza a folyosóra, majd szedjük ki a keretből az öreg festményt.
Vágjuk ki az arcképet, majd lenn a bárpultnál cseréljük ki a tükröt az
arcképpel. A lyukas festményt tegyük fel az első ajtóra, majd belűről
nézzünk ki az üvegablakon. A fogadós épp akkor szemléli nem titkolt
büszkeséggel az ősei arcképcsarnokát. Egy pillanatra megrökönyödik,
amikor meglátja a mi ábrázatunkat, de hamar napirendre tér a dolog
felett.
az édesvízzel
megtöltött üveget. A szentjánosbogarak ész nélkül berepülnek az üvegbe,
nekünk már csak rá kell csavarozni a fedelet. Az ollóval lyukasszuk ki
a fedelet, s máris kész a lámpásunk. Másszunk fel a világítótoronyba, s
tegyük helyére a tükröt és a lámpást. A fényt már messziről lehet
látni, így az elveszett révész is visszajut a partra. Kérjük meg őt,
hogy vigyen át a szomszédos Skull szigetre. Mivel van nálunk iránytű,
szívesen vállalkozik a feladatra, hiszen nem tévedhet el. Másszunk fel
a sziget tetejére, majd kérjük meg a felvonó őrét, hogy eresszen le
minket a csempészek barlangjába. Nem áll azonban a helyzet magaslatán,
ezért kénytelenek vagyunk igénybe venni az esernyőnk segítségét.
Part V - The Kiss of the Spider Monkey
LeChuck csontváz martalócai a legrosszabb pillanatban érkeztek meg. Az öreg nagyon dühös a múltkori robbanásért, s ezért szörnyű kínzásoknak vet alá. Elmeséli élete történetét. Persze nem bírjuk ki, hogy ne szóljunk be a vén tengeri medvének, aki annyira elveszti a türelmét, hogy kisfiúvá varázsol minket. Iszonyúan fáj a fejünk, ezért elhatározzuk, hogy készítünk ismét abból a másnaposság elleni gyógyszerből egy adagot.
PArt VI - Guybrush Kicks Butt Once Again
Szedjük össze a következő tárgyakat: kötél, rumoshordó, olaj (a lámpást előbb el kell fújnunk, csak így vehetjük fel az olajat). Áztassuk be a kötelet az olajba, majd a hordót tegyük a yeti hóna alá. Kössük rá a kanócot, majd várjuk meg LeChuck mestert. Hallgassuk meg a monológját, majd amikor tüzes leheletével éppen porrá akar égetni, törjünk kis borsot az orra alá. Az ezt követő detonációban az egész hegy LeChuck fejére omlik. Vége...?


