Zuttyanjunk bele Sebaj Tóbiás... hm, azaz Klaymen kalandjaiba:


 

The NeverhoodMiután felébredtél, a falon található kart húzd meg háromszor, erre kinyílik az ajtó. A szobában, ahol a Vénusz légycsapója áll lesben a földön, a plafonról pedig négy gyűrű lóg, felugorva húzd meg mindegyiket egyszer! Eztán menj az ajtóhoz, és nyomd meg a nyitógombot! Ismételd meg néhányszor... hehe, ha már unod, akkor told a zöld ragadozó növényt pont a jobb szélső gyűrű alá, majd ugorj fel a karikára. A mohó növény ráveti magát és kikapja a kezedből, így megnyílik az út ki a szabadba.

A szobában, ahol egy báb lóg a mennyezetről, kattints a fura kis TV képernyőjére. Egy kis kirakós játék következik, a baba minden "testrészét" ki kell cserélned dinamitrudakra. Ehhez kattints azon elemeire, amelyekből nem lóg ki gyújtózsinór egészen addig, míg nem találsz több ilyet. Ha készen vagy, a "lógós" figura lepottyan a földre.

Ballagj ki a jobb oldali ajtón, keresd meg a kis zenedobozt (egyenesen a falon levő jelig, majd balra), rögvest klikkelj is rá.

Miután a lelkes szörnyeteg elől visszarohantál a dinamitbabához, az udvarias kopogtatás hatására egy gyufaszál esik melléd a földre. Ezzel a kezedben (vedd fel!) bal klikk a feszülten várakozó piros bábura, majd széles vigyorral figyeld a műsort.

The NeverhoodAz épületben, amelyiknek az ajtaja felett H betű látható, egy újabb puzzle vár reád. Itt egy "H" alakot kell kihoznod a négyzetes darabkákból (a három barna legyen a jobb oldalon). Ha sikerül, megnyílik jobb felé az út.

A földön mindenfelé található kis barna kazettákat gyűjtsd szorgalmasan (bal klikk), rajtuk videofilm-részletek vannak, amelyekből megtudhatod Neverhood történetét, valamint hasznos tippekhez jutsz eljövendő teendőiddel kapcsolatban.
Megtekintésükhöz járulj egy videolejátszó elé, majd a képernyő közepén elhelyezett gomb lenyomása után válassz a kazetták közül.

A hosszú folyosón, ahol a falon szorgos nemzedékek keze munkáját, Neverhood "neverending" regéit és mondáit olvashatod, bizony végig kell menned. Nem muszáj végigolvasnod, de ha van néhány szabad órád, ne habozz elmerülni a régi korok legendáiban! Vedd fel a poharat a földről, és nyomd meg a gombot is útközben a falon, ez ez felszabadítja az utat egy kis terembe, ahol ha sötét van, 3 ábra világít a falon (erre később szükségünk lesz). Ha kijöttünk a teremből, érdemes visszkapcsolni a falból kiálló tüskéket, mert ez egy másik helyszínen létraként fog funkcionálni. A folyosó végére jutva hopp, ott egy videokazi, aztán egy lendülettel futás vissza!

The NeverhoodMielőtt bejutsz a kis házikóba, amely előtt egy nagy gomb van a földön, fel kell áldoznod robbanékony ismerősödet a mohó szörny ebédjeként (lásd feljebb), valamint birtokodban kell legyen a pohár a legendák hosszú folyosójáról (lásd az előbb). Térj vissza oda, ahol leszámoltál a szörnnyel, és keresd meg a barna ajtót szemben a piros bokorral. Bent egy triceratops-fejet találsz, alatta gomb,  "gombold" is be. Miután megemelted így a hely komfortfokát (folyóvíz), fuss a kis házikóhoz, és helyezd testsúlyodat a gombra a földön. Klikkelj a vízre, Klaymen erre iszik egy jót, ha nála van hű pohara. Csengess be az ajtón, és jól jegyezd meg a felhangzó dallamot, mert ezzel megegyezőt kell kicsikarnod a kis orgonaféléből úgy, hogy megfelelő mennyiségű vizet köpsz a csövekbe feneketlen pofazacskódból (nem kell mindig újra innod!). Botfülűek kedvéért a szükséges köpések száma rendre: 3,1,2,0,4. Bent ne törődj a tévéből kipattanó kiabáló emberkével, csak ijesztget...

A jobb szélső szobában, ahol lyuk van a mennyezeten, az oszlopból kicsalhatod a lépcsőt a legendák folyosóján talált gomb megnyomásával (lásd feljebb).

Egy folyosó végén zöld ajtóra bukkansz három retesszel. Ahhoz, hogy kinyisd, meg kell tenned mindent, amit eddig leírtam, valamint megnyomnod három gombot három különböző helyen. Az elsőt (kék gomb) a Legendák Folyosója alatt találod - használd a liftet. A másodikat (narancsszínű) a kis ház padlásán, a harmadikat (fehér) pedig a barlangban leled, ahol a szörnyeteg kitört a sziklafalból, a spirál alakú vájat közepén (használd a kis kocsit). Ha mindezeken túl vagy, a három retesz kinyílik, és az ajtó feltárul.

A hídon átkelve egy épületbe jutsz, ahol egy csomó agyagdarabkát találsz. Ezeket össze kell illesztened. Ha ez megvan, menj ki az ágyúhoz és beülve nyomd meg a nagy piros gombot. A tó lefolyik, menj vissza és nyomd meg az utolsó agyagdarabkát a lépcső leeresztéséhez. Ha most kimész, nicsak, a híd lépcsővé alakult!

Ha nem szól a rádió, menj vissza a szobába, ahol ébredtél és húzz meg minden gyűrűt egyszer (amelyiknél "kolompoló" hangocskát észlelsz, az a rádió kapcsolója), ahogy már akkor mondtam, ez bekapcsolja majd. Ezután játszani kell a rádióval, hogy a mellette lévő kisajtó megnyíljon.Ha pedig megfelelő adóra állítod immár működő kis zenedobozkádat, a muzsika megnyitja a labor ajtaját. A megkeresendő dalt meghallhatod a kis zöld kocsiban a tó falán furikázás közben.

The NeverhoodA nagy üvegkupolánál, ha égnek a lámpák, a "Bobby" feliratot látod a gép külsején, ez a helyzet kulcsa. Kapcsold le a fényeket, menj be a gépbe. A név betűinek megfelelő színekre kell beállítanod a kristályokat: b: kék, o: narancs, y: sárga. Hm, gyengébbek kedvéért: kék-narancs-kék-kék-sárga a sorrend! Amikor kijössz, ha minden jól ment, Hüvelyk Matyi méretére zsugorodtál.

Mit is tegyél a kis zöld laborban? Gyere ki előbb, majd fel a lépcsőkön át a kis ajtón be a szobába.

A kis bíbor laborban vissza kell nyerned kényelmes, megszokott méreted a megfelelő folyadékmennyiségek adagolásával kevert koktélt felhajtva. A helyes kombinációt megtalálod a kis zöld kocsival a tó falán kalandozva a labor külső oldalán. Ez minden játékban különbözik!

Ha nem kocsikáztál el megnézni az italkombinációt, és már összementél, szaladj fel a lépcső tetejére, nézd meg ott a kombinációt, ezt kikeverve a zöld laborban visszanyered eredeti termetedet.

The NeverhoodA szobában, ahol szobrok és oszlopok állnak és látszólag nincs kiút, a jobb oldali egyik emlékmű mögött, mely egy fejet formáz kilógó létrával (vigyázat, nagyon el van dugva), találsz egy gombot, nyomd meg hát, hogy elibéd hulljon a megoldás.

Fent becsüccsenhetsz a fura sárga kütyübe, irány a villogó helyszín. Miután kihúztad a szöget, a félbevágott világ hathatós segítségeddel újraegyesül, és teleportálsz a rózsaszín szobába; rohannod kell, hogy kijuss, mielőtt az ajtó az arcodba csapódik.

A játékban két helyet találsz, ahol a piros gomb megnyomására jelek villannak fel. Az első helyen (az alakítható hídnál, az ágyú mellett) meg kell jegyezned a sorrendjüket, mert a másik szerkentyűnél ugyanabba a sorrendbe kell helyezned őket, amit pedig itt az új helyen találhatsz meg, a boltív után rögtön jobbra, a falba építve. A trükk az, hogy másodjára eggyel több jel van. Az első masina az egyik jelnél fura hangot ad, ezt a jelet kell a hiányzó helyre raknod, jól figyeld meg tehát, melyik is az! Ez is minden játékban véletlenszerűen alakul ki.

A szobában, ahol a zajongó egérke van és a sárga gomb a padlón, nyomd meg egyiket, hogy a másik "felszívódjon" :).

A rejtvényben, amiben az egeret kell eljuttatnod a jobb alsó sarokban levő lyukhoz, menj mindig az orrod után, vagy ha lusta lennél megtalálni a megoldást, akkor kövesd a képen látható sorrendet!

The Neverhood 

A vörös szobában a fehér falon látható négyzetek egy memóriajáték elemei, meg kell keresned a párokat. Ha tévedsz, mindegyik visszafordul - jobb, ha jegyzetelsz!

The NeverhoodThe NeverhoodOtt, ahol egy mackó lóg egy rúdról, és három képet találsz, mellettük számlálókkal, a következőt tedd: minden kép mellé az a számot állítsd be, amennyit találtál az adott ábrából a vörös szobában a memóriajáték tábláján, aztán hozd működésbe a kart a sárga gombbal, a maci átlendül a másik oldalra. A robot utánamegy, siess az ágyúhoz vissza, és szomorúan lődd szét a fejét szegénynek.

Az ágyú irányzékának beállításához két jelsorra van szükség. Az első a legendák folyosójának pincéjében van, a kék gomb mellett, de csak akkor látszik, ha leoltod a lámpát. A másik a gomba belsejében van, ahova felülről illik bepottyanni a lyukon át. Állítsd be a jeleket, az ágyúcső fel és jobbra mozdul, aztán jöhet a végzetes piros gomb... Miután lelőtted, menj vissza és nézd meg, mit csinál éppen fejvesztve roncsolt barátunk.

A szívszorító animáció után a szobában, ahol az egérkét találod másodszorra, a bíbor ajtóhoz három kulcsra van szükséged. Az első a kastély erkélyén pihen, a másodikat a már emlegetett barlangban (ahonnan a szétpukkant szörny ugrott rád) leledző kis autóval érheted el az út végén, a harmadikat pedig automatikusan akkor kapod meg, amikor mind a húsz összeszedett videokazettát behelyezed az egyik lejátszóba. Ne feledd, a legnehezebben beszerezhető kazi a legendák folyosójának a legeslegvégén pottyant a földre, futás tehát érte, ha eddig nem tetted meg! (Hihi, előre sajnálom azokat, akik most indulnak vissza...)

Az erkély fölött lebegő kulcs megszerzéséhez szükséged van a tűre. Menj fel a kastély liftjén a teleportszobába, nézz ki az ablakon és szúrd ki a lufit, majd térj vissza az erkélyre és vedd csak fel a földről. Ha megvan mind a három kulcs (erkély, piros puttyogó-kocsi vége, az összes kazi végignézése), akkor nincs más hátra, mint meglátogatni a nagy bíbor ajtót és belepakolni a kulcsokat.

The NeverhoodA kulcsok helyes sorrendjét megtudhatod a fura szerkentyű segítségével, ami az ominózus egeres feladvány megoldása után volt. Told ezt diavetítő-félét a szívócső alá (itt hussant fel az egérke is), majd lépj a sárga gombra a padlón. Térj vissza a kastélyba, ott megtalálod, told egy kicsit jobbra, míg a teteje elfordul a fal felé. Húzd meg a kart az oldalán és íme, itt a megoldás! A megfelelő lyukakba rendezve a kulcsokat az ajtó kitárul, és egy újabb terembe érkezel. Itt megint gyűrűket és egy ragadozó zöldséget találsz, told a légykapót a jobbszélső madzag alá, majd ugorj fel és kapd el a karikát. Nyugodtan ess bele a falánk lény szájába, hiszen úgysem Te vagy a mára tervezett vacsija, ennek folyamodványaképpen finnyásan át is köp a következő helyiségbe. Itt egy ajtót találsz csak, amihez meglepő módon már nem szükséges semmilyen fondorlat, hisz ez már maga a trónterem. Mielőtt belépnél, érdemes menteni egyet, ugyanis elérkeztél kalandod végéhez. Dőlj hátra, már csak egyetlen dolgod maradt: eldönteni Sohaország sorsát...


Tipp: Sokszor ments állást, így ha netán eljő a vég, nem kell újra bejárnod mindent. A legendák folyosóján bizony nem túl szívderítő másodszorra is végigslattyogni egy meggondolatlan lépés miatt!


Érdekességek


  • A játékban egyetlen helyen lehet megpurcanni, méghozzá a vizesárok lefolyójába belehuppanva! Tudod, ahol a rádióállomás is van.

  • A végső animációnál egy apró poén található, ha kellően megváratod Kloggot a választással!

  • [ENTER] fastforward [ENTER]

    Ha játék közbe begépeled az Enter lenyomása után a fenti kódot, majd megint Entert ütsz, a sebesség jelentősen felgyorsul. Gondolom, aki már végigment a Hírességek Csarnokán, az nagyokat hümmög most...