Habár az FPS-ek hőskorában még szó sem volt ilyesmiről, az elmúlt 10-15 évben egyre szélesebb körben használt fogalommá vált az SBMM, azaz a skill-based matchmaking. Habár hatalmas power trip lehet, amikor 30/4-es KDR-rel mosod fel a padlót az ellenséges csapattal, a végén pedig még talán egy tactical nuke-ot is rádobsz a szerencsétlenek fejére, ennek a mészárlásnak a túloldalán lenni sosem jó móka. Éppen ezért a modern FPS-ek java alkalmaz valamiféle rendszert, amely hasonló képességekkel rendelkező játékosokkal tölti fel a csatatér mindkét oldalán. Papíron ez remekül hangzik, hiszen ki ne élvezné a kiegyenlített harcot, ám amikor a rendszer olyan szigorú, hogy lehetetlennek tűnik az 50%-os win rate-től elmozdulni, számos játékosnak elmegy a kedve a próbálkozástól és a fejlődéstől.
Nos, ebből a szempontból lehet rossz hír, hogy a Battlefield 6 sem hagyja teljesen a véletlenre a csapatok összeállítását. Az Insider Gaming összegezte az EA közleményéből és a CharlieIntel információiból, hogy hogyan is működik majd mindez az októberben érkező játékban.
Az EA elmondása szerint a Battlefield 6 matchmaking-rendszere 4 faktort vesz számításba, ebben a fontossági sorrendben:
- A játékos pingje
- A játékos földrajzi elhelyezkedése
- A szerverek elérhetősége
- A játékos ügyessége, bizonyos mértékig.
Ez azt jelenti, hogy papíron továbbra is érvényesül a "Ping is King" szlogenje, vagyis a legfontosabb faktor mindig az lesz, hogy rövid válaszidővel, akadálymentesen játszhassunk majd, ám ha a körülmények adottak, a rendszer mindenképp igyekszik hasonló képességű játékosokat összeválogatni. Emellett konzolon faktor az is, hogy a cross-play konzolos játékosokat súlyozzon, a PC-sek javarészt külön lobbiba kerülnek majd.
Akad azonban egy másodlagos szűrő is, amely akkor lép majd életbe, ha már feltöltődött a szerver. A Battlefield 6 rendszere a hírek szerint ugyanis egy második kört is fut a játékosok képességmérő adataival, majd úgy osztja le a meccs elején a két ellenséges csapatba őket, hogy kiegyenlített legyen az erőegyensúly, ne kerüljön sok spawn campingre és egyik csapat se mossa le a másikat a pályáról túl könnyen. Mit gondoltok, van szükség arra, hogy a Battlefield 6 meccsein patikamérlegen legyen kimérve a játékosok közti erőegyensúly?
Borítóképek forrása: EA, DICE