A The Sun című angol bulvárlap szokott néha túlozni, de amit pár nappal ezelőtt elkövettek, az minden újságíró számára felér egy hasbarúgással: a bulváros kollégák beszopták a pár éve megjelent Deus Ex: Human Revolution (adatlapunkon) egyik reklámját, és írtak róla egy cikket, mondván, hogy hol tart már a tudomány.

A The Sun riportere valószínűleg a Sarif Industries nevű képzeletbeli vállalat víruskampány weboldalára lelt rá, ahol ugye szép, dokumentarista stílusban vannak felsorolva a bionikus implantokban utazó cég legnagyobb vívmányai. Köztük egy bizonyos műszem, ami még a valódinál is jobb. Nosza, a cikk írójának se kellett több, gyorsan összerakta az anyagot, melyben az "amerikai cég" 2009 óta használt műszemén csodálkozik. Megemlít továbbá két nevet, Rob Spence-t és Carol Kasyjanskit, akik viszont valódi emberek -- utóbbi hölgy az első olyan asszony, aki vezeték nélküli pacemakert kapott.

A The Sun persze nem reagált az észrevételre, hisz a lap sosem foglalkozott olyan apróságokkal, mint a hitelesség vagy a forrásmegjelölés. A kertben izzadó, majd tévé elé lehuppanó Mr. Jonesnak pedig teljesen mindegy, hogy a bionikus szem igazi-e vagy sem, valószínűleg a videojáték fogalmával sem tudna mit kezdeni. Az eladott példányszám meg az egekben. Minek aggódni, nemde?

The Sun