• 120 milliárd dollár forgalmat generált 2019-ben a digitális disztribúció
  • A bevételek 80 százaléka a free-to-play játékokhoz köthető

Nemrég már olvashattatok arról, hogy melyek voltak a 2019-es esztendő legsikeresebb játékai a digitális bevételeket tekintve, a Superdata jelentéséből azonban a piac egészére vonatkozóan is érdekes adatok derültek ki. Nézzük, milyen képet mutatott az iparág digitális szegmense a tavalyi évben!

a-free-to-play-jatekokbol-jon-a-digitalis-bevetelek-80-szazaleka.jpg

A teljes forgalom 120.1 milliárd dollár volt, ami 4 százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest. Ebből 64.4 milliárd jött mobilról, 29.6 milliárd PC-ről, 15.4 milliárd konzolokról, 6.5 milliárd videós tartalmakból, 6.3 milliárd pedig a VR/AR játékokból - némi átfedés lehet az egyes kategóriák között, ezért több ezeknek az összege.

A mobilos dominancia láttán talán nem meglepő az sem, hogy továbbra is a free-to-play címek dominálják a piacot. Az arány pedig nem csekély: a digitális disztribúcióhoz köthető bevételek 80 százaléka köthető a F2P-játékokhoz, melynek háromnegyede érkezik mobilról, köszönhető az olyan gigászoknak, mint a Honor of Kings vagy a Candy Crush Saga.

A 2020-as esztendőre további 4 százalékos növekedést prognosztizálnak, 124.8 milliárd dolláros becsült forgalommal.