• A Forspoken sem úszta meg a review bombingot
  • Mind a PS5-ös, mind pedig a PC-s verziót lehúzzák a játékosok
  • Leginkább a történet és a karakterek miatt

Mikor Project Athia néven bemutatkozott a Square Enix berkeibe tartozó Luminous Productions játéka, a legtöbben ámultak annak látványvilágán, a Forspoken viszont végül nem volt képes beváltani az ígéreteket – ez lényegében már a TGA során kiadott demo után világossá vált. A program a legtöbb helyen közepes értékelést kapott, sok kritika érte többek között a világot és a karaktereket, kiemelve, hogy az egész alkotás rettentően sablonos, Frey Holland pedig meglehetősen antipatikus főszereplő. Ahogy az várható volt, a játékosok még ennyire sem voltak kegyesek a PlayStation 5 erejét demonstráló alkotással, a Metacritic értékelések ugyanis finoman szólva sem rózsásak, és sanszos, hogy később lejjebb is fognak menni.

reviewbombing.jpg

A két verzió közül egyébként egyelőre a PlayStation 5-ös verzió áll jobban, ebben az esetben jobbára a fent is említett problémák miatt záporoznak a játékot nem kímélő vélemények, tehát a legtöbben a világot és a karaktereket tartják rossznak. A PC-s verzió viszont az egyediség teljes hiánya mellett teljesítménnyel összefüggő problémáktól is szenved, éppen ezért még inkább lehúzták a játékosok. A pozitív vélemények egyedül a valóban jól sikerült mozgást és harcrendszert emelik ki, de ezek önmagukban nem elegendők ahhoz, hogy kiemeljék a Forspokent az átlagos kategóriából. Ami tehát egy ígéretes új IP-nek indult, az végül egy kihagyott ziccer lett (érzünk is némi párhuzamot a The Callisto Protocollal), kérdés, hogy ezek után a Square Enix adni fog-e több esélyt Athia világának.