• A konzolokból származó bevétel mintegy fele a digitális tartalmakból jön
  • A nagy kiadók bevételének háromnegyede származik ad-onokból
  • A felmérés felhívja a figyelmet, hogy a túl sok DLC sem jó

A SuperData Research szerint az idén a digitális konzolos eladások már elérték a 7,8 milliárd dolláros bevételt, és ennek fele bizony a DLC-kből és a mikrotranzakciókból származik. Mi több, arra is rávilágított, hogy az olyan nagy kiadók, mint az EA, a Ubisoft vagy az Blizzard a bevételük háromnegyedét ezekből a digitális tartalmakból szerzik meg.

A legtöbb pénzt konzolon a Take-Two nagy örömére a GTA 5 termelte eddig, 1,4 milliárd dollárnyi hasznot hozott, ennek 78%-ka az ad-onokból van. De a Blizzard sem panaszkodhat, az Overwatch-ra már 61 milliót költöttek a játékosok, természetesen többségében itt a letölthető tartalmak szívták le a bankszámlákat.

A tanulmány viszont azt is hangsúlyozza, hogy a kiadóknak érdemes óvatosan bánni ezekkel a pénzért beszerezhető extrákkal, mert azért a játékosokat ejtették a fejükre, és ha túl sok a digitális tartalom, ráadásul azok még túl is vannak árazva, akkor bizony elpártolnak a programtól. Carter Rogers vezető elemző az Evolve-ot hozta fel példának, ami híresen sok DLC-t kapott, és emiatt igen nagy vásárlói ellenállásba futott. Ez hosszútávon nagyon sokat ártott a játéknak.

gta-5-ad-on-sales.jpeg