Nem éheznek mostanában azok, akik élnek-halnak a sci-fi sorozatokért, emellett pedig a videojátékok a kedvenc hobbijuk. Nem elég ugyanis, hogy két klasszikus széria, a Star Trek: Voyager és a Battlestar: Galactica is friss adaptációt kapnak, egy jóval frissebb sikerszéria, a The Expanse, avagy A Térség is újabb videojátékot kap, méghozzá egy nagyon ambiciózus akció-szerepjáték képében. A The Expanse: Osiris Reborn a regénysorozat első két kötete, illetve a kiváló sorozatadaptáció első évada környékén játszódik majd, de a Pinkwater Security zsoldosaként egy teljesen önálló kalandra indulunk majd a Föld, a Mars és a Belt háromoldalú viszályától fortyogó sztoriban.
Az Owlcat Games (Pathfinder-játékok, Warhammer 40,000: Rogue Trader) egy elég komoly költségvetésű, hátulnézetes TPS szerepjáték formájában meséli el a történetét, de nem csak emiatt emlékeztet majd az Osiris Reborn a Mass Effect-játékokra. A WCCFTech-nek adott interjú során a játék producere, Yuliya Chernenko elárulta, hogy a fő inspirációt a Mass Effect 2, azon belül is a legendás Suicide Mission jelentette. A Mass Effect-áthallásokról, illetve az Osiris Reborn felütéséről korábban már részletesebben írtunk nektek, most azonban világossá vált, hogy hogyan is valósítja meg a legénység tagjainak előtérbe helyezését az Owlcat Games.
Éppen úgy, mint a Mass Effect-ben (és számos más akció-szerepjátékban), a The Expanse: Osiris Reborn missziói során is két választott társat vihetünk magunkkal az akcióba, ám a hajónk legénysége ennél sokkal nagyobb és színesebb lesz. Ezek a "hátrahagyott" társak pedig nem csak malmozni fognak, amikor mi az életünket kockáztatjuk a bevetésen. Habár egyszerre nem lehet mindenki jelen fizikailag, az összes társunk kontribúcióját érezni fogjuk a küldetéseink során. Gyakran megesik majd, hogy a hajón maradt társak rádión keresztül nyújtanak majd nekünk releváns információt, de a sztori bizonyos pontjain megeshet az is, hogy személyesen tűnnek majd fel a legénységünk tagjai, ha érdekeltek az aktuális történésekben. Emellett pedig az is megtörténhet, hogy az éppen nem mellettünk lévő társaink az aktuális küldetés egy másik aspektusával lesznek elfoglalva, hogy így álljon össze a sikeres misszió. Hasonló volt ugyebár a Mass Effect 2 öngyilkos küldetése is, ahol külön megbízásra oszthattuk be a legénységünk tagjait, a velük ápolt kapcsolatunk pedig komoly hatással volt a végkimenetelre. Ha szerettétek ezt a dinamikát, akkor az ígéretek szerint az Osiris Reborn sem fog csalódást okozni.
Borítókép forrása: Owlcat Games