Az Unreal Engine 5-tel készülő, félig nyitott világban játszódó akció-RPG (de csak részben soulslike!) története szerint egy Soul nevezetű bérgyilkost alakítunk, aki a szimplán csak The Ordernek nevezett elit szervezetnek dolgozik. Egy napon azonban megvádolják a főhőst, hogy ő felel a csoportosulás pátriárkájának megöléséért, az ezt követő hajtóvadászatban pedig halálos sérülést szenved, és végül egy titokzatos gyógyító menti meg az életét. A csoda azonban nem három, hanem mindössze 66 napig tart, így kardforgató hősünknek csupán ennyi ideje lesz arra, hogy felgöngyölítse a sztori szálait, és megtudja, kik felelnek a történtekért. Bár a Phantom Blade Zero nagyon hasonlít egy soulslike-ra, a fejlesztők szerint csak bizonyos elemeiben köszön vissza ez a zsáner – a nehézségben például semmiképp.

A Phantom Blade Zero-ból már jöttek hands-on előzetesek, amikből kiderül egy s más a játékról. A GJX Game Arcade szerint a Phantom Blade Zero játékmenete semmihez sem hasonlítható, amit eddig láttunk. Lesz benne 30 elsődleges fegyver és több mint 20 másodlagos fegyver, valamint az egyes nehézségi szintek teljesen átalakítják a játékot, a bossharcokat pedig óriási mértékben megváltoztatják. Az előzetes a harcokat a God of Warhoz hasonlította, és megjegyezte, hogy még HARD-nehézségen sem kell annyit szenvednünk, mint mondjuk az Elden Ring vagy a Lies of P bizonyos főellenfeleinél. Ebből az következik, hogy a Phantom Blade Zero a casual-réteget célozza és nem a soulslike-veteránoknak szól.

Borítókép forrása: GameRant