Az új játék tulajdonképpen karaktereiben nem hajaz majd a Gothicra - hiszen annak jogai a JooWood-nál maradtak - ám mégis, annak egyfajta "lélektani" folytatásának tekinthető. Kiadója a Deep Silver lesz, az információk pedig többek között Mike Hoge-tól származnak, Lipcséből. A műből eddig egy vulkanikus szigetet mutattak be - a játékban számtalan útvesztő, csapda, titkos ajtó és rejtvény kap szerepet. A készítők, akár a Gothic 4 esetében, itt is folyamatosan figyelik a rajongók véleményét, ezáltal, azt ígérik, minden tekintetben méltó folyta... akarom mondani, élvezhető új játék születik majd. Ennek köszönhetően például mostantól a fegyverek ismét lénytípushoz mérten lesznek hatásosak - egy gólemet könnyedén szétverhetünk egy kalapáccsal, de alig okozunk neki sérülést egy kifent hosszúkarddal. A mágia természetesen mindenre hatásos lesz - ráadásul nem a Gothic 3 "megtanulod-használod" elvét szeretnék alkalmazni, hanem az előző részekben már látott, jóval összetettebb rúnamágiát. Az új játék kizárólag magányos kalandokra szakosodik (többjátékos opció egyelőre nincs tervben), és per pillanat csak PC-s kiadást terveznek, egy saját, még nem eldöntötten DX9-es vagy DX10-es motorral. Amint részleteket tudunk meg az egyelőre "RPB" kódnéven futó játékról, azonnal szólunk nektek.

(Az új projektből még nincsenek képeink, így a Gothic trilógia hangulatos fotóival illusztráltuk a hírt.)