Bármennyire is remekül sikeredett a Bloober Team műhelyében készült Silent Hill 2, mégiscsak egy remake-kel állunk szemben, éppen ezért elég sok rajongói tekintet szegeződik a szeptember 25-én érkező Silent Hill f-re. A NeoBards Entertainment pszichológiai horrorja nem csupán azért tekinthető különlegesenek, mert ez az első felvonás a szériában, amely Japánban játszódik, hanem azért is, mert teljességgel mellőzi a lőfegyvereket, így a program főszereplője, Shimizu Hinako csupán közelharci eszközök segítségével veheti fel a harcot a rémségek ellen. A napokkal ezelőtt élesedett előzetesekből kiindulva minden esély megvan arra, hogy a Silent Hill f lesz az év egyik legnagyobb meglepetése, akad azonban egy olyan eleme a programnak, ami finoman fogalmazva is megosztja a rajongótábort. 

Ahogy arra a TheGamer is felhívta a figyelmet, elég sok olyan komment olvasható a különböző fórumokon (például Redditen), melynek szerzője cseppet sincs kibékülve a harcrendszerrel, ami egy az egyben olyan, mintha egy random soulslike címből lett volna átemelve. A stamina csúszka, a befogás (lock-on) és a villámgyors kitérés már önmagában véve elegendő volt ahhoz, hogy ráncokat varázsoljon a veteránok homlokára, de az idővel használhatatlanná váló fegyverek és az ütések súlytalansága (az ellenfelek szinte semmit sem reagálnak az őket ért találatokra) is aggodalommal töltötte el a közösség néhány tagját.

„Az ellenfelek dizájnja nagyon klassz, de a harcrendszer szörnyűnek tűnik. Az ellenfelek egyáltalán nem reagálnak az ütésekre, és mi ez a lock-on? Ez inkább hasonlít egy RPG-re, mint egy túlélőhorrorra. Remélem, hogy ezeket javítják.” – írta az egyik kommentelő. „Kérlek, engedjétek meg, hogy kikapcsolható legyen a fegyverek kopása!” – fogalmazott egy másik. Tekintve, hogy már csak néhány hét választ el minket a megjelenéstől, valószínűleg nem lesznek nagy változtatások a kifogásolt mechanikák terén, így a Silent Hill f egy jóval megosztóbb játék lehet, mint a Silent Hill 2. Titeket zavar a soulslike-okat idéző harcrendszer?

A borítóképek forrása: Konami