Az esemény hivatalos oldalán megtalálható azoknak a jelentős ipari fejlesztőknek a listája, akik részt vesznek a glNext leleplezésén, azaz az OpenGL újragondolt változatának bemutatóján. Az előadás neve „glNext: A nagy teljesítményű grafika jövője”, amelyet a Valve fog megtartani.

Nézzük meg együtt a Kronos új kezdeményezését, a glNextet! Ez egy olyan cross-platform API, ami a modern programozáshoz és processzorokhoz lett tervezve. A glNext lesz az egyetlen választása azoknak a fejlesztőknek, akik a csúcsminőséget szeretnék biztosítani az alkalmazásaikhoz.” – áll a leírásban.

Bemutatunk egy müszaki hiba kezelést, további beállításokat, majd egy folyamatot, amiben már létező alkalmazások futtatják a glNext-et.”

A Valve-ra esett választás nem meglepő, hiszen a cég már régóta a független API-k nagy támogatója. Elvégre a Steam operációs rendszere is OpenGL-en alapszik, és már rég kijelentették, hogy a PC-s játékok jövője szerintük Windows- és DirectX-mentes lesz.

A GDC március 2-től 6-ig lesz megtartva San Franciscóban.

Gabe Newell
Gabe Newell, a Valve nagyágyúja