Az elmúlt hetekben többször is beszámoltunk arról, hogy a vártnál sokkalta nagyobb érdeklődést generált a Rebellion (Sniper Elite-széria) műhelyéből kigurult Atomfall, ami ugyan semmi újat nem tudott felmutatni a posztapokaliptikus közegbe ágyazott túlélőjátékok körében, de legalább a jól bevált receptet ügyesen alkalmazták a fejlesztők. A minden ízében angol (az akcentust a mai napig képtelen voltam megszokni) survival-RPG hibrid már április közepén több mint kétmillió játékost tudhatott magáénak, és bár a felhasználók zöme az Xbox Game Pass előfizetők közül érkezett, a stúdió CEO-jával, Jason Kingsley készített legutóbbi interjú alapján így is van miért örülnie az oxfordi székhelyű csapatnak. Na meg persze nekünk, játékosoknak is, a siker miatt ugyanis garantált, hogy visszatérhetünk még ebbe az első ránézésre idilli, ugyanakkor megannyi veszélyt rejtő világba.

A vezető a The Game Business munkatársával beszélgetve elmondta (via IGN), hogy a Microsoft előfizetéses szolgáltatása ide vagy oda, az Atomfall szinte rögtön a debütálás után nyereséges lett, így tehát megérte belevágni egy teljesen új projekt fejlesztésébe. A Rebellion olyan magabiztossá vált a siker láttán, hogy nem csupán a további javítások és az elmaradhatatlan DLC-k (június 3-án érkezik a Wicked Isle) vannak tervben a cégnél, de már a folytatás(ok) és ilyen-olyan spinoffok is felmerültek – egyelőre persze csak ötletelés szintjén, de szinte biztosra vehető, hogy a brigád addig üti majd a vasat, amíg meleg.

Hírünk alanya egy újabb példa arra, hogy a Game Pass-ben történő debütálás egyáltalán nem egyenlő a pénzügyi bukással (a Microsoft ugyebár eleve biztosít némi bevételt, ezzel is mérsékelve a kockázatot), így aztán nem lennénk meglepve, ha az esetleges Atomfall 2 szintén azonnal bekerülne a szolgáltatás könyvtárába. Persze ez még a jövő zenéje, egyelőre várjuk meg, milyen bővítményeket kap az első felvonás.

A borítóképek forrása: Steam