Alan Wake: olyan lesz, mint a Silent Hill
Több éve készül már az Alan Wake, de mindez idáig vajmi kevés információt tudunk meg a Remedy várva várt játékáról. Az eltelt három év során csak egy-két videót és néhány képet kaptunk, ugyanis a fejlesztők több lakat alatt tartják a projektet, nehogy véletlenül is kiszivárogjon valami. Az idei GDC-n sem mutattak semmit, de a fejlesztés vezetője, Oskari Häkkinen hajlandó volt néhány kérdésre felelni. <br />
A játék fő célja a feleségünk megtalálása lesz, tehát az egész államot bejárjuk majd nyomok, pontosabban a naplónk darabjai után kutatva, ugyanis ezek fognak elvezetni a kedvesünkhöz. A játék amolyan sandbox, azaz GTA-stílusú lesz, megtartva a szabad autóvezetés és a lövöldözés lehetőségét, ám minden más tekintetben eltér majd a Rockstar sikersorozatától, ugyanis egy, a Silent Hill-szériához hasonló pszichológiai thrillert hegesztenek a Remedy szorgos emberei. Az ilyen stílus pedig komoly hangulatot kíván meg, így — ahogy Häkkinen is elmondta — nem elég csak néhány szellemet az arcunkba tolni. Hogy a megfelelő hatást elérjék, a fény- és hangeffekteket helyezik előtérbe, amik majd megteremtik egy-egy epizód magával ragadó atmoszféráját.
Természetesen nem ok nélkül említettem meg az epizódokat, ugyanis a fejlesztők a küldetéseket jobban szeretik ilyenképpen aposztrofálni, mert az elmondásuk szerint a hangulat tekintetében teljesen egyedi lesz minden egyes fejezet, miközben a játékmeneten csak kis mértékben változtatnak. De hogy még véletlenül se váljon unalmassá a sztori, a fejlesztők a tévésorozatok világából átemelték a cliffhangerek rendszerét, hogy egy-egy epizód befejezése után egyből a következő adagot kérjük.
A játék megjelenéséről sajnos még továbbra sem tudunk semmi biztosat, de a Remedy azt ígéri, hogy hamarosan több részletet árulnak el az üdvöskéjükről. Lehet, hogy Häkkinen az E3-ra gondolt? Majd meglátjuk.