All Points Bulletin: érdekes fizetési modell

Talán közületek is sokan várják a Rockstar ősét alapító, és azóta a Crackdownnal is szép sikereket elérő David Jones új, masszívan online játékát, ám sokáig kérdés volt, mit kell fizetnünk érte (az ingyenesség eleve nem volt opció). Most megtudtuk.

Az APB egyfajta „MMOG-be oltott GTA”, amelyben a bűnözők és a rendfenntartók csapnak össze a fiktív város, San Paro utcáin. A kérdés eddig csak az volt, hogy mindezért mennyit fog elkérni az online harcteret biztosító Realtime Words és Electronic Arts. Nos, amit kitaláltak, az egy eléggé érdekes metódus.

Ha megvásárolod a játékot akár digitálisan, akár dobozos verzióban (34,99 fontos ajánlott áron), 50 óra játékidőt kapsz -- ez azonban csak az akciórészekre vonatkozik, a kapcsolatépítés (haverkodás, chat), a székhelyünk testre szabása és a kereskedés nem számít bele. Ha feléltük a keretünket, választhatunk: vagy veszünk egy 20 órás csomagot 5,59 fontért, vagy kicsivel többért, 7,99-ért egy 30 napos, korlátlan pakkot; utóbbiból lesz 90 és 180 napos is verzió is, ezekre árengedményt is kapunk. Ám ez még nem minden: ha sokat játszunk vagy eléggé kreatívak vagyunk, a sok beleölt óra ellentételezésekért bónuszidőhöz jutunk. David Jones szerint az igazán tehetséges játékosok akár ingyen is játszhatnak illy módon (ez a metódus egyébként hasonlít az EVE Online rendszeréhez, ahol a játékban megkeresett pénzen vehetünk előfizetést).

Az Észak-Amerikában június 29-én, Európában július 1-jén (kivétel az Egyesült Királyság, itt július 2-án) megjelenő, kizárólag felnőtt játékosokat megcélzó All Points Bulletin már előrendelhető, ráadásul aki befizet rá, exkluzív cuccokhoz jut: a megjelenés előtt csatlakozhat a játékhoz, ezt az időt pedig ingyen töltheti el, megkapja a „Key To the City” demót, no és persze exkluzív cuccokat: egy-egy spéci autót és göncöt mindkét oldal részére, illetve két pózt, mindezt az alábbi videóban is láthatjátok, mellé becsempésztem még egy április végi kedvcsináló videót is.