• Egyetlen város lesz a játékban
  • És az is kisebb, mint az eddigiek
  • A fejlesztők szerint sokan kiégtek már az open-world játékokból

A Mirage a korai Assassin's Creed játékokhoz fog visszanyúlni, és lineárisabb pályatervezéssel fog rendelkezni, amely tele lesz olyan jelenetekkel, amelyek a cselekményt egy epikus végkifejlet felé terelik. És ez valószínűleg jó dolog is, hiszen az Assassin's Creed-játékokban megszokott ma már, hogy a játékmenet mesterséges felduzzasztása érdekében ismétlődő küldetésekkel találkozhatsz. "Origins, Odyssey, Valhalla. Ezek mind nagyszerű játékok, amelyek azt ígérik, hogy egy erős fantasy-ben megélhetünk egy epikus utazást" – nyilatkozta Stéphane Boudon kreatív igazgató a GamesRadarnak adott interjújában. "A rajongóink körében elkezdtük hallani az igényt egy karakterközpontúbb történetre, amely az első AC-k alappilléreire koncentrál, de bensőségesebb léptékben." – tette hozzá. Megemlítette, hogy manapság már sokan kezdenek kiégni az open-world játékokból, és emiatt egy kisebb, de narratíva szempontjából kidolgozottabb világot akartak teremteni.

Az interjú egy másik pontján Boudon elmondta, hogy a Mirage visszatér a hagyományosabb Assassin's Creed kialakításhoz, de még így is hatalmas előrelépés lesz az Assassin's Creed 1, 2 és 3-hoz képest. Például az új hardver azt jelenti, hogy a térkép "gazdagabb és sűrűbb" lesz, mint az első AC-játékokban, "több lehetőséggel, több kölcsönhatással a rendszerek között, és több mélységgel". Bagdad így lényegében a Mirage másik főszereplője lesz, rengeteg felfedeznivalóval.