A játékok bevételszerzési stratégiái mindig is vita tárgyát képezték a játékosok között. Míg egyesek egyenesen gyűlölik a mikrotranzakciókat a játékokban, mások nem látnak bennük problémát. Ezek többnyire in-game megvehető tartalmak, amiket valódi pénzért lehet beszerezni és az esetek nagyjából 90%-ban csupán látványelemként funkcionálnak. Vehetsz spéci skineket, drága lópáncélt, villámokat szóró fegyver-effektet, meg egyéb dolgokat. Bár a legtöbb mikrotranzakció az online multiplayer-játékokba kerül be, a Ubisoftnál régóta divat, hogy a single-player játékokba is beépíti ezt a modellt.
Az Access The Animusnak adott legutóbbi interjújában Simon Lemay-Comtois, az Assassin’s Creed Shadows játékrendezője védelmébe vette a játékban szereplő mikrotranzakciókat, mondván, hogy azok a játék frissítésére és támogatására szolgálnak. „A mikrotranzakciók, bár sok kritikát kapnak, lehetővé teszik számunkra, hogy megvalósítsuk az Isu-témákat, a küldetéseket, a parkour frissítéseket… mindent.” – magyarázta Lemay-Comtois. Az Assassin’s Creed Shadows in-game megvásárolható cuccai egyébként kifejezetten drágák (bár ez szinte az összes korábbi Assassin’s Creed esetében is így volt), amit a Ubisoft néha ingyen feloldható holmikkal kompenzál. Például náluk szinte az összes korábbi játékban ki lehetett ingyen oldani egy Ezio outfitet, hogyha összekapcsoltad a játékot a Ubisoft-fiókoddal.
Borítókép forrása: Ubisoft