Az álszent birodalom (vissza)vág...És bizony ezzel a lépéssel az ESRB lavinát indított meg. A kiadók úgy döntöttek, a profit érdekében letérdelnek a „nagy testvér” elé. A legújabb áldozat a Condemned 2: Bloodshot, a Monolith tavalyi vérfagyasztó thrillerének folytatása. A játék vezető producere, Constantine Hantzopoulos rémült és kissé nyúzott ábrázattal nyilatkozott az egyik külhoni online magazinnak még az E3 alatt. Szegény ember nem először kénytelen saját kölykét vágóhídra cipelni, hiszen ő volt az - most tessék figyelni: még az ESRB komisszárjaként, azaz a "másik oldalon"! -, aki fájó szívvel bár, de kihajította a remek kalandcím, a Fahrenheit szexjeleneteit a kukába az USA-beli, ott Indigo Prophecy néven megjelent verzióból. Most hasonló mészárlásba volt kénytelen kezdeni, immár a fejlesztőcsapat tagjaként: elmondása szerint a satuba szorított fej volt az, ami már soknak bizonyult, plusz kimaradnak a lefejezések is. (Ugyebár annak idején az amúgy bűnrosszra sikerült Punisher-feldolgozást nyomorították meg azzal, hogy a hasonló jeleneteknél - például egy fúrógép alá vagy ablaknyílásba nyomott fejnél - átváltott fekete-fehérbe a játék, épp úgy, mint Tarantino Kill Bill mozijának USA-verziójában a teaházi mészárlás.).

Hantzopoulus megfogalmazása szerint a Condemned 2 közelebb áll a Sin City világához, mint a való élethez, és azt akarták, hogy a játékosok tudják, ez nem a való élet. Idézet következik, tőle, a mentalitás és mentális állapotok elemzőinek: „A Manhunt úgymond a való világban zajlik, ahol rabokat és embereket ölsz. Ez érzékeny dolog, és mi visszakozunk, ha muszáj. Ha valaki azt mondja, ezt vagy azt nem tehetjük meg, kicsit visszaveszünk. Most elég jól állunk. Valakit belevágni egy kukába az komikus, vicces dolog. De valakit egy tévékészülékbe vágni...”

Ahogy mondani szoktam, számomra ez a „no comment” kategória. llyenkor kezdem megérteni, a jenki átlagjátékos számára miért bonyolult egy SimCity, és miért kell Disneylandet csinálni belőle...