Sajnos az input lag/késlekedés (az a késedelmi idő, ami egy billentyű/gomb lenyomásától a tett végrehajtásáig eltelik a játékban) egy létező jelenség, amin online összecsapásokkor - legyen szó bármilyen műfajról -  akár a győzelem is múlhat. Így van ez az FC-sorozattal is, ahol a fejlesztők szokatlan módon ástak le a probléma gyökeréig. Sam Rivera, az EA Sports FC 26 vezető producere elárulta, hogy idén nemcsak a játékosok visszajelzéseire hallgattak, hanem terepre is mentek:

"Mi magunk is meg akartuk tapasztalni, milyen az input késlekedés. Szóval elutaztunk Európába, hogy profi játékosokkal találkozzunk az eSport egyesületekben. Tartalomgyártókat pedig az otthonaikban látogattunk meg, és rengeteget tanultunk."

Mint kiderült, a problémát két oldalról is érdemes megközelíteni: a fejlesztőkön kívül maguk a játékosok is tehetnek az input lag ellen.

Banálisnak tűnhet, de Wi-Fi helyett érdemes kábeles nettel játszani, meg persze az sem mindegy, milyen a kijelzőnk válaszideje. Igen ám, de mi van az input laggal offline játék során? Rivera szerint az animációk a ludasak, mivel olyan akciókat várunk el a játéktól, amiket bonyolult számára kivitelezni, pl. egy erős érkező labdát hosszan hátra akarunk passzolni: ez egy nehezebb mozdulat, és nem biztos, hogy van rá az adott pillanatban elérhető animáció. Az idei epizódba viszont sokkal több mozgásanimáció kerül majd.

Aztán az is megeshet, hogy a játék úgy dönt, nem azonnal lövi el a játékos a labdát, amikor megnyomjuk a gombot, mert pl. épp a gyengébb lábán van a laszti, ezért vár pár időpillanatot, amíg átkerül a labda az erősebb lábra, és akkor ereszti el a lövést. Az ígéretek szerint viszont az EA Sports FC 26-ban már jobban odafigyeltek ezekre, és egy sokkal gyorsabb, reszponzívabb játékot kapunk a korábbi részekhez képest. Kíváncsian várjuk, beváltják-e az ígéreteket. Szeptember végén kiderül!