Az id szerint még kell idő a 3D-nek
Az id Software sosem volt olyan beszédes cég, mint pár konkurens csapat, így érthető, hogy ha mondanak valamit a srácok, arra a fél világ felfigyel. Jelenleg is ez a helyzet, most épp a 3D-s játékok vannak soron. <br />
"Egyszer talán eljön az idő, amikor végre megoldjuk, hogy a 3D klassz legyen, s ne olyan gyökérnek tűnő dolog, mint manapság." -- kezdte nem túl optimista magyarázatát Hollenshead.
"Egyrészről ja, nagyon király élmény a 3D egy olyan filmmel, mint az Avatar, amit mindenki látott. Engem viszont még ott is zavart az a fránya szemüveg. Két óra után fájt tőle az orrom. Tudom, hogy a cucc a nappalimban más, mert választhatok egy csomóféle szemüveg közül. De akkor is viselnem kell egyet, nincs mese. Amikor pedig játszol és mozgatod a fejed, elcsúszhat, ezzel komoly gondokat okozva. Arról már nem is beszélve, hogy a tévék kib****tt drágák. Van egyáltalán elég szolgáltatás ezért a pénzért?"
Todd Peter Moore szavaira is reagált, melyekben az EA nagyfőnöke néhány nappal ezelőtt a 3D befektetési költségeit állította szembe a végleges termék hozta összeggel, rámutatva, hogy a két szám koránt sincs megfelelő arányban.
"Sokkal elfogadottabb és elterjedtebb dologgá kell váljon a 3D ahhoz, hogy a játékvilág szereplőinek megérje belefektetni. Eleinte oké, hogy egy-egy apróságot ki tudunk belőle hozni, de ahhoz, hogy a benne rejlő lehetőségek kiaknázhatók legyenek, időre van szükség."
Nos, Toddnak lehet, hogy igaza lesz. Mindazonáltal a Nintendo 3DS kézi konzolja lehet az első lépés a "gyökérség" felszámolására, s ha a japán kiadó jól jár el, a következő konzolgeneráció már profitálhat a térhatású játékélményből. Az id egyébként nagy munkában van a RAGE-dzsel és a Doom 4-gyel, melyek a cég filozófiájához híven 2D-ben érkeznek majd.
(A képek a RAGE-ből származnak.)