Félreértés ne essék, mindig örülünk a legújabb technikai vívmányoknak, legyen szó az élet bármely területéről is. A gaminget érintő újdonságok is izgalmasak szoktak lenni, de azért akadt pár olyan eset az elmúlt években, amikor egy-egy technológia picit megelőzte a korát és így ott és akkor inkább vicces volt, meg kínos, mintsem hasznos.
Tökéletes példa erre az, amikor az NVIDIA bemutatta és bevezette az RTX technológiát. Az első néhány években tényleg “csak” annyit tudott a cucc, hogy szebb volt egy-egy tükröződés meg villanás, de közben zabálta a technológia az fps-t. Nem is tudom már melyik Black Ops rész volt az, amiben egy picit szebbek voltak a pocsolyák, ellenben 60-80 fps-től azonnal elbúcsúzhattál, ha bekapcsoltad az RTX funkciókat.
Mára sokat javult a helyzet, erősebbek lettek a hardverek, így az RTX már sokkal stabilabban fut minden játékban. Az NVIDIA viszont unja a békét, belengette ugyanis legújabb technológiáját, ami biztosan nem fogja forradalmasítani a gaminget, ami a legtöbb játékosnak észrevehetetlen lesz és ki tudja mennyi fps-t zabál majd?!
Az Indiana Jones and the Great Circle lesz az első játék, amiben működik majd az RTX Hair, vagyis az az új technológia, ami sokkal tömötebbé, sokkal élethűbbé varázsolja a karakterek haját, az állatok bundáját stb.
Az RTx Hair csak az RTX 50-es kártyákon lesz majd elérhető és az NVIDIA szerint óriási lépést jelent majd afelé, hogy 100%-ban élethű karaktereket tudjunk játékokban ábrázolni. Legyen így, de tényleg! Mi azért megvárjuk míg kiderül, hogy a Harrison Ford haját megdúsító fantasztikus technológia mennyi fps-ünkbe kerül majd.
Borítókép forrása: Bethesda