• Igen népszerű az Xbox Game Pass
  • Az előfizetők 40%-kal több játékkal játszanak

Hogy mennyire kifizetődő a Microsoft számára az Xbox Game Pass havidíjas előfizetéses szolgáltatása, az jó kérdés, mindenesetre igen agresszív árazással, „mindent egybe” csomaggal és folyamatosan bővülő és cserélődő játékkínálattal csábítja a lehetséges vásárlókat PC-n és Xbox-on egyaránt. A GamesIndustry-nak átadott adatok alapján kicsit tisztult ezzel kapcsolatban a kép, még úgy is, hogy haszonkulcsról nem esett szó.

Ezek szerint az előfizetők 40%-kal több játékot próbálnak ki, mint a nem előfizetői átlag, de ez nem csak az éppen aktuális játékkínálatra vonatkozik. Körükben ugyanis gyakoribb az áruházakban vásárlással együtt járó átkattintás, a megkérdezettek mintegy 91%-a állította, hogy a szolgáltatáson kívüli játékokkal is játszik.

xbox-game-pass-pc.jpg

A statisztika azt viszont nem mutatja meg, hogy az előfizetői réteg ezelőtt milyen vásárlási szokásokkal bírt: vagyis mennyire jellemző, hogy az amúgy is „hardkór” játékosok élnek-e inkább a szolgáltatással, vagy sikerült-e új vásárlókat is bevonni.