Az a valami pedig valószínűleg a csalódás lehetett: a rengeteg bug, a marketing-hadjárat során bereklámozott, ám a játékból végül a korai kiadás miatt kihagyott elem (például a céhvárosok, melyeket ugyan meg lehet építeni, csak épp funkciója nincs), úgy tűnik, visszaütött: egyre többen hagyják ott Hyboria világát, és térnek vissza vagy át más MMOG-khez (például a WoW-hoz, lásd másik mai hírünket). Ráadásul, egy szintén friss hír szerint a játékosok kálváriájának még nincs vége: ma ugyanis egy komoly patch került kiadásra -- ám ebben sajnos továbbra sincs benne a sokak által várt PvP megújítás. Ez rangsorolta volna a játékosokat; mindenki Innocent státusszal indul, és ha egy ilyen komát kinyírsz, bűnözővé válsz, gyilkos pontokat kapsz, amiből ha sok összegyűlik, az őrök megtámadnak, nem vehetsz és adhatsz el cuccokat, és bárki lekaszabolhat extra jutalom reményében. Ehhez kapcsolódott volna egy tízlépcsős PvP szintrendszer, és speciális bónusz páncélok és fegyverek. Sajnos ennek tesztelése során annyi hiba került elő, hogy azok kijavítása tovább húzódik, így a mai foltban csak egyensúlyjavítások, az epikus bossok által eldobált holmik arányának csiszolása, az eltúlzott erejű „sebezhetetlenség ékkövek” beállítása szerepel, plusz pár dungeon, mint a Pyramid of the Ancients átdolgozása, a loot-szisztéma finomítása, és a szakmák erőforrás-gyűjtögető területeinek fejlesztése. Azt a rút animációs hibát pedig, mely miatt a női karakterek kisebbet sebeznek, mint a férfiak, „majdnem sikerült elhárítani, a nagyján már túl vagyunk”, ahogy a Funcom közösségi producere elárulta.

És ezt bizony komolyan megérzi a fejlesztőcég, a megjelenés utáni eksztázist felváltotta az aggodalom: a részvényeik árfolyama az oslói tőzsdén 54 dollárról 24-re esett vissza, ami a teljes részvényértékben 55 százalékos veszteséget jelent, a befektetőt némelyike komolyan fontolgatja a kivonulást. Természetesen ezek miatt még nem kell kongatni a vészharangot, ugyanis a 24-25 dolláros ár most stagnál, és elemzők szerint lehet, hogy az 54 dollár épp az előrendelések és a pozitív marketingvisszhang miatt volt, így mindenképp meg kell várni, hogy megnyugodjon a piac. Tegyük hozzá, hogy egy szintén mai hír szerint a nagy orosz medve, az 1C Company teljes csomaggal (szinkron, szövegek, helyi ügyfélszolgálatok és támogatás, szerverek, közösség és portálok) fogja a hatalmas országban terjeszteni a cuccot, mégpedig 2008. negyedik negyedéves debütálással, ami jelentősen megdobhatja a játékosbázist.

Egyre azonban ez az ügy mindenképp jó volt: intő jel minden fejlesztőnek és kiadónak, hogy nem szabad a játékosokkal játszani. Amit megígérünk, azt be kell tartani, és ha úgy állnak a dolgok, inkább el kell halasztani a kiadást, mert felszippantani pár százezer előfizetőt könnyű, megtartani viszont annál nehezebb...