A legfontosabb elem a játékmenetben a morálrendszer lesz. Ennek lényegében három szintje van (átmenetekkel, tehát nem csak a három állapot létezik), amit Smith a két vezető dizájnerrel, Jim Stiefelmaierrel és Matt Greennel együtt dolgozott ki, akik már az első részen is melóztak. Az első a játékosok gyenge teljesítményénél jelentkezik: ha nem céloz pontosan, nem vigyáz a csapattagokra, nem, vagy csak kevésszer ad parancsokat. Ilyenkor eleinte csak panaszkodnak a társak, később egyre többször húzódnak fedezékbe és lőnek ki vakon mögüle, végül teljesen visszahúzódnak és defenzívek lesznek, közben ilyeneket kiabálnak, hogy: "Pierce, vigyél ki minket innen!". A második szituációval az átlagos teljesítmény esetén találkozunk, ilyenkor a morál egy kicsit hullámzik, de a csapat segítőkészebb. Aki viszont fejlövéseket is osztogat, jól irányítja az osztagot, vigyáz a többiek épségére, annak a társai agresszívabbak lesznek, kirontanak a fedezék mögül, hogy puskatussal üssék le az ellenfelet, sokkal lelkesebbé válnak, többet is sebeznek, és így tovább. Ahogy korábban említettem, nem csak a szélsőséges állapotok jelentkeznek, hanem állandóan változik a helyzet, a játékostól függően.
Ennek a korrekt megvalósításához természetesen szükség van nagyon fejlett MI-re, de az ígéretek szerint Art Min, e játékelem programozója kiváló munkát végzett, és úgy működik a rendszer, ahogy ezt elképzelték. Annak sem kell feladnia, aki rosszul kezd esetleg, és a csapata már csak egy felborult autó mögött ücsörög, néha megeresztve egy sorozatot, ugyanis ha belehúz az addig gyengélkedő játékos, akkor visszabillentheti a morált. Arról nem szól a fáma, hogy lesz-e valamilyen kijelző, vagy csak a viselkedés alapján tudjuk megítélni társaink lelkiállapotát.
A fegyvereink realisztikusak lesznek, legalábbis, amiket a hadseregtől kapunk. A speciális kommandósok által használt arzenál áll rendelkezésünkre elsősorban, de elérhetőek lesznek igazán különleges példányok is, melyeket idegen technológia segítségével terveztek, és valószínűleg felvehetünk majd a minket megtámadó idegenektől is fegyvereket, ahogy az előző részben is.
Multiplayer oldalról is erősnek tűnik a BlackSite. Harvey a kétfős kooperatív módot emelte ki, mint kedvencét, de megemlítette Tom Bonnert is, akivel hagyományos és két egyedi többjátékos módon dolgozik. Ezek egyike az Abduction (Elrablás) lesz, mely a változó csapatlétszámmal játszik.
Összefoglalva a BlackSite: Area 51 egy gyors iramú, csapatalapú, taktikus FPS, morálrendszerrel, járművekkel, és pusztítható környezettel. A játéknak izgalmas, néhol felkavaró a története, hétköznapi, realisztikus környezetbe helyezve, az atmoszférára nagy hangsúlyt fektettek. Harvey Smith nagyon élvezi, hogy egy tisztán lövöldözős játékot fejleszthet, de már vágyik arra, hogy újra egy összetettebb projekten dolgozhasson, és ez már meg is indult a háttérben - várjuk az első információkat arról is. Annyit még elárultak a srácok, hogy még megjelenés előtt terveznek egy demót is kiadni.