A korábban megismert játékmenet alapja ugyanaz marad, de vannak újítások is. Ugyanúgy két osztagnak parancsolhatunk (egy rohamozónak és egy tűzfedezetet biztosítónak), az irányítás sem változott, és a felsőnézetes térkép is megmaradt, sőt egy kicsit fel is javították. A legnagyobb újítás a fedezék kihasználása. Eddig csak beguggolhattunk mögé, az új részben viszont már a Rainbow Six: Vegas módjára rendesen használhatjuk majd. Ilyenkor itt is külső nézetre vált a kamera és kihajolva lőhetünk az ellenségre, vagy akár parancsokat is osztogathatunk ebből a pozícióból.
Az egyik utolsó ilyen újítás a HUD-dal kapcsolatos: ha túl sokáig vagyunk nyílt terepen, fedezék nélkül, mikor az ellenség is lát minket, akkor a képernyő széle vöröses lesz, majd később az egész bevörösödik, ezzel jelezve az életveszélyes helyzetet. Amint biztonságba kerülünk, mindez elmúlik. Ez hatékony segédeszköz lesz a tapasztalatlan játékosoknak (de remélem, ki lehet majd kapcsolni a beállítások közt...).
Életerőnket nem tudjuk feltölteni sem mágikus elsősegélycsomaggal, sem valamilyen szanitéc segítségével. Marad a régi rendszer, azaz a pálya végéig életben kell maradnunk, vagy ha már sokadszor halunk meg, akkor elfogadhatjuk a játék segítségét, hogy gyógyítsa fel az egész csapatot, mert "a háború nem fair, de egy játék miért ne lehetne az".
Egyelőre ennyi derült ki, a multiplayer oldalát még mindig rejtegetik a játéknak, biztos azon a téren is nagy dobásra készülnek. Amint előkerülnek újabb információk, mi ott leszünk és egyből elhozzuk nektek is az ízletes falatokat. A letöltések között máris találtok egy rövid, bő egy perces anyagot, melyet a UbiDay keretében adott közre a kiadó, és némi epikus körítés között pár képkocka erejéig bepillanthattok a játékba is. Reméljük, a Gearboxos fiúk őszre elkészülnek a játékkal, és végre kipróbálhatjuk, mert a második világháborús FPS-ek egyik trónkövetelője minden téren csak fejlődött elődeihez képest.